4+ gangen restaurant gezocht tussen DH en Utrecht

Pagina: 1
Acties:

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-06 14:13

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag!

Voor 't verrassingsweekend van m'n vrouw ben ik op zoek naar een meergangen restaurant regio Utrecht. Liefst tussen Den Haan en Utrecht in.

Vorig jaar zaten we bij deze:

Hotel Restaurant Nederheide in Milheeze (nabij Bakel)

En die locatie en entourage was gewoon prachtig, en het eten was er goed en totaal niet duur (7 gang voor 55 euro meende ik).

Google Maps en Eet.nu al aardig afgestruind, maar ik mis dit soort pareltjes. Wellicht hebben jullie ideeën?

Kortom, criteria;

- +- 50 eu per persoon
- meergangen (bijv 4 of 5)
- Europese keuken
- Mooie locatie, moderne inrichting (zie bijv. hieronder)
- Tijdstip zal vanaf 1700 ongeveer zijn tot uiterlijk 20:00u ivm volgende todo op de agenda

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qjGs3WMwKWVMrPYjdB9v12mQ1M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z7enQuvjoMDAa5fTOvmgh0E8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hguCLm1-pzXkkHFj9wK6WyAD6bM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xEDtWtrqLpMD8NQTyjHHDWNU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door NeFoRcE op 19-09-2024 14:54 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Je zoekt dus gewoon een fine dining restaurant. Ieder restaurant serveert meerdere gangen namelijk, zelfs McDonalds.

In Utrecht zou ik adviseren Pand 33, Hemel & Aarde of 273. Verwacht bij die laatste niet voor 55 euro de neus klaar te zijn overigens.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Den Haan of Den Haag? En valt Milheeze dan ook onder "tussen in"?

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tussen Den Haag en Utrecht ligt Gouda (duh). Daar zijn wel wat leuke restaurantjes in de binnenstad, ongetwijfeld ook 4-gangen. Het weeshuis is prachtig, maar schreeuwend duur (wel een ster). Unique en kleischuur zijn ook high-end maar betaalbaarder.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06 12:37
Ik ben onlangs bij Oudaen geweest in Utrecht, leuk tentje, aan de gracht, eigen bierbrouwerij in de kelder en goed eten :) Prima te lopen vanaf de Jaarbeurs/Station

What seems to be the officer, problem?

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:48
Als ik de menukaart van Nederheide bekijk dan is TS niet op per se zoek naar fine dining :)

Niks mis mee maar gewoon carpaccio, biefstukje, kipsaté en hamburger.
Restaurants met een dergelijk menu zitten toch letterlijk in elke plaats wel?

TS, wat voor soort restaurant cq. eten zoek je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Xilvaro schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:30:
Ik ben onlangs bij Oudaen geweest in Utrecht, leuk tentje, aan de gracht, eigen bierbrouwerij in de kelder en goed eten :) Prima te lopen vanaf de Jaarbeurs/Station
Dan verkies ik toch eerder De Rechtbank :) Of voor wat bruinere sferen Clochard.

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 19-09-2024 13:32 ]

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
Lama, geen fine dining zie ik.

[ Voor 89% gewijzigd door Johan Bogle op 19-09-2024 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-06 14:23
https://watertorenutrecht.nl/

5-gangen / 65 euro. Prachtig uitzicht en goede prijs/kwaliteitverhouding vind ik.

HD4Life @ Full-HD

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

pagani schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:31:
[...]

Dan verkies ik toch eerder De Rechtbank :) Of voor wat bruinere sferen Clochard.
De Rechtbank is wel fine dining, maar Oudaen (tourist trap) of Clochard (studententent) zou ik toch niet adviseren.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Normaliter zijn we van de fine dining wel, maar het hele weekend zit al ramvol uitjes / escaperooms etc, en we hebben soort van 'budget' voor elkaars verjaardagverrassingsfeest.

En dat ding in milheeze kwam ik vorig jaar per toeval tegen en beviel behoorlijk goed!

Ik ga eens door jullie suggesties heen, hopelijk zit er wat tussen! :)

----

En liefst een verrassings menu, en anders a la carte. In milheeze was het en een bak aan gangen, en een verrassing, dus dat was twee vliegen in 1 klap.

