Verwijder usernames gekoppeld aan MSFT-account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• diersestook
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 20:13
Als ik mijn gebruikersnaam via deze pagina opzoek, krijg ik deze 3 gebruikersnamen terug. Voor achtergrondinfo zie hier.

Ik heb werkelijk geen idee hoe het daar is gekomen, maar deze behoren toe aan een andere persoon.
Heeft iemand een idee hoe ik deze kan verwijderen? Ik zie ze ook niet terugkomen bij mijn accountaliassen hier.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat is de aanleiding hiervoor precies?

Als je nog in je Microsoft account kunt komen en andere mensen hebben de genoemde alternatieve adressen geregistreerd dan kun jij daar niets aan veranderen. Bij Microsoft is het namelijk gewoon toegestaan om de volgende zaken als losse accounts te registreren.

a@b.nl
a.a@b.nl
aa.a@b.nl
a_a@b.nl

etc.

Zolang de accounts niet daadwerkelijk aan jou of jouw accounts gelinkt zijn en je niet in die accounts kunt (omdat ze niet van jou zijn) ben jij ook niet gerechtigd om ze te (laten) verwijderen.

I reject your reality and substitute my own

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:29

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Heb je mensen in de MS family? Ik zie namelijk ook de emailadressen en telefoonnummers van mijn vrouw en dochter hier staan.

Coding in the cold; <brrrrr />

• diersestook
De aanleiding is dat dit me geen veilig gevoel geeft. Ik kan me niet voorstellen dat ik dit gedeelte niet ergens zou moeten kunnen ontkoppelen.

De vraag is juist wat er hier precies is gekoppeld (zie screenshot). Ik ken de persoon om wie dit gaat, maar weet niet waar ik moet zoeken in mijn account of in het account van diegene.

Verder heb ik geen personen gedefinieerd in Microsoft Family Safety of bedoel je wat anders? Zie screenshot hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diersestook
Heeft wellicht iemand nog een idee, kom er niet uit.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:10

Blokker_1999

Full steam ahead

Dat lijken mij gewoon accounts te zijn die gelinkt zijn aan je Microsoft account zoals bijv een Skype account. Ga eens kijken op accounts.microsoft.com > Your info.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diersestook
@Blokker_1999
Daar had ik ook al gekeken en zie ze daar niet terugkomen... Ook niet onder accountaliassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:21
diersestook schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:00:
Heeft wellicht iemand nog een idee, kom er niet uit.. |:(
Laatste idee (en vergezocht, maar je weet maar nooit): als je met je MS account inlogt op portal.azure.com en vervolgens naar Entra gaat, staan ze hier dan als extra users? Of dat het zichtbaar is onder je user daar?

(Niet alle ms accounts kunnen volgens mij inloggen op de Azure portal, mijn hotmail account kan dat dus wel en dan heb ik ook een autogenerated tenantnaam mijnmailadreshotmail.onmicrosoft.com)

[ Voor 7% gewijzigd door Killah_Priest op 13-01-2025 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diersestook
@Killah_Priest
Bedankt voor de tip, maar ik kan me daar niet aanmelden:
Geselecteerde gebruikersaccount bestaat niet in tenant Microsoft Services en heeft geen toegang tot de toepassing 74658136-14ec-4630-ad9b-26e160ff0fc6 in die tenant. Het account moet eerst worden toegevoegd in de tenant als een externe gebruiker. Gebruik een ander account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diersestook
Heeft er wellicht iemand nog een idee? Alvast mijn dank _/-\o_
Pagina: 1