1 monitor, 1 (game)PC en 1 laptop, KVM of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paspop
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04 18:55
Situatie is dat ik een eigen PC heb om op te gamen en een werklaptop heb om op te werken. 1 monitor (huidig is Lenovo ThinkVision T24i-10, 1 keyboard (bedraad), 1 muis(bedraad), 1 speaker set

Probleem dat ik wil oplossen is om mijn werklaptop makkelijk aan te sluiten op mijn keyboard/muis/monitor zonder dat ik alle draden uit mijn PC moet overzetten. Tevens zou ik graag beide computers aan willen hebben waarbij ik makkelijk tussen beide kan switchen

Ik zoek een?
KVM switch? of een Docking station?

Wat is je budget?
Ik hoop met 100 euro klaar te zijn

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur is om de Refreshrate van mijn Monitor ten volste te kunnen gebruiken (ben van plan nieuwe monitor te kopen met minstens 144Hz)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
PC specs;
- CPU = Ryzen 7500
- GPU = AMD Raedon 6800 (3x DisplayPort, 1x HDMI)
- Moederbord = MSI PRO 650S WiFi

Monitor:
Lenovo ThinkVision t24i-10
1x DisplayPort
1x HDMI
1x VGA

Laptop:
Lenovo Thinkpad T490
1x HDMI
2x USB-C
-

Hetgeen wat ik zelf gevonden heb is het volgende:
uitvoering: i-tec USB-C/Thunderbolt KVM Dual Display + Power Delivery 65/100W

Alleen gezien de max refresh rate op dit apparaat 60Hz is, weet ik niet of het mogelijk is om mijn PC rechtstreeks met mijn monitor te verbinden, en alsnog van de functionaliteit gebruik te kunnen maken door de switch te laten bepalen welk beeld er wordt weergegeven (Idealiter schakel ik tussen beide apparaten, wanneer zij beide zijn ingeschakeld. Ik kan mij voorstellen dat alles makkelijker wordt als er maar 1 van beide computers is ingeschakeld, dan switched die automatisch naar het actieve signaal?)

Beste antwoord (via Paspop op 20-09-2024 10:28)

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Je kan twee dingen doen:

Traditionele kvm switch: dan kun je je huidige scherm behouden of een ander basismodel scherm kiezen, maar je zult wel apart usb en video uit op je laptop moeten aansluiten, of tussen de kvm switch en je laptop ook nog een dock zetten. Als je echt een budget oplossing wil kan je ook een USB switch en een HDMI switch kopen:

uitvoering: Ugreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box

uitvoering: Nedis VSWI3482AT

Tweede optie is het idee hier HallonRubus in "1 monitor, 1 (game)PC en 1 laptop, KVM of iets anders?", je hoeft dan alleen de USB-C kabel op je laptop aan te sluiten direct naar het scherm toe. Vanaf je desktop sluit je dan een usb kabel en displayport kabel aan op het scherm.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Nu online
Als je toch van plan bent je monitor te upgraden is een monitor met USB C input en USB hub ook een mooie oplossing, dan heb je ook geen extra kastjes op je bureau nodig. De meerprijs tov een gewone monitor is zo'n €60, maar op de goedkopere modellen is het niet verkrijgbaar, iig niet met een filter op 144Hz.

categorie: Monitors

Dat kastje wat je zelf hebt gevonden gaat niet werken, je hebt geen USB-C display out op je desktop en dat kastje slikt alleen video in over USB-C.

[ Voor 26% gewijzigd door HallonRubus op 19-09-2024 16:49 ]

• Paspop
hmmm, dus als ik deze setup:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vux0KL8TLyyva_H_2moIJZGfi4o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cEZuUWalLa4EugoeDPW3zOeY.png?f=fotoalbum_large

Zou willen, moet ik dan een USB-C display out nodig hebben? Waarom precies? (of kan deze opstelling überhaupt niet?)

Ik heb even gekeken naar jouw voorstel van het gebruiken van de monitor als centrale plaats voor alle aansluiting;
Deze monitor zou dan:
Displayport naar PC
USB-C naar Laptop
Keyboard + muis in USB-A van monitor
USB-B naar PC (om USB apparaten te verbinden met PC)

Begrijp ik dat zo goed? Hoe pakt mijn laptop dan het signaal op van het keyboard/muis?
Is dit te gebruiken wanneer beide computers (PC en Laptop) tegelijk aanstaan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Nu online
Je kan twee dingen doen:

Traditionele kvm switch: dan kun je je huidige scherm behouden of een ander basismodel scherm kiezen, maar je zult wel apart usb en video uit op je laptop moeten aansluiten, of tussen de kvm switch en je laptop ook nog een dock zetten. Als je echt een budget oplossing wil kan je ook een USB switch en een HDMI switch kopen:

uitvoering: Ugreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box

uitvoering: Nedis VSWI3482AT

Tweede optie is het idee hier HallonRubus in "1 monitor, 1 (game)PC en 1 laptop, KVM of iets anders?", je hoeft dan alleen de USB-C kabel op je laptop aan te sluiten direct naar het scherm toe. Vanaf je desktop sluit je dan een usb kabel en displayport kabel aan op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:10

BCC

Ik heb een Dell monitor met dit er in, en dat is een verademing - laptop op USB-C (laadt ook gelijk op), game machine op HDMI, keyboard en muis in het scherm,

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paspop
Nou, ik heb de Gigabyte M27Q besteld, kijken of het allemaal zo werkt als dat ik zou willen.

Ik zal een update plaatsen wanneer ik het heb getest.
Ik heb een Dell monitor met dit er in, en dat is een verademing - laptop op USB-C (laadt ook gelijk op), game machine op HDMI, keyboard en muis in het scherm,
Laptop op USB-C geeft bij jou het signaal door voor beeld én laadt jouw laptop op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Nu online
Paspop schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:28:
Nou, ik heb de Gigabyte M27Q besteld, kijken of het allemaal zo werkt als dat ik zou willen.
Ik zie in de reviews van dat scherm dat er geen USB-C kabel bij zit, en dat die maar 4,5 W over USB uitgeeft.

Een willekeurige kabel van de Action gaat niet werken, je hebt een nodig die de volledige spec ondersteunt (USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s) type-C). En met 4,5 W zul je alsnog je laptop apart aan de stroom moeten inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paspop
Laptop apart aan het stroom heb ik geen problemen mee.

En qua USB-C -> ik heb er hier 1 liggen, maar onduidelijk welk type dat is. Ik zal het wel merken, en mocht het niet werken, alsnog de juiste USB-C kabel aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paspop
Nou, het werkt als een tierelier!

Moest wel een usb-c kabel bestellen, want degene die ik had deed niets. Heb een usb-c gen4 gehaald welke totaal 40gbs aankan, ben ik iig voorbereid op de toekomst als ik ooit eens zo'n kabeltje nodig heb.

Met een druk op de knop achterop het scherm switch ik tussen m'n laptop of m'n pc. Keyboard en muis zijn aangesloten op de monitor.
Usb-b naar usb-a gaat van m'n monitor naar m'n pc
Displayport gaat van monitor naar pc (geen refreshrate verlies)
Usb-c van monitor naar laptop.

En het scherm zelf is ook top!
Van een 24inch naar 27 voelde op voorhand misschien overkill, maar is op m'n bureau niets niet te groot. En de scherpte is erg fijn.
Pagina: 1