Situatie is dat ik een eigen PC heb om op te gamen en een werklaptop heb om op te werken. 1 monitor (huidig is Lenovo ThinkVision T24i-10, 1 keyboard (bedraad), 1 muis(bedraad), 1 speaker set
Probleem dat ik wil oplossen is om mijn werklaptop makkelijk aan te sluiten op mijn keyboard/muis/monitor zonder dat ik alle draden uit mijn PC moet overzetten. Tevens zou ik graag beide computers aan willen hebben waarbij ik makkelijk tussen beide kan switchen
Ik zoek een?
KVM switch? of een Docking station?
Wat is je budget?
Ik hoop met 100 euro klaar te zijn
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur is om de Refreshrate van mijn Monitor ten volste te kunnen gebruiken (ben van plan nieuwe monitor te kopen met minstens 144Hz)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
PC specs;
- CPU = Ryzen 7500
- GPU = AMD Raedon 6800 (3x DisplayPort, 1x HDMI)
- Moederbord = MSI PRO 650S WiFi
Monitor:
Lenovo ThinkVision t24i-10
1x DisplayPort
1x HDMI
1x VGA
Laptop:
Lenovo Thinkpad T490
1x HDMI
2x USB-C
-
Hetgeen wat ik zelf gevonden heb is het volgende:
uitvoering: i-tec USB-C/Thunderbolt KVM Dual Display + Power Delivery 65/100W
Alleen gezien de max refresh rate op dit apparaat 60Hz is, weet ik niet of het mogelijk is om mijn PC rechtstreeks met mijn monitor te verbinden, en alsnog van de functionaliteit gebruik te kunnen maken door de switch te laten bepalen welk beeld er wordt weergegeven (Idealiter schakel ik tussen beide apparaten, wanneer zij beide zijn ingeschakeld. Ik kan mij voorstellen dat alles makkelijker wordt als er maar 1 van beide computers is ingeschakeld, dan switched die automatisch naar het actieve signaal?)
Probleem dat ik wil oplossen is om mijn werklaptop makkelijk aan te sluiten op mijn keyboard/muis/monitor zonder dat ik alle draden uit mijn PC moet overzetten. Tevens zou ik graag beide computers aan willen hebben waarbij ik makkelijk tussen beide kan switchen
Ik zoek een?
KVM switch? of een Docking station?
Wat is je budget?
Ik hoop met 100 euro klaar te zijn
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur is om de Refreshrate van mijn Monitor ten volste te kunnen gebruiken (ben van plan nieuwe monitor te kopen met minstens 144Hz)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
PC specs;
- CPU = Ryzen 7500
- GPU = AMD Raedon 6800 (3x DisplayPort, 1x HDMI)
- Moederbord = MSI PRO 650S WiFi
Monitor:
Lenovo ThinkVision t24i-10
1x DisplayPort
1x HDMI
1x VGA
Laptop:
Lenovo Thinkpad T490
1x HDMI
2x USB-C
-
Hetgeen wat ik zelf gevonden heb is het volgende:
uitvoering: i-tec USB-C/Thunderbolt KVM Dual Display + Power Delivery 65/100W
Alleen gezien de max refresh rate op dit apparaat 60Hz is, weet ik niet of het mogelijk is om mijn PC rechtstreeks met mijn monitor te verbinden, en alsnog van de functionaliteit gebruik te kunnen maken door de switch te laten bepalen welk beeld er wordt weergegeven (Idealiter schakel ik tussen beide apparaten, wanneer zij beide zijn ingeschakeld. Ik kan mij voorstellen dat alles makkelijker wordt als er maar 1 van beide computers is ingeschakeld, dan switched die automatisch naar het actieve signaal?)