MSI K7t 266 PRO ms6380 probleem

Pagina: 1
Acties:

• ripzura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

ripzura

ik ontken alles

Topicstarter
Hallo

Ik heb mijn broertje via de telefoon even geholpen met de configuratie van zijn nieuwe mamaplank (msi k7t pro)
nadat ik heb de FSB op 133 heb laten zetten weigert het ding op te starten (fans enzo gaan wel allemaal aan, maar pc start niet op)
we kunnen dus nu ook de bios niet in om alles even terug te zetten
Ik heb hem alle kaarten er al uit laten halen maar dat hielp ook niets

mijn vraag is nu.. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de bios weer zijn default settings aanneemt (door flashen of zo ..of ben ik dan de hele bios kwijt)

ps.
search leverde 600 + resultaten op waar ik nix aan had :)

oogjes dicht en snaveltjes toe...en nou bek dicht en slapen kreng!

Verwijderd

Hmm Clear Cmos doen?
ff dat mobotje lezen daar staat het wel in :)

Verwijderd

My thoughts exactly. En als je het boekje niet hebt kun je hier de manual vinden.

• ripzura

ripzura

ik ontken alles

Topicstarter
owkee ik zal het proberen thnx..
thnx

• ripzura

ripzura

ik ontken alles

Topicstarter
hoe lang moet die jumper eigenlijk omgezet worden?
we hebben em al 10 minuten laten zitten voordat we hem weer terug zette, maar dat hielp nix?

Verwijderd

Je zet de pc uit, dan verplaats je dat jumpertje, na 10 sec zet je em weer terug en start je de pc weer op...

• ripzura

ripzura

ik ontken alles

Topicstarter
ja dat hebben meteen als eerste gedaan, maar dat hielp nix
toen hebben we geprobeerd om hem langer om te zetten (10 minuten of zo), maar dat hielp dus ook nix..vandaar dat ik het dus ff vroeg :)
het werkt dus ondertussen nog steeds niet :(

Verwijderd

En wat zegt het D-Ledje ? of gaat er helemaal nix meer aan :?

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
had vandaag hetzelfde probleem multiplier te hoog gezet... pc startte niet meer op (ook een ms6380 MSI bord )

Computer uitschakelen...

Clear CMOS jumper eruit trekken.

Dan op pin 2,3 zetten en dan weer terug op pin 1,2 werkte weer perfect dus niet alleen eruit trekken dat werkt niet !!

Pc weer aansluiten en aanzetten

Even wat bios instelling configureren en loopt weer als een trein

:P

Verwijderd

Ik heb ( nog ) geen verstand van het grote jumpertje verhaal om de BIOS compleet te resetten, maarruh....
Als jullie nou eens stap voor stap vertellen hoe iemand dat moet doen ipv een, twee, hoplakee.....
Hiermee bedoel ik: Jumpertje verplaatsen, pc opstarten, hoelang wachten, jumpertje eerst verplaatsen of eerst pc uit en dan pas jumpertje verplaatsen, enz... Want, wat ik hier al eens gelezen heb, het schijnt dat het per mobo afhangt hoe dit in z'n werkt gaat. Maw er schijnt geen vaste procedure voor elk mobo te bestaan!

Correct me pleeeze if I'm wrong!!! >:) >:) >:)

Verwijderd

PC uitzetten
jumpertje naar pin 2&3 zetten.
Ik hoefde van de week niet echt te wachten, maar goed, hou 10sec laten zitten aan
jumpertje weer terug zetten op pin 1&2
computer weer aanzetten.

Verwijderd

Hmm.., ik los dit altijd anders op zowel bij m'n Asus K7V (classic) als bij m'n MSI K7T266pro (Raid) mobo..,

Trek de spanning van je pc af (stekker :P) en verwijder de batterij uit de houder, laat de pc nu een tijdje uitstaan en de bios is leeg, nu kun je je pc opstarten en de bios weer opnieuw instellen.
Meestal duw ik de batt. er pas weer in als ik zeker weet dat de instellingen goed werken, zolang je de spanning niet van de pc verwijderd heeft je pc namelijk de batt. niet nodig (je kunt de batt gewoon van je mobo halenals hij aanstaat, je moet alleen de batt. niet op je mobo vallen laten ;)), werkt perfect...
Pagina: 1