Als ik boot maakt mijn HD tijdens het detecteren een vreemd geluid. Ik heb dit al eerder gehad, toen was de aansluiting voor de voeding kapot (door een kut-aopen voeding
). Ik heb toen een nieuwe connector gekocht en eraan gesoldeerd, waarna de schijf het weer prima deed. Nu net begon hij weer hetzelfde te doen, nu werd hij echter wel herkend in de BIOS (waar eerde slechts vage tekentjes op het beeld kwwamen). Ik verw8 niet dat ik nog garantie heb. De stekker heb ik er opnieuw aangesoldeerd, maar hij blijft raar doen
Is er nog iets wat ik kan proberen?
lijkt op een defect iets, of je hebt de stekker (ide) niet goed erin, geeft sosms ook de hele meest exotische tekens.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Dat kggggg kgggg doet mijn sterk denken aan een gecrashede schijf, en die vreemde tekens in je bios ook.
Maar misschien is IDE-kabel wel stuk of zit hij verkeerd
Wissel ff de IDE- (en voedings-) kabel om, of probeer em in een andere computer
Hier komt iets hips te staan
IDE/voedingskabels heb ik allemaal al veranderd. Zal wel ff nog een ATA/33 kabel proberen...Op woensdag 12 september 2001 15:00 schreef HyperMan het volgende:
Dat kggggg kgggg doet mijn sterk denken aan een gecrashede schijf, en die vreemde tekens in je bios ook.
Ik had precies hetzelfde geluid. PC zat gewoon in windows en was heel rustig aan het downloaden. Ikzelf zat tv te kijken opeens kwam er een hoop gekkkkkkggggggggg piep, gekkkkkkkkgggggggg piep uit de pc. Ik kijken en ja hoor schijf naar de kloten..... opstarten deettie niet meer alleen gekkkkkkggggggggg piep, gekkkkkkkkgggggggg piep uit de pc......
Wel garantie voor mij (was maar 1 maand oud), maar wat moet je met een schijf die maar een "houdbaarheid" heeft van 1 maand
btw ik had dus een ibm 60gxp 40gb schijfje...
Wel garantie voor mij (was maar 1 maand oud), maar wat moet je met een schijf die maar een "houdbaarheid" heeft van 1 maand
btw ik had dus een ibm 60gxp 40gb schijfje...
can you read my mind?
Ik denk dat ik het schijffie toch maar opstuur, want dit lukt niet meer om het zelf te doen
Verwijderd
Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn IBM dtla-307045...
In plaats van het gewone geratel bij het initialiseren af&toe van dat krassende geluid of helemaal geen geratel/te kort geratel terwijl achter primary master niet meer de naam van de hd stond maar allemaal rare tekentjes... In het begin had ik dit nog maar heel afentoe en hielp een keertje reset telkes wel weer. Maar het probleem kwam steeds vaker voor totdat hij na 20x resetten nog niet goed wilde initialiseren. Toen heb ik 'm nog een paar keer aan de praat gekregen door 'm lichtjes te schudden terwijl het uit stond of onder een andere hoek te houden terwijl hij initialiseerde. Ik kwam op dit idee omdat al vrij veel mensen het advies bij een DOA 60GXP hadden gekregen om 'm ff te schudden zodat hij wel goed op gang kwam. En aangezien die IBM's in stilstand toch 300G aankunnen heb ik het geprobeerd, en het werkte inderdaad. Maar slechts tijdelijk... op een gegeven moment werkte dat ook niet meer en was hij gewoon met geen enkele manier meer aan de gang te krijgen.
Verder weet ik dat de connector een zwak punt is, dus die heb ik nog uitvoerig gecontroleerd maar daar is echt nix mis mee. Kheb nog een andere kabel geprobeert, ander mobo maar hij wil echt niet meer.
In elk geval: backuppen!!! Hij zal het ongeveer nog een maandje doen en daarna is hij gewoon met geen enkele manier meer aan de gang te krijgen. Koop dus alvast eens een nieuwe hd en begin de boel eens over te pompen, of fik cdtjes met belangrijke stuff. Maar backup in ieder geval, want hij gaat stuk...
In plaats van het gewone geratel bij het initialiseren af&toe van dat krassende geluid of helemaal geen geratel/te kort geratel terwijl achter primary master niet meer de naam van de hd stond maar allemaal rare tekentjes... In het begin had ik dit nog maar heel afentoe en hielp een keertje reset telkes wel weer. Maar het probleem kwam steeds vaker voor totdat hij na 20x resetten nog niet goed wilde initialiseren. Toen heb ik 'm nog een paar keer aan de praat gekregen door 'm lichtjes te schudden terwijl het uit stond of onder een andere hoek te houden terwijl hij initialiseerde. Ik kwam op dit idee omdat al vrij veel mensen het advies bij een DOA 60GXP hadden gekregen om 'm ff te schudden zodat hij wel goed op gang kwam. En aangezien die IBM's in stilstand toch 300G aankunnen heb ik het geprobeerd, en het werkte inderdaad. Maar slechts tijdelijk... op een gegeven moment werkte dat ook niet meer en was hij gewoon met geen enkele manier meer aan de gang te krijgen.
Verder weet ik dat de connector een zwak punt is, dus die heb ik nog uitvoerig gecontroleerd maar daar is echt nix mis mee. Kheb nog een andere kabel geprobeert, ander mobo maar hij wil echt niet meer.
In elk geval: backuppen!!! Hij zal het ongeveer nog een maandje doen en daarna is hij gewoon met geen enkele manier meer aan de gang te krijgen. Koop dus alvast eens een nieuwe hd en begin de boel eens over te pompen, of fik cdtjes met belangrijke stuff. Maar backup in ieder geval, want hij gaat stuk...
K, dan soldeer ik mijn connector er nog ff weer aan, als je zegt dat de mogelijkheid tot backuppen er nog is...Op woensdag 12 september 2001 15:43 schreef PsyFlux het volgende:
Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn IBM dtla-307045...
Verwijderd
Ik zou iig met een andere HD opstarten, en deze als tweede HD!!Op woensdag 12 september 2001 15:48 schreef Straat het volgende:
[..]
K, dan soldeer ik mijn connector er nog ff weer aan, als je zegt dat de mogelijkheid tot backuppen er nog is...
Suc6 iig
Had ik ook PRECIES.>!!!!!!!!!!!
In je dios allemaal rare tekens (ook verschillende kleuren)
Stuur die schijf op en je krijgt een nieuwe
www.ibm.storage.com ofzo
In je dios allemaal rare tekens (ook verschillende kleuren)
Stuur die schijf op en je krijgt een nieuwe
www.ibm.storage.com ofzo
Dat deed mijn IBM 20 gb 7200 rpm ook voordat de schijf helemaal crashte. Werd bij mij veroorzaakt door een slechte voeding (235 w). Heb de schijf als slave nog 1 keer kunnen opstarten om de data eraf te halen, daarna was het helemaal gedaan.
Ik heb exact hetzelfde probleem
Hoelang duurt het vooraleer je een nieuwe harde schijf krijgt? Want ik kan deze natuurlijk geen weken missen
Hoelang duurt het vooraleer je een nieuwe harde schijf krijgt? Want ik kan deze natuurlijk geen weken missen
Verwijderd
Denk dat dat wel lukt. Gewoon een beetje schudden, dan weer aansluiten en booten maar. Daarmee heb ik m'n schijf nog 3x aan de gang gekregen nadat hij op de normale manier niet meer wilde initialiseren.Op woensdag 12 september 2001 15:48 schreef Straat het volgende:
[..]
K, dan soldeer ik mijn connector er nog ff weer aan, als je zegt dat de mogelijkheid tot backuppen er nog is...
Mijn ibm deed ook kggggg kgggggg kgggggg. en is nu naar de kloten. Ik raad iedereen af om nog een ibm 60gxp of 75gxp te kopen. Dit is gewoon een absoluut wanproduct en ik snap niet dat je als bedrijf zijnde zulke bagger durft en mag verkopen.
IBM
IBM
HMM
die van mij gisteren opnieuw geformateerd en wat denk je...
KKGGG op laatste stukkie.
Deed ook wel 20 minuten over 1 % (was al op 99%)
Moet ik mij nu zorgen gaan maken??
denk namelijk zelf dat ik wat "bad" cluster heb....
