oogjes dicht en snaveltjes toe...en nou bek dicht en slapen kreng!
owkee ik zal het proberen thnx..
thnx
thnx
Verwijderd
Je zet de pc uit, dan verplaats je dat jumpertje, na 10 sec zet je em weer terug en start je de pc weer op...
ja dat hebben meteen als eerste gedaan, maar dat hielp nix
toen hebben we geprobeerd om hem langer om te zetten (10 minuten of zo), maar dat hielp dus ook nix..vandaar dat ik het dus ff vroeg
het werkt dus ondertussen nog steeds niet
toen hebben we geprobeerd om hem langer om te zetten (10 minuten of zo), maar dat hielp dus ook nix..vandaar dat ik het dus ff vroeg
het werkt dus ondertussen nog steeds niet
had vandaag hetzelfde probleem multiplier te hoog gezet... pc startte niet meer op (ook een ms6380 MSI bord )
Computer uitschakelen...
Clear CMOS jumper eruit trekken.
Dan op pin 2,3 zetten en dan weer terug op pin 1,2 werkte weer perfect dus niet alleen eruit trekken dat werkt niet !!
Pc weer aansluiten en aanzetten
Even wat bios instelling configureren en loopt weer als een trein
Computer uitschakelen...
Clear CMOS jumper eruit trekken.
Dan op pin 2,3 zetten en dan weer terug op pin 1,2 werkte weer perfect dus niet alleen eruit trekken dat werkt niet !!
Pc weer aansluiten en aanzetten
Even wat bios instelling configureren en loopt weer als een trein
Verwijderd
Ik heb ( nog ) geen verstand van het grote jumpertje verhaal om de BIOS compleet te resetten, maarruh....
Als jullie nou eens stap voor stap vertellen hoe iemand dat moet doen ipv een, twee, hoplakee.....
Hiermee bedoel ik: Jumpertje verplaatsen, pc opstarten, hoelang wachten, jumpertje eerst verplaatsen of eerst pc uit en dan pas jumpertje verplaatsen, enz... Want, wat ik hier al eens gelezen heb, het schijnt dat het per mobo afhangt hoe dit in z'n werkt gaat. Maw er schijnt geen vaste procedure voor elk mobo te bestaan!
Correct me pleeeze if I'm wrong!!!
Als jullie nou eens stap voor stap vertellen hoe iemand dat moet doen ipv een, twee, hoplakee.....
Hiermee bedoel ik: Jumpertje verplaatsen, pc opstarten, hoelang wachten, jumpertje eerst verplaatsen of eerst pc uit en dan pas jumpertje verplaatsen, enz... Want, wat ik hier al eens gelezen heb, het schijnt dat het per mobo afhangt hoe dit in z'n werkt gaat. Maw er schijnt geen vaste procedure voor elk mobo te bestaan!
Correct me pleeeze if I'm wrong!!!
Verwijderd
PC uitzetten
jumpertje naar pin 2&3 zetten.
Ik hoefde van de week niet echt te wachten, maar goed, hou 10sec laten zitten aan
jumpertje weer terug zetten op pin 1&2
computer weer aanzetten.
jumpertje naar pin 2&3 zetten.
Ik hoefde van de week niet echt te wachten, maar goed, hou 10sec laten zitten aan
jumpertje weer terug zetten op pin 1&2
computer weer aanzetten.
Verwijderd
Hmm.., ik los dit altijd anders op zowel bij m'n Asus K7V (classic) als bij m'n MSI K7T266pro (Raid) mobo..,
Trek de spanning van je pc af (stekker
) en verwijder de batterij uit de houder, laat de pc nu een tijdje uitstaan en de bios is leeg, nu kun je je pc opstarten en de bios weer opnieuw instellen.
Meestal duw ik de batt. er pas weer in als ik zeker weet dat de instellingen goed werken, zolang je de spanning niet van de pc verwijderd heeft je pc namelijk de batt. niet nodig (je kunt de batt gewoon van je mobo halenals hij aanstaat, je moet alleen de batt. niet op je mobo vallen laten
), werkt perfect...
Trek de spanning van je pc af (stekker
Meestal duw ik de batt. er pas weer in als ik zeker weet dat de instellingen goed werken, zolang je de spanning niet van de pc verwijderd heeft je pc namelijk de batt. niet nodig (je kunt de batt gewoon van je mobo halenals hij aanstaat, je moet alleen de batt. niet op je mobo vallen laten
Pagina: 1