🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
Vraag
Alle reacties
Een dure 11-kanaalssoundbar heeft weliswaar meer weerkaatsende speakertjes, maar nog steeds de meeste daarvan in dat smalle balkje onder de tv.
Als je gebonden bent aan die formfactor zou ik in elk geval voor de opties met achterspeakers en een subwoofer gaan. Achterspeakers mogen ook net boven oorhoogte naast de bank of boven de bank aan de muur, waar de bank ook tegenaan staat. Heb ik hier ook en dat is geen probleem.
Is surroundsound echt belangrijk voor je, ga dan voor een receiver met losse speakers.
Edit: dat wil overigens niet zeggen dat je geen reuzegroot plezier van een soundbar kunt hebben, maar ik geef liever een nuchter advies, zodat je geen honderden euro's extra uitgeeft aan een soundbar die alsnog niet doet wat je hoopt.
[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 18-09-2024 20:57 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Kun je aangeven uit wat die 2.0 set momenteel bestaat? Als je het virtuele surroundgeluid buiten beschouwing laat, zou het zelfs zomaar kunnen zijn dat je er qua geluidskwaliteit op achteruit gaat ten opzichte van wat je nu heb staan.
🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |
Aangezien we gaan verhuizen, is het misschien verstandig om te wachten tot we in de nieuwe setting kunnen testen. Ik lees hier en daar dat een soundbar in elke kamer weer een ander geluid kan geven?
[ Voor 36% gewijzigd door THE_BASE op 19-09-2024 18:05 ]
Hoewel een speaker van zichzelf natuