Op dit moment gebruik ik een Nikon D780 met de volgende lenzen:
Maar ik ben op zoek naar een 2e body en zat te denken aan 1 van de volgende 2 camera's:
Nikon Z7 ii of de Nikon Z6 iii
Reden voor de Z7: hogere MP
Reden dat de Z6 een optie is: nieuwer, snelle AF
Wat ik vooral fotografeer:
Voor zakelijke portretten (1 persoon): alleen de 70-200
Groepsfoto's de 24-70
Overige portretten: 24-70 of 50mm
Voor dieren (op boerderij): 24-70 en 50mm
Enige foto's die tot nu toe geprint worden zijn vooral de koeien en geiten foto's voor brochures maar ook bijv. voor banners op beurzen. (Bijv. de foto's die gisteren zijn gemaakt zullen gebruikt worden op de Eurotier in Duitsland). Zakelijke portret foto's zijn alleen voor op de website en de andere foto's: "klant" krijgt ze voorlopig alleen digitaal.
Prijs technisch zijn beide redelijk gelijk en ik zal er sowieso een Nikon FTZ II adapter bij kopen om de bestaande lenzen te gebruiken tot er genoeg budget is om ook wat Z-lenzen te kopen.
Maar welke van de 2 zouden jullie aanraden? Al genoeg reviews gelezen maar vraag me af welke van de 2 het beste is. Tuurlijk de Z6 iii is stukken nieuwer, maar ja de Z7 ii heeft meer MP wat mogelijk weer fijner is.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Cameralenzen | Nikon AF-S Nikkor 24-70mm 1:2.8E ED VR | € 1.799,- | € 1.799,- |
1 | Cameralenzen | Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art (Nikon) | € 759,- | € 759,- |
1 | Cameralenzen | Sigma 70-200mm f/2.8 DG OS HSM Sports (Nikon F) | € 1.339,- | € 1.339,- |
1 | Cameralenzen | Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM Contemporary (Nikon F) | € 985,12 | € 985,12 |
Totaal | € 4.882,12 |
Maar ik ben op zoek naar een 2e body en zat te denken aan 1 van de volgende 2 camera's:
Nikon Z7 ii of de Nikon Z6 iii
Reden voor de Z7: hogere MP
Reden dat de Z6 een optie is: nieuwer, snelle AF
Wat ik vooral fotografeer:
- Landschappen op vakantie
- Dierentuinen
- Zakelijke portretten
- Af en toe gezinsportretten of portretten bijv. in het bos
- Foto's van koeien en geiten voor werk. (Zowel in de wei als in de stal maar ook tijdens het melken
Voor zakelijke portretten (1 persoon): alleen de 70-200
Groepsfoto's de 24-70
Overige portretten: 24-70 of 50mm
Voor dieren (op boerderij): 24-70 en 50mm
Enige foto's die tot nu toe geprint worden zijn vooral de koeien en geiten foto's voor brochures maar ook bijv. voor banners op beurzen. (Bijv. de foto's die gisteren zijn gemaakt zullen gebruikt worden op de Eurotier in Duitsland). Zakelijke portret foto's zijn alleen voor op de website en de andere foto's: "klant" krijgt ze voorlopig alleen digitaal.
Prijs technisch zijn beide redelijk gelijk en ik zal er sowieso een Nikon FTZ II adapter bij kopen om de bestaande lenzen te gebruiken tot er genoeg budget is om ook wat Z-lenzen te kopen.
Maar welke van de 2 zouden jullie aanraden? Al genoeg reviews gelezen maar vraag me af welke van de 2 het beste is. Tuurlijk de Z6 iii is stukken nieuwer, maar ja de Z7 ii heeft meer MP wat mogelijk weer fijner is.
[ Voor 4% gewijzigd door richardboer op 19-09-2024 09:16 ]
Richard