Welk dockingstation moet ik hebben.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hierbenikdan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 17:33
Hallo,

Ik ben op zoek naar een docking station/ switch voor mijn werklaptop en pc. Mijn PC heeft een XFX Radeon RX 5700 XT videokaart. Deze heeft 3x displayport en 1 HDMI uitgang.
Ik heb een laptop met usb C Displayport en HDMI uitgang.

Ik heb nu 2 monitoren aangesloten, 1 met HDMI en 1 met displayport. Ze zouden wel allebei met HDMI aangesloten kunnen worden, maar dat ondersteund mijn pc dus niet.

Nu zoek ik eigenlijk een dockinstation/ switch waarmee ik mijn werklaptop ook op die 2 monitoren kan aansluiten. Maar dat ik dus ook relatief makkelijk mijn pc op die 2 schermen kan blijven gebruiken.

Ik weet niet zeker als ik met 1 kabel naar het docking station ga vanaf mijn pc, dat ik dan mijn videokaart nog optimaal benut.

Het liefst sluit ik er ook nog bedraad internet op aan, maar dat is niet strikt noodzakelijk.

Kan ik dit voor elkaar krijgen met een relatief simpel docking station, of moet ik daar een andere optie voor verzinnen.
Het maakt met niet uit als ik 1 stekkertje om moet steken als ik wil wisselen, maar als dat niet nodig is, is dat natuurlijk helemaal ideaal.

Ik hoor graag of iemand hier een goed idee over heeft.

Bedankt alvast!!

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Een desktop PC op een docking station is altijd een lastige, zeker als het over één kabel moet. Ik gebruik hiervoor een combinatie van twee apparaten:

- USB switcher tussen docking station en PC
- Thunderbolt 3/4 docking station voor laptop/Mac Studio

De monitoren zitten dubbel aangesloten, 1 set op desktop PC, 1 set op de docking station.
Zo kan ik wisselen tussen laptop/Mac Studio en de PC.

In jouw geval zou ik eenzelfde setup adviseren met een usb switch en een dock, dan hoef je alleen je USB peripherals om te schakelen en heb je maar één kabel naar je laptop.

I reject your reality and substitute my own