Eigenaren foto's achterhalen

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
Van de week heb ik via marktplaats een 2e hands ipod gekocht. Bij ontvangst stond deze ingesteld op de poolse taal. Aangesloten op de computer zag ik dat er heel veel foto's op de ipod staan en dat de naam van de ipod 'ipod van den Broek' is.

Op de foto's staan ook personen met in de bestandsnaam Nederlandse namen als Jelle, Joris en Merel. Op de iPod zelf staat ook Nederlandse muziek. Dat matcht voor mij niet met de iPod die op de Poolse taal is ingesteld en ik vraag mij af of de iPod wellicht gestolen is. Ik heb al geprobeerd om de personen op de foto's met hun namen te vinden op internet maar het is me nog niet gelukt. Verder zat er ook een ipod shuffle 3rd gen. Maar zonder de benodigde headphones en zonder het benodigde snoer om aan te sluiten op de computer.

Welke mogelijkheden zouden er zijn om de personen op de foto's te achterhalen en hoe/waar zouden jullie dit aanpakken?

ik heb al met het serienummer gezocht in het register van de politie om te zien of deze daar geregistreerd is, maar dat had ik sowieso al niet verwacht: een serienummer van een iPod is niet iets wat je opschrijft of onthoudt. Ik heb reeds gezocht op de namen op facebook, instagram en linkedin. Maar nog geen gelijkend persoon gevonden.

via het DOR (digitaal opkopers register) werd ik nav mijn vraag doorverwezen naar de Politie. De politie verwees mij naar de site van stop heling.

[ Voor 20% gewijzigd door DeRooney op 19-09-2024 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Zou eerst een backup maken zodat je ze in ieder geval veilig hebt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:46
@DeRooney
Zit er misschien ook Exif-data zoals GPS-coördinaten bij de foto's?

[ Voor 8% gewijzigd door Puch-Maxi op 19-09-2024 15:09 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeRooney
nog niet gecheckt. ga ik even doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Je kunt eventueel via images.google.com of tineye.com voor een aantal van de afbeeldingen kijken of ze ook terug te vinden zijn op internet. Maar kleine kans met zo'n oud apparaat...

[ Voor 13% gewijzigd door naitsoezn op 19-09-2024 17:09 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:59
Google images zou ook mijn gok zijn, maar de kansen zijn klein. Een andere optie is posten op soziale zites enzo.... maar dan gaan die foto's ook een eigen online leven leiden en willen die mensen dat wel?

Als je een lokatie uit de Exif kan halen kan je een aardig idee krijgen (misschien) waar thuis was/is. Dan kan je de zoektocht al wat specifieker inzetten. Kijk ook even in de settings of er niet nog een wifi netwerk met herkenbare SSID in staat, of een overblijfsel van een account waar je een e-mail adres uit kan halen of zoiets? Het apparaat lijkt niet gereset, dus dan kan je nog allerlei zaken tegenkomen.

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:41
Maar je hebt dus een ipod, welke niet gewiped is?

waarschijnlijk zit die ipod dan ook nog gekoppeld aan een apple id account.
dus kan je hem ook niet zelf wipen en opnieuw installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neutrino
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 17:33
naitsoezn schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:08:
Je kunt eventueel via images.google.com of tineye.com voor een aantal van de afbeeldingen kijken of ze ook terug te vinden zijn op internet. Maar kleine kans met zo'n oud apparaat...
Ik heb een DM gestuurd voor pimeyes.com; Daar kan je ook op afbeelding zoeken; Het is echter een betaaldienst waar het resultaat gecodeerd in de pagina staat. Dus je moet een beetje tweaken om de informatie er uit te halen. (Volgens mij is dat geen hacken, daar de website de informatie zelf naar je stuurt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:10

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Op deze instagram post van een Merel van den Broek heeft ook een Jelle vd Broek gereageerd.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

m-vw schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:27:
Op deze instagram post van een Merel van den Broek heeft ook een Jelle vd Broek gereageerd.
Hij reageert onder al haar posts met "mooi man" 😁

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
m-vw schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:27:
Mooi stukje speurwerk maar ze zijn het niet helaas. Ik gok dat gezien de datum van de foto's de betreffende personen nu rond de 50 zullen zijn.
Dirtyrockers schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:31:
Maar je hebt dus een ipod, welke niet gewiped is?