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp
Verwijderd
Zeker zorgen gaan maken, ook als na het gebruik van DFT bijvoorbeeld die bad sectors verdwenen zijn. DFT markeert ze dan namelijk als slecht en gebruikt om de ruimte weer aan de vullen de xtra reservetracks. Hierdoor lijkt het alsof het gerepareerd is, maar de bad sectors zijn er nog steeds en wat het ook veroorzaakt gaat nog steeds door. Je krijgt dus steeds meer bad sectors totdat de reservetracks ook op zijn of de hd ermee kapt, want bad sectors zijn een symptoom wat vaak voorkomt voordat een IBM dermee kapt.
Hij hangt nu tijdens het booten al, dus een backup zit er niet meer in 
KUT KUT KUT
En ik krijg van die #$%^%)&$@~$@ gistron waarschijnlijk gewoon een IBM terug
RIP
KUT KUT KUT
RIP
op de ibm site staat een tool om je hd te testen. Denk dat je die maar eens moet uitvoeren. Er kwamen bij mij ook bad clusters naar boven toe.Op woensdag 12 september 2001 16:33 schreef ThaDude het volgende:
HMM
wat heb je toen gedaan????Op woensdag 12 september 2001 16:47 schreef Alarmnummer het volgende:
[..]
op de ibm site staat een tool om je hd te testen. Denk dat je die maar eens moet uitvoeren. Er kwamen bij mij ook bad clusters naar boven toe.
kan ik hem nu ook terug sturen? heb hem al wel 1 jaar (hd moet toch langer meegaan
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp
Verwijderd
Je moet hem ook als slave gebruiken, hoop voor je dat het alsnog lukt, suc6 manOp woensdag 12 september 2001 16:39 schreef Straat het volgende:
KUT KUT KUT
RIP
Ik moet hem nog terugbrengen.. Heb hem net 3 maand.Op woensdag 12 september 2001 16:49 schreef ThaDude het volgende:
[..]
wat heb je toen gedaan????
kan ik hem nu ook terug sturen? heb hem al wel 1 jaar (hd moet toch langer meegaan)
Heb ik dus gedaan, maar het hele systeem hangt danOp woensdag 12 september 2001 16:51 schreef Oracle het volgende:
[..]
Je moet hem ook als slave gebruiken, hoop voor je dat het alsnog lukt, suc6 man
Verwijderd
Auw das kutOp woensdag 12 september 2001 17:13 schreef Straat het volgende:
[..]
Heb ik dus gedaan, maar het hele systeem hangt dan
nogal jaOp woensdag 12 september 2001 17:38 schreef Oracle het volgende:
[..]
Auw das kut
Ik had mijn hdd in een raid controller hangen en 1 daarvan deed ook kggg kggg. Die dft test gaf meteen een error aan.
Na erase te hebben uitgevoerd met hetzelfde progje doet het zogenaamd perfect. Maar een low level format zal bewijzen dat het maar schijn is:r...
Gewoon terugbrengen die zooi...helaas had ik meer verwacht van ibm harde schijven maar zelfs het beste paard struikelt wel eens...
Na erase te hebben uitgevoerd met hetzelfde progje doet het zogenaamd perfect. Maar een low level format zal bewijzen dat het maar schijn is:r...
Gewoon terugbrengen die zooi...helaas had ik meer verwacht van ibm harde schijven maar zelfs het beste paard struikelt wel eens...
De te fabula naratur
Verwijderd
niet twee keer 8er elkaar (75GXP & 60GXP)...
Dat vind ik nog het domste, leer dan van je fouten en zorg ervoor dat de opvolger wel goed is. Maar ook de 60GXP lijkt meer dan gewoonlijk uit te vallen.
Dat vind ik nog het domste, leer dan van je fouten en zorg ervoor dat de opvolger wel goed is. Maar ook de 60GXP lijkt meer dan gewoonlijk uit te vallen.
Verwijderd
Ik bedoel natuurlijk: auw das kutOp woensdag 12 september 2001 17:38 schreef Oracle het volgende:
[..]
Auw das kut
Wel eens? Ik zou geen IBM meer vertrouwen, zeker niet omdat dit al de tweede serie is die zeer veel kapot gaan. IBM maakt zeer goede producten, maar HDD's horen daar zeker niet bij. (En IBM geeft ook niets toe, dat vind ik het ergste).Gewoon terugbrengen die zooi...helaas had ik meer verwacht van ibm harde schijven maar zelfs het beste paard struikelt wel eens...
