Vraag

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Beste mede-tweakers,
Zoals de titel aangeeft vraag ik me af of de prestaties van m'n GPU minder worden op het moment dat de fans maar millimeters aan ruimte hebben. Ik twijfel namelijk over het combineren van het volgende systeem met de onder toegevoegde GPU:

#CategoryProduct
1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB
1BehuizingenNZXT H200 Wit
1KabelsCorsair Premium Individually Sleeved PSU Cables Pro Kit Type 4 Gen 4 Wit Wit
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart
1SSD'sKingston A2000 500GB
1SSD'sSamsung 860 EVO 500GB
Bekijk collectie
Importeer producten

ASUS Dual Radeon RX 7900 GRE

De NZXT H200 is een mooie kleine case maar heeft ruimte voor een GPU dikte van ongeveer 51mm. De RX 7900 GRE waar ik momenteel voor aan het kijken ben is 49,3mm dik.

Graag hoor ik of mensen enige beperkingen ondervinden bij systemen waarbij de GPU zo weinig ademruimte heeft.

Bij voorbaat dank!

Groet Rayfano

PS. Ik weet dat de CPU bottleneck is, dus de 5700X3D of 5800X3D gaat volgen. Ik denk dat ik dan nog wel even wat jaartjes met het systeem kan doen.

Beste antwoord (via rayfano op 30-09-2024 08:39)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:20
Heel kort antwoord: ja, de kans is heel groot dat het invloed gaat hebben.

Iets langer antwoord, als de GPU de warmte niet goed kwijt kan en niet goed koelere lucht toegevoerd krijgt dan gaat dat invloed hebben op de prestaties van je kaart... die wordt dan te warm en gaat zoals dat heet 'thermisch throttlen', daarmee gaat de kaart proberen de temperaturen binnen de perken te houden en dan gaan de prestaties omlaag.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:20
Heel kort antwoord: ja, de kans is heel groot dat het invloed gaat hebben.

Iets langer antwoord, als de GPU de warmte niet goed kwijt kan en niet goed koelere lucht toegevoerd krijgt dan gaat dat invloed hebben op de prestaties van je kaart... die wordt dan te warm en gaat zoals dat heet 'thermisch throttlen', daarmee gaat de kaart proberen de temperaturen binnen de perken te houden en dan gaan de prestaties omlaag.

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Zou naar jouw inziens de Inno3D GeForce RTX 4070 SUPER TWIN X2 een beter alternatief zijn qua GPU clearance in hoogte, gezien deze ongeveer 1cm ruimte heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acteonis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:46
Niet alleen heeft die kaart meer ruimte, daarnaast verbruikt de kaart ook (veel) minder energie. Hoger verbruik = meer warmte. Warmte die je niet produceert, hoef je ook niet af te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:08
Ik zou een andere behuizing kiezen (bouw de hardware om); een behuizing waarbij de grafische kaart niet zo dicht op een paneel (waar ook de voeding onder zit voor een deel) zit.
Er komt naar mijn mening te weinig airflow bij de grafische kaart in deze H200, ookal is dat paneel tussen de grafische kaart en de voeding deels geperforeerd.

Dat (dicht op een paneel/airflow gebrek) levert meer herrie en hogere temperaturen van de grafische kaart componenten op.

Een moderne kaart zal wellicht ook minder presteren hierdoor, deze kan dan niet zo'n hoge boost clock halen.

Een Asus AP201 of Intertech IM1 Pocket zijn interessant en daar kunnen 2 fans direct onder de videokaart.
Lian Li heeft ook de A3 behuizing; waar ook een M-atx bord in kan.
Deze heeft hetzelfde volume als je H200.
De IM1 Pocket is het kleinste maar het meest uitdagend om in te bouwen.

ITX behuizingen zijn hartstikke leuk maar alles passend krijgen/uitzoeken is veel werk.
En vaak vallen de temperaturen/het geluidsniveau gewoon tegen.
M-atx is een hele mooie middenweg en de moederborden zijn vaak ook een stuk betaalbaarder.

[ Voor 32% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-09-2024 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

uitvoering: NZXT H200 Wit ziet er krap eruit voor een 26 liter behuizing. 2 slots ruimte voor grafische kaart en het zit dicht tegen de kap over de voeding.

Ik heb een Intertech IM1 Pocket en daar bouw je een drie slots beest van een grafische kaart in 22 liter behuizing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhvHjjBUo-Yl9IdwPg86m0czohY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aTPP9Ma9l9CUrHQNfuCHtexu.jpg?f=fotoalbum_large

2 case fans blazen lucht van onderen naar de grafische kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ruime is belangrijk omwille van airflow. Je kunt met relatief krappe ruimte toe als er een forse koele luchtstroom van de voorzijde van je kast pal op de GPU blaast - en er bovendien een flinke outtakefan erboven zorgt dat warme lucht uit de kast verwijderd wordt. Als ik naar deze kast kijk zie ik die outtakefan al zitten. Wat ik niet zie is een fan aan voorzide onderin. Als er plek is zo'n ding te plaatsen zou het veel kunnen schelen.

Let trouwens ook op de omgeving van de kast. Als je de PC kast bijvoorbeeld in een kast of achter je bureau plaatst kan het - ook als kast zelf prima airflow heeft.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1