Zo'n 20 jaar geleden heb ik een .net domeinnaam geregistreerd die ik sindsdien flink gebruik voor mail, website (persoonlijk gebruik).
En toen ik zag dat 'ie vrij was heb ik 17 jaar geleden de bijbehorende .com domeinnaam geregistreerd. Doe ik verder niets mee en is nu gewoon een redirect naar de .net site.
Beide domeinen geregistreerd bij TransIP.
En nu wordt ik vandaag vanuit het niets benaderd door iemand van sedo.com:
Dat van collega die al eerder contact heeft gezocht: weet ik niets van.
OK, dat zijn de twijfelpunten wat betreft die mail.
Volgende punt: het is een too-good-to-be-true.
Want: ik doe niets met het domein en zou die voor $2000 best willen verkopen. Heb geen zin om te onderhandelen voor meer en kan mij ook niet voorstellen dat er veel meer in zit. Desondanks: Sedo lijkt, als ik hier de zoekfunctie gebruik, een legitieme partij. De mail lijkt in dat opzicht ook correct (DKIM verified OK), de naam van de afzender werkt volgens Google inderdaad voor Sedo.
Wat is nu een handige manier om verder te gaan? Wat ik zo bij TransIP zie is verkopen van een domein een kwestie van een verhuiscode communiceren aan de koper - dus is het een kwestie van een mail terug sturen "ja, ik heb interesse, stuur maar een contract op en als het geld op m'n rekening staat krijg je de verhuiscode."? Of is er hier mogelijk een scam bezig waar ik nu vol in ga trappen?
En een praktische bijbehorende vraag: valt dit onder inkomsten die ik voor inkomstenbelasting moet opgeven?
En toen ik zag dat 'ie vrij was heb ik 17 jaar geleden de bijbehorende .com domeinnaam geregistreerd. Doe ik verder niets mee en is nu gewoon een redirect naar de .net site.
Beide domeinen geregistreerd bij TransIP.
En nu wordt ik vandaag vanuit het niets benaderd door iemand van sedo.com:
Opmerkelijk: dat men sowieso mij heeft weten te vinden, want in de WhoIs info staat geen mailadres of andere informatie van mij. Men heeft mij ook niet op het .com adres gemaild maar op een .net-adres die ik incidenteel gebruik voor een Linux mailinglist.Een klant van ons heeft ons gevraagd contact met u op te nemen om uit te vinden of de domeinnaam <removed>.com overgenomen kan worden. Onze klant is bereid u daar een bedrag ter hoogte van 2000 USD te betalen. Mijn collega <removed> heeft al eerder contact met u gezocht hierover.
Dat van collega die al eerder contact heeft gezocht: weet ik niets van.
OK, dat zijn de twijfelpunten wat betreft die mail.
Volgende punt: het is een too-good-to-be-true.
Want: ik doe niets met het domein en zou die voor $2000 best willen verkopen. Heb geen zin om te onderhandelen voor meer en kan mij ook niet voorstellen dat er veel meer in zit. Desondanks: Sedo lijkt, als ik hier de zoekfunctie gebruik, een legitieme partij. De mail lijkt in dat opzicht ook correct (DKIM verified OK), de naam van de afzender werkt volgens Google inderdaad voor Sedo.
Wat is nu een handige manier om verder te gaan? Wat ik zo bij TransIP zie is verkopen van een domein een kwestie van een verhuiscode communiceren aan de koper - dus is het een kwestie van een mail terug sturen "ja, ik heb interesse, stuur maar een contract op en als het geld op m'n rekening staat krijg je de verhuiscode."? Of is er hier mogelijk een scam bezig waar ik nu vol in ga trappen?
En een praktische bijbehorende vraag: valt dit onder inkomsten die ik voor inkomstenbelasting moet opgeven?