• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 19:49
Ik wil Heic bestanden omzetten naar .jpg en er daarna mee werken op een Windows PC.
Kan ik tips krijgen, het kan zijn dat ik iets heel voor de hand liggends over het hoofd zie.

Bert

Kubuntu

• JimmyDeBoer2
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-07 18:31
Heb je zelf eea uitgezocht? zo ja, waar liep je tegenaan.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
ZIj het veel bestanden? Zo niet doe ik onderstaande:

Rechtermuisklik op het heic bestand -> openen met Paint -> Opslaan als .jpg

hoi

• Toxicmask
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-07 15:28
Zelf gebruik ik CopyTrans hiervoor, maar er zijn genoeg andere tools hiervoor beschikbaar.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:58
Er is een hoop hierover te vinden, zie bijvoorbeeld: https://discussions.apple.com/thread/255192971?sortBy=rank

Simpele oplossing is ook om je telefoon om te schakelen zodat deze JPG bestanden produceert, dat zit gewoon in de settings van je Photos app. Als je de bestanden al hebt, zie link hierboven. De meeste bewerkingsprogramma's kunnen gewoon met HEIC omgaan in mijn ervaring, dus wat bedoel je met 'ermee werken'? Want dat zou gewoon mogelijk moeten zijn, afhankelijk van welke software je gebruikt.

• matje500
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:18
Kan je de Heic bestanden op dit moment openen in Windows? Of krijg je een extensie error?
Dan is het misschien wat om even naar onderstaande twee toevoegingen voor Windows te kijken. Ik dacht dat je met installatie van deze twee applicaties Heic en hevc ondersteuning toevoegt aan Windows zelf. Dus dat je deze extenties hiermee kan openen in de ingebouwde foto en video applicaties van Windows.

https://www.microsoft.com...PMMSR1CGPWG?ocid=pdpshare
https://www.microsoft.com...WZDNCRFJBMP?ocid=pdpshare

• NEOTEK
Ik heb reacties gehad waar ik iets mee kon, dank daarvoor.
Met de reactie van Jimmie de Boer ben ik niet echt blij, ik ben al ongeveer 23 jaar lid van Tweakers en ik denk dat dit mijn eerste vraag is.

Kubuntu

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Heb even gegoogled voor je.. (iets wat je zelf ook kan doen ;) )

Met python:
code:
1
2
3
4
5
6
7
from PIL import Image

# Open HEIF or HEIC file
image = Image.open('example.heic')

# Convert to JPEG
image.convert('RGB').save('example.jpg')

Bron: https://safjan.com/conver...-jpg-png-bmp-with-python/

Allicht moet je even wat meer info verschaffen over wat je zelf al geprobeert hebt en of waar je tegen aan loopt dan kan je ook veel gerichter antwoord krijgen

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NEOTEK schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:46:
Met de reactie van Jimmie de Boer ben ik niet echt blij, ik ben al ongeveer 23 jaar lid van Tweakers en ik denk dat dit mijn eerste vraag is.
Knip. Hier hebben we de topic report button voor. Dan kunnen de moderators bekijken of er ingegrepen moet worden.

[ Voor 45% gewijzigd door sys64738 op 24-09-2024 13:02 ]

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-07 23:02

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Ik neem aan dat je de foto's van een Apple device komen of je deze via de iCloud download.
In beide gevallen is het ook mogelijk om de JPG variant te downloaden.

Als je ze hebt ontvangen dan zijn er vele opties
- programma installeren wat wel deze formaten aankan (paint.net, VLC player en vele andere (gratis) programma's zie ook hierboven)
- klein bedrag betalen voor een MS app om op je windows device deze te kunnen zien, of een gratis app downloaden (met app inkopen meestal)
- bestanden in bulk converteren (zoals je aanvankelijk vraagt denk ik) en daar zijn er vele (gratis) van en is een simpele zoekopdracht "convert HEIC to JPG"

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• NEOTEK
Mannen ()denk ik ),
ik ben er uit, ik ga de tip van Archer VC10 volgen, en laat de iPhone .jpg's produceren.
Bedankt voor het meedenken.
Bert

Kubuntu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyDeBoer2
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-07 18:31
NEOTEK schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:46:
Hi Bert, mocht mijn eerdere reactie te direct of onduidelijk zijn overgekomen, dan was dat uiteraard niet mijn bedoeling. Het is op een forum vaak handig om aan te geven wat je al hebt geprobeerd, zodat anderen gerichter kunnen helpen en je sneller op weg kunnen helpen.

En bedankt voor je feedback, die is altijd welkom! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 22:01

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

HEIC bestanden kun je met Irfanview openen en zelfs in batch omzetten naar elk gewenst formaat al dan niet met aanpassingen zoals verkleinen. Zie:

https://www.irfanview.com/

You only live once, so live to the max's

Pagina: 1