Vraag

• kirti_pw
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb philips hue lefstrips waarvan ik de stekker wil wegwerken achter de keukenplint.

Nu heb ik daar het geaarde stopcontact waar de koelkast op zit. Mag ik hier een geaarde verlengsnoer op zetten waar ik de koelkast op aansluit en de ledstrip?

Op de foto zie je de situatie toen de keuken nog niet was geplaatst.

Groet,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUGxh8VS2Rh19J4dMftUZdMmcrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jU5iXZj722dU7wM7iCorOBEf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFInlIoZ0OG-l6kLqclInO1hgkM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4Gsa7HNZAZDzvhLFWVB2g4c.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:54
zou er een dubbelle wcd op zetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Nu je er nog bij kunt, kun je inderdaad toch prima die enkele opbouw doos verwisselen voor een dubbele?

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:54
pentaw1nz schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:34:
Nu je er nog bij kunt, kun je inderdaad toch prima die enkele opbouw doos verwisselen voor een dubbele?
"Op de foto zie je de situatie toen de keuken nog niet was geplaatst."

Denk dat het wel lastig gaat worden maar onmogelijk is het niet.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:13
Ik zou het gewoon doen, een koelkast trekt misschien 100W, bij het inschakelen van de compressor waarschijnlijk iets meer. Dat is echt geen probleem voor een verlengsnoer.
Een oven zou ik niet zo snel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Ah ja :) overheen gelezen.

Koelkast moet prima kunnen. Heb hier al 7 jaar een koelkast in een stekkerdoos in de garage.
Oven idd beter niet. Stuk meer vermogen. Die zit normaliter ook op eigen groep. Koelkast hoeft dat niet.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:52
Als je een verdeeldoos gebruikt koop dan een goede. Er zou op moeten staan dat die geschikt is voor minimaal 3500W en de kabel is 3x1,5mm2 (of 3x2,5mm2 bij langere)

In principe zou je een kleinere kunnen gebruiken, maar daar denken de meeste mensen niet aan. Die denken hier past de stekker in, dan is het goed. De kleine capaciteit zijn vaak ook slechtere kwaliteit.

Die goedkope rommel wil je sowieso niet achter een keukenkast hebben waar hitteschade pas opvalt als het te laat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Hier ook de oven via een verdeeldoos aangesloten. Wel een van 3500W.

Heb bij de installatie van de keuken netjes een dubbele WCD geplaatst (op eigen groep). Maar het snoer van de oven was te kort om daar bij te komen...
De nette oplossing is wellicht om het snoer van de oven te vervangen, maar die zat in de oven vastgesoldeerd.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:51

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Het begrip 'oven' staat alleen in de titel, maar niet in de tekst. Tegelijk is de oven, gezien het verbruik, wel iets om beter over na te denken. Wil je iets met een oven? Zo ja, wat dan?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Oven of koelkast op verlengsnoer?
Piekverbruik van koelkast is een stuk lager, dus dan zou ik koelkast doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 09:10
Koelkast is ook beetje afhankelijk van hoe oud die is en met welk energielabel.
Mijne is 3 jaar oud en A++ (oude telling) en die doet normaal rond de 20W met af en toe een piek naar de 100W of een periode van rond de 70W als de AH net langs is geweest.
Die heb ik gewoon op een verlengsnoer zitten (ook omdat de koelkast direct tegen de WCD aan zit en ik de stekker er anders niet meer in zou krijgen. Dus daar zit nu een verlengsnoer daar staat de koelkast strak tegenaan en de stekker van de koelkast ligt bovenop de verlengsnoer.

Mijn oven doet 2200W als die aan staat, dus die zou ik niet op een verlengsnoer zetten. Die zit op eigen groep samen met de kookplaat (gezien deze twee ook de knoppen met elkaar delen)

[ Voor 14% gewijzigd door SunnieNL op 20-09-2024 09:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-05 21:03
koelkast doet ongeveer 100watt zoals ik hier regelmatig voorbij zie komen.
Dat is nog geen 0,5 ampere en dan ook nog niet eens continu.
Dat zou ik zelfs over een UTP kabel durven laten lopen :+ (maar doe ik niet)
Dus gewoon verdeeldoosje toepassen en succes met je LED strips :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:31

Blokker_1999

Full steam ahead

Ricko1 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:09:
Als je een verdeeldoos gebruikt koop dan een goede. Er zou op moeten staan dat die geschikt is voor minimaal 3500W en de kabel is 3x1,5mm2 (of 3x2,5mm2 bij langere)

In principe zou je een kleinere kunnen gebruiken, maar daar denken de meeste mensen niet aan. Die denken hier past de stekker in, dan is het goed. De kleine capaciteit zijn vaak ook slechtere kwaliteit.

Die goedkope rommel wil je sowieso niet achter een keukenkast hebben waar hitteschade pas opvalt als het te laat is.
Ik zou een oven, of een verbruiker die boven de 3kW gaat, nooit op een kabel van 1,5mm2 aansluiten. Kan het? Ja, maar het zal niet enkel de oven zijn die warm wordt wanneer je dat doet.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Pak vooral een goed verlengsnoer dat 16A mag hebben, zonder schakelaar want dat kan kapot en kan storen, en zorg dat ie niet op een plek ligt waar er water in kan komen (als je iets omstoot in je keukenkastje, of je vaatwasser lekt, of condens uit de koelkast). En inderdaad liever de koelkast erop dan de oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:17
Oven kan prima op een verlengsnoer. Zo draait het hier al 10 jaar. Tis een grote combimagnetron (45 liter) van sharp. Verlengsnoer wordt niet warm of lauw , blijft gewoon koud. Capaciteit is dus een non issue.

[ Voor 28% gewijzigd door Visgek82 op 20-09-2024 23:02 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Pagina: 1