Deel plafond opnieuw gestuct, voorstrijk?

Pagina: 1
Acties:

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 03:47
Bij ons is een strook plafond in onze uitbouw open geweest voor wat werkzaamheden. Dat betekent nu dat er over een strook van 5 meter bij 0,50 meter door een stukadoor zal worden aangeheeld. De rest van het plafond is al gestuct en geverfd.

Uiteraard moet ik daarna het hele plafond gaan schilderen. Kan ik enkel het “verse” stucwerk met voorstrijk behandelen en vervolgens het hele plafond met een goede latex sauzen? Het gehele plapfnd voorstrijken is een beetje zinloos omdat daar voor het overige deel al verf op zit. Het is ook nogal een fors stuk om te doen.

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:40
Het deel dat opnieuw gestuct is zou ik voorstrijken. Je hebt net weet ik veel wat voor werk allemaal gedaan aan je uitbouw, en dan tijd/energie 'besparen' op een rondje voorstrijk? Het risico is dat je verschil in dekkingsgraad van de laag verf krijgt - zeker gezien het feit dat de rest van het plafond al een laag verf heeft (er vanuit gaande dat je bij de zelfde kleur blijft).
Maar goed, aan de andere kant - als de verf in de zelfde hoek zit qua kleur van het stucwerk ((gebroken)wit), dan zou je met Sigma in één keer dekkend kunnen krijgen. Maar ja, daar betaal je dan ook voor...

Team anti-scalp - wauw..

• FrankoNL
5pë©ïàál_Tèkén schreef op woensdag 18 september 2024 @ 23:57:
Het deel dat opnieuw gestuct is zou ik voorstrijken. Je hebt net weet ik veel wat voor werk allemaal gedaan aan je uitbouw, en dan tijd/energie 'besparen' op een rondje voorstrijk? Het risico is dat je verschil in dekkingsgraad van de laag verf krijgt - zeker gezien het feit dat de rest van het plafond al een laag verf heeft (er vanuit gaande dat je bij de zelfde kleur blijft).
Maar goed, aan de andere kant - als de verf in de zelfde hoek zit qua kleur van het stucwerk ((gebroken)wit), dan zou je met Sigma in één keer dekkend kunnen krijgen. Maar ja, daar betaal je dan ook voor...
Dat ben ik ook van plan. Dus het deel met nieuw stucwerk voorstrijken. Ik vroeg me dus af of dat kon of dat ik dan ook het hele plafond (dus ook het deel met al verf erop) moest voorstrijken? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:40
Alleen het gestucte deel voorstrijken :) sorry dat ik je verkeerd begreep.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:33
FrankoNL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 07:36:
[...]

Dat ben ik ook van plan. Dus het deel met nieuw stucwerk voorstrijken. Ik vroeg me dus af of dat kon of dat ik dan ook het hele plafond (dus ook het deel met al verf erop) moest voorstrijken? :)
Idd alleen dat stuk, misschien slim om ook eerst alleen dit stuk een laagje verf te doen en dan pas het hele plafond. ondanks de voorstrijk zal het waarschijnlijk toch nog harder zuigen dan een al geverfd plafond.

• FrankoNL
Top, gaan we dat doen.

Jammer dat er geen magische verf bestaat waarmee je delen kan bijwerken zonder het te zien. Dat zou nogal schelen. Ik moet nu 60m2 verven voor een opening van 2,5m2 :p

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:33
Blijft altijd jammer ja, maar daarna ziet het er wel weer lekker fris uit :)
Pagina: 1