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
ik heb nu 2 maanden een 60GXP 61,5 Gb (de nieuwere serie) en ik heb echt nergens last van, superstil schijffie en heerlijk snel, ook op mijn ATA-66 mobo
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
ik had dus de IBM dtla-307030, nou die is dus ook gecrashed. ik had gelukkig mijn data op een andere hd staan, en alleen de programma's stonden daar op, niet de data
Mijne doet sinds een uur geleden exact hetzelfde, kon toen na een reset nog 1 keer opstarten en zelfs dat kan nu niet meer.
Hoe lang duurt het voordat ik een nieuwe heb? En is het beter om eerst via de winkel te proberen, of direct bij IBM?
(Bij IBM krijg je natuurlijk wel een IBM terug en ik weet niet of ik daar nog wel zoveel vertrouwen in heb)
Hoe lang duurt het voordat ik een nieuwe heb? En is het beter om eerst via de winkel te proberen, of direct bij IBM?
(Bij IBM krijg je natuurlijk wel een IBM terug en ik weet niet of ik daar nog wel zoveel vertrouwen in heb)
Daar had ik hem ook besteld, vanwege die aktie daaro en krijg ook eenzelfde kutschijf terug. Wat moet je met zo'n schijf, direkt in de container gooien ofzo. Dit is echt een wanprestatie van IBM. Hoevaak je zo'n ding ook kunt laten vervangen....Op woensdag 12 september 2001 16:39 schreef Straat het volgende:
KUT KUT KUT
RIP
can you read my mind?
hehe, ik koop wel een nieuwe Seagate Barracuda IV en verkoop de IBM wel aan iemandOp woensdag 12 september 2001 21:01 schreef cruncher het volgende:
[..]
Daar had ik hem ook besteld, vanwege die aktie daaro en krijg ook eenzelfde kutschijf terug. Wat moet je met zo'n schijf, direkt in de container gooien ofzo. Dit is echt een wanprestatie van IBM. Hoevaak je zo'n ding ook kunt laten vervangen....
Echt niet te geloven: Twee weken geleden een doorgebrande IBM teruggestuurd..Nieuwe besteld omdat ik dan graag de schijven samen (2x30GIG, DTLA 307030) in Raid kan draaien. (dan is in ieder geval mijn data niet weeeer weg!
)
Ik heb de nieuw schijf dus nog geen twee weken draaien en weeer ge-etter.

Whhhhhaaaaaa!!
Echt zeer frustrerend.
..de nieuwe 'kapotte' schijf is ook weer klaar voor een swap.
HOE VAAK MOET IK NOG MIJN DATA VOLLEDIG KWIJT RAKEN OMDAT M'N HD ER GEWOON MEE OPHOUD?! Ja, ik geef toe dat ik moet back-uppen, maar dít is echt te zot voor woorden.
Gaat er bij IBM geen lampje branden dat dit gewoon niet KAN!??
..oef, dat lucht op
P.
Ik heb de nieuw schijf dus nog geen twee weken draaien en weeer ge-etter.
Whhhhhaaaaaa!!
Echt zeer frustrerend.
..de nieuwe 'kapotte' schijf is ook weer klaar voor een swap.
HOE VAAK MOET IK NOG MIJN DATA VOLLEDIG KWIJT RAKEN OMDAT M'N HD ER GEWOON MEE OPHOUD?! Ja, ik geef toe dat ik moet back-uppen, maar dít is echt te zot voor woorden.
Gaat er bij IBM geen lampje branden dat dit gewoon niet KAN!??
..oef, dat lucht op
P.
Verwijderd
Oracle... hardstikke bedankt voor deze tip!Op woensdag 12 september 2001 15:56 schreef Oracle het volgende:
[..]
Ik zou iig met een andere HD opstarten, en deze als tweede HD!!
Suc6 iig
Ik had gisteren toch de computer open liggen en ik was te lui geweest om die IBM op te sturen dus ik heb 'm nog eens aangesloten als slave. En het werkte de eerste keer meteen!
Hij liet nog wel gedeeltelijk wat onzin zien, maakte rare geluiden, spint afentoe spontaan weer op, soms klinkt het alsof er een kleine headcrash is (dat sirene-achtige geluid) en het opstarten duurde dik een kwartier. Maar ik heb m'n data kunnen redden! De C partitie was volledige vernaggeld, maar daar stond toch maar windows op maar D waar m'n mp3z en films opstonden en E waar m'n persoonlijke spul opstond waren zo over te kopieren.