waarschijnlijk zit die ipod dan ook nog gekoppeld aan een apple id account.
dus kan je hem ook niet zelf wipen en opnieuw installeren.
Zo modern is deze ipod niet. Dit is nog een classic 5.5gen, die is niet gekoppeld aan apple id's en kan iedereen zo gebruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door DeRooney op 23-09-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:52
Misschien een stomme vraag, maar heb je het via de verkoper geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeRooney
ja. Gevraagd of hij weet wie die mensen zijn. Wist deze niet.
Zit er misschien ook Exif-data zoals GPS-coördinaten bij de foto's?
Geen GPS coordinaten helaas, foto's zijn gemaakt met een fotocamera, niet met een telefoon. Enige wat er in de exif staat is bij opmerkingen "Benjamin Loo 2006".

Ik ga nu ook eens kijken naar die zoeksites.

[ Voor 9% gewijzigd door DeRooney op 25-09-2024 09:03 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50

DukeBox

loves wheat smoothies

@DeRooney Zelf zou ik gokken dat Loo dan een plaatsnaam is aangezien het een wat ongebruikelijke achternaam is.
Dat maakt de notering ook logischer, naam, plaats, datum.
Loo (Berkelland), Loo (Bernheze), Loo (Deventer), Loo (Duiven), Loo (Helden), Loo (Uden)

Misschien kan je foto's geolocaten? Ik weet niet of je ze kan plaatsen met de personen blurred, altijd leuk zo'n puzzel tocht ;)

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 25-09-2024 09:13 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:28
regionale omroepen zijn vaak ook wel tuk op dit soort speurtochtjes.
Leuke opdracht voor een stagiair ;-)

https://www.gld.nl/nieuws...jaar-verloren-fotos-terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

mogelijk zijn de originele foto's niet verloren maar is vorige eigenaar vergeten de iPod te wipen bij het afstand nemen ervan.

je kan ook overwegen alles te verwijderen ter bescherming van de privacy van rechthebbenden.

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:19
DeRooney schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:43:
[...]

Mooi stukje speurwerk maar ze zijn het niet helaas. Ik gok dat gezien de datum van de foto's de betreffende personen nu rond de 50 zullen zijn.

[...]

Zo modern is deze ipod niet. Dit is nog een classic 5.5gen, die is niet gekoppeld aan apple id's en kan iedereen zo gebruiken.
Waarom zoveel moeite doen voor foto's op een apparaat van bijna 20 jaar oud?
Gewoon een reset oid en klaar.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Ik denk dat het een ellenlange zoektocht wordt op het internet. Zeker als de foto's bijna 20 jaar oud zijn en de personen des tijds in de 30 leken te zijn. Dan zullen ze er nu een stuk ouder uitzien, wellicht zichzelf niet in elke pose elke dag op het internet zetten via de socials, of wellicht al overleden zijn.
(en het is een behoorlijke veelvoorkomende achternaam)

https://www.inmemoriam.be/nl/2023-03-24/jef-van-den-broek/
https://www.brabantscentr...roek-onverwacht-overleden
https://historisch.koudum...gels/dokter-van-den-broek

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• DeRooney
ja, klopt. het is niet anders dan.
ik heb in ieder geval m'n best gedaan.

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Namen in de bestandsnaam dus iemand heeft dat 'voor de leuk' via een pc erop gezet, het is dus zeer waarschijnlijk niet de enige kopie. Verder kan je inschatten dat wanneer het geen trouwfoto's of bijzondere kleine baby/oude oma foto's zijn dat de waarde voor de eigenaren nagenoeg nul is.

Ik zou eerlijk gezegd zelfs van leuke vakanties in verre oorden geen foto's missen. De kans dat het echt een emotioneel kiekje tussen zit waar geen kopie meer van in bezit is, is erg klein. Veel kleiner dan met een mobieltje nu. Toen waren er meer digitale camera's met kleinere opslag dus vaker backuppen naar pc en dit is geen pc.

Voor velen zal het zeker geen sociale speurtocht door een ander waard zijn.

• DeRooney
JJ Le Funk schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:18:
mogelijk zijn de originele foto's niet verloren maar is vorige eigenaar vergeten de iPod te wipen bij het afstand nemen ervan.

je kan ook overwegen alles te verwijderen ter bescherming van de privacy van rechthebbenden.
klopt. dat kan, maar weet ik niet.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:05
..

[ Voor 98% gewijzigd door Valorian op 25-09-2024 12:57 ]

Pagina: 1