Franse keuken heeft wel de voorkeur. Gewoon normaal eten zeg maar (geen sushi, en chinees uit eten doen we thuis wel) :)

[ Voor 29% gewijzigd door NeFoRcE op 19-09-2024 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

(jarig!)
Ik kan altijd erg genieten van Hoeve Kromwijk https://hoevekromwijk.nl/ En Zoetermeer ligt precies tussen den haag en Utrecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-06 16:14
Misschien een hele gekke suggestie... Maar al eens in de michelingids gekeken? En dan, als je niet teveel uit wil geven, even filteren op dingen die geen ster hebben, maar slechts een mention, of een bib gourmand: https://guide.michelin.co...96436%2C4.482759835229442

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:53
Iets buiten utrecht heb je in Bosch en Duin de Hoefslag, in Zeist restaurant Kerckebosch en in Bilthoven Le Nord

[ Voor 14% gewijzigd door Mvd1981 op 19-09-2024 14:38 ]

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@NeFoRcE Je topicstart toont weinig eigen initiatief en in jouw antwoord zitten nog een paar criteria verstopt. Zo kunnen we lastig meedenken. Wat heb je zelf al gevonden? En lijst de criteria eens netjes op in de topicstart?

[ Voor 7% gewijzigd door desmond op 19-09-2024 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
desmond schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:47:
@NeFoRcE Je topicstart toont weinig eigen initiatief en in jouw antwoord zitten nog een paar criteria verstopt. Zo kunnen we lastig meedenken. Wat heb je zelf al gevonden? En lijst de criteria eens netjes op in de topicstart?
Het is ook wel lastig, ik ben al uren wezen zoeken op maps/tripadvisor/eet.nu, maar helaas zonder 'wow dit is vet' resultaat. Wat ik vorig jaar wel had bij die toko in Milheeze. Nu is het wel zo dat dat natuurlijk andere kant NL was, en waarschijnlijk goedkoper. Ik hoop alleen dat ik zoiets ook nog tegenkom tussen Den Haag en Utrecht... Ik heb zelf wel al tig restaurantjes gevonden, teveel om op te noemen, maar de een is weer pas na 18u aan tafel, de ander is weer te duur, weer een ander heeft weer geen 4 gangen, etc....

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@NeFoRcE definieer 'te duur' eens, want dat is een definitie dat voor iedereen kan verschillen. Heb je een bedrag pp in gedachten of een totaal bedrag bijvoorbeeld?

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2024 14:58 ]

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:57:
@NeFoRcE definieer 'te duur' eens, want dat is een definitie dat voor iedereen kan verschillen. Heb je een bedrag pp in gedachten of een totaal bedrag?
60 euro pp is wel te duur eigenlijk. Daarom liefst rond 50 eu pp (excl drinken) Normaliter niet, maar het is al zo'n bizar duur weekend, dat ik wil ergens binnen de perken blijven :P :9

Hmm, wellicht iets gevonden, betaalbaars en relatief op de route nog;

https://www.riversmarnemoende.nl/menukaart/

[ Voor 11% gewijzigd door NeFoRcE op 19-09-2024 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:44
Ik denk dat 50 euro moeilijk gaat worden voor wat je wilt.
Sinds vorig jaar zijn de prijzen echt nog een stuk gestegen in de restaurants.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

NeFoRcE schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:40:

En liefst een verrassings menu, en anders a la carte. In milheeze was het en een bak aan gangen, en een verrassing, dus dat was twee vliegen in 1 klap.

Franse keuken heeft wel de voorkeur. Gewoon normaal eten zeg maar (geen sushi, en chinees uit eten doen we thuis wel) :)
Het leuke van de dyck is dat je kan zeggen "ik wil zoveel gangen" en dat ze je dan verrassen met lekkers. 50 euro pp ga je daar overigens niet halen, volgens mij nergens meer.

Trust me, de omweg waard.

Wise enough to play the fool

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:41
Bob Popcorn schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:21:
In Utrecht zou ik adviseren Pand 33, Hemel & Aarde of 273. Verwacht bij die laatste niet voor 55 euro de neus klaar te zijn overigens.
Aan dat rijtje zou ik zeker Maeve nog willen toevoegen.

Maar tussen Utrecht en Den Haag in… volgens mij zit ook in Linschoten nog iets wat wel goed werd beoordeeld, maar daar ben ik nog niet zelf geweest.

*edit: excuus had over de prijsindicatie heen gelezen, dit zit er wel boven.

[ Voor 8% gewijzigd door Southern Sun op 19-09-2024 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
teacher schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:04:
[...]

Het leuke van de dyck is dat je kan zeggen "ik wil zoveel gangen" en dat ze je dan verrassen met lekkers. 50 euro pp ga je daar overigens niet halen, volgens mij nergens meer.

Trust me, de omweg waard.
Dat is wel heel gaaf ja. Die bewaar ik dan even voor 'zo een keertje' :) bedankt!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:13
En wat denk je in Utrecht
Afgehaans restaurant Sarban in het centrum.

https://www.tripadvisor.n...s_Restaurant-Utrecht.html

Vraag dan om het verassingsmenu.

Critica was Europese keuken, dat klopt natuurlijk niet helemaal. 😁
Zag ik effe over het hoofd.

[ Voor 18% gewijzigd door joke_name op 19-09-2024 19:40 ]

Pagina: 1