Het vreemde is dat hij dat kggg...kgggg....kgggg geluid elke keer maakt als hij iets moet zoeken (directories, files) en daar doet hij ook geweldig lang over (minuut ofzo), maar toen hij eenmaal aan het kopieren was werkte het weer prima zonder rare geluiden. En zo heb ik dus binnen een uurtje 20GB aan data kunnen redden
Ik ben echt ongelovelijk blij dat ik dat spul weer terug heb kunnen krijgen. Er zat heeeel veeel spul bij wat gewoon onvervangbaar was (zeer zeldzame rips van vinyl bijvoorbeeld) en het was ook zwaar klote dat ik weer helemaal opnieuw kon beginnen met het sparen van films (en dat zuigt als je helemaal overnieuw moet beginnen). Bovendien is het ook een fijn gevoel dat ik er nu nog een zero fill overheen kon gooien voordat ik 'm naar IBM stuur want er staat toch ook wel persoonlijke troep op.
Bedankt, bedankt, bedankt dus... Ik had nooit gedacht dat het zou werken, en ik heb gelukkig geduld gehad bij het opstarten. Maar dit is dus een hele goede tip geweest!
Hmmm, had dus laatst (~2 weken terug) ook een keer KKKGGGHHH... KKKGGGHHH... met mijn 45GB IBM. Toen dacht ik dus ook dat ik de pineut was. Dit was tijdens het een aantal keer in en uit bouwen van hardware in mijn PC. Wat bleek?.... De voedings connector van die schijf was kapot. Een van de vier pennetjes maakte slecht contact met de printplaat van de schijf. Die connector constructie is zeer slecht uitgevoerd
(lees: zeer zwak uitgevoerd). Na meerdere keren de voedingsconnector vast en los maken breekt deze intern af wat niet zo een-twee-drie goed is te zien. Ik heb dus maar een losse connector er aan gesoldeerd aan de print en alles werkt nu weer naar behoren.
Het zou me niets verbazen dat dit bij heel veel meer gebruikers is gebeurd zonder dat ze dit in de gaten hadden...
Het zou me niets verbazen dat dit bij heel veel meer gebruikers is gebeurd zonder dat ze dit in de gaten hadden...
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Verwijderd
Et vreemde is dat hij dit probleem zomaar kreeg terwijl de schijf in de computer zat en ik al tijden niet meer in de computer heb zitten prutzen.
En ik wist dat de connector een zwak punt was, dus die heb ik al zo weinig mogelijk in&uitgeplugd. Ik denk in totaal in z'n hele (korte) leventje een keer of 5-10 en daarbij heb ik ook telkes de molex gekozen die het lichtste gaat doordat hij al veel gebruikt is. Verder was de connector ook iets waar ik meteen naar ging kijken, maar ik kan er echt nix verkeerds aan zien. En het is ook wel weer vreemd dat hij het als slave op die Maxtor het wel in 1x doet terwijl hij het na 50! keer proberen als master nog steeds niet doet. Bovendien is er data op de c partitie corrupt en doet hij nog steeds heel vreemd bij het lezen van directories.
Waar precies is de connector bij jou dan gebroken? Waar hij vast zit aan de print?
Zelfs al zou het de connector zijn, dan wil ik nog m'n geld terug... heb tenslotte wel een nieuwe maxtor moeten kopen. Ik kan echt geen dikke week op alternate w8en hoor
En zelf solderen is ook geen optie, want dan zit ik met twee hard disks waarvan de 1e die toch al niet zo betrouwbaar is geen garantie meer heeft.
En ik wist dat de connector een zwak punt was, dus die heb ik al zo weinig mogelijk in&uitgeplugd. Ik denk in totaal in z'n hele (korte) leventje een keer of 5-10 en daarbij heb ik ook telkes de molex gekozen die het lichtste gaat doordat hij al veel gebruikt is. Verder was de connector ook iets waar ik meteen naar ging kijken, maar ik kan er echt nix verkeerds aan zien. En het is ook wel weer vreemd dat hij het als slave op die Maxtor het wel in 1x doet terwijl hij het na 50! keer proberen als master nog steeds niet doet. Bovendien is er data op de c partitie corrupt en doet hij nog steeds heel vreemd bij het lezen van directories.
Waar precies is de connector bij jou dan gebroken? Waar hij vast zit aan de print?
Zelfs al zou het de connector zijn, dan wil ik nog m'n geld terug... heb tenslotte wel een nieuwe maxtor moeten kopen. Ik kan echt geen dikke week op alternate w8en hoor
Ik kan natuurlijk alleen vanuit mijn ervaring spreken met die IBM drive. In iedergeval was bij mij de connector het probleem. De connector van de PC-voeding ging er behoorlijk stroef op en door ~10 a 15 keer in de loop der tijd het erop en eraf te halen is die connector op mijn schijf intern afgebroken precies achter het zwarte kunststof waarin de pennen zijn 'ingegoten'. (Die verbinding is ook wel heel erg dun uitgevoerd!) Je komt daar met je soldeerbout eigenlijk niet goed bij en daarom heb ik er maar een losse connector op aangesoldeerd op de printplaat van de drive.
Wat die schijf voor problemen gaat geven in de toekomst kan ik natuurlijk niet voorspellen...
Wat die schijf voor problemen gaat geven in de toekomst kan ik natuurlijk niet voorspellen...
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Ik heb het hetzelfde in mijn RAID config gehad... maar ik heb er eerder actie op ondernomen.. download ff
"Drive fitness test". is een proggie die je HD kan low levelen. Bij mij was die toen weer heelemaal in orde.. maar je ben natuurlijk wel je data kwijt.
Dat was een maand geleden.. geen tikje meer gehoord.
Voor meer info:
[topic=208150/1]
"Drive fitness test". is een proggie die je HD kan low levelen. Bij mij was die toen weer heelemaal in orde.. maar je ben natuurlijk wel je data kwijt.
Dat was een maand geleden.. geen tikje meer gehoord.
Voor meer info:
[topic=208150/1]
ALs het een IBM schijf betreft en hij doet kggg kggg
dan kan je hem gewoon terugsturen naar ibm en krijg je een nieuwe schijf. Ik heb het ook gehad in mijn raid 0 constructie en IBM zei dat het gewoon een productiefout was in die serie schijven. Inmiddels heb ik beide schijven al vervangen gekregen door IBM (uiteraard binnen de garantie van 3 jaar die op elke schijf zit).
De te fabula naratur
Zou er nu nog garantie op zitten?Speculum schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:53:
ALs het een IBM schijf betreft en hij doet kggg kgggdan kan je hem gewoon terugsturen naar ibm en krijg je een nieuwe schijf. Ik heb het ook gehad in mijn raid 0 constructie en IBM zei dat het gewoon een productiefout was in die serie schijven. Inmiddels heb ik beide schijven al vervangen gekregen door IBM (uiteraard binnen de garantie van 3 jaar die op elke schijf zit).
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Mmm tja de IBM 60 "deathstars" ....
Helaas was die hele serie zwak... IBM heeft hier na vele gezeik ook geen geheim meer van gemaakt daarom dat je hem ook kan laten vervangen door een vervangend exemplaar....
Helaas was die hele serie zwak... IBM heeft hier na vele gezeik ook geen geheim meer van gemaakt daarom dat je hem ook kan laten vervangen door een vervangend exemplaar....
There is no place like ::1
heb je eigelijk nog het gevoel dat je nuttig bezigbent, zo 4 jaar na dato nog antwoord geven op een topic?Speculum schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:53:
ALs het een IBM schijf betreft en hij doet kggg kgggdan kan je hem gewoon terugsturen naar ibm en krijg je een nieuwe schijf. Ik heb het ook gehad in mijn raid 0 constructie en IBM zei dat het gewoon een productiefout was in die serie schijven. Inmiddels heb ik beide schijven al vervangen gekregen door IBM (uiteraard binnen de garantie van 3 jaar die op elke schijf zit).
Verwijderd
Zelfs met 3 jaar garantie heb je daar niets aan bij een 4 jaar oud topic 
Kortom, let even op de datum alvorens het posten
Kortom, let even op de datum alvorens het posten
Ik gok dat 'ie na 4 jaar geen garantie meer heeft op die schijf 
edit:
Stomme euss!
Stomme euss!
[ Voor 17% gewijzigd door moto-moi op 06-03-2005 15:06 ]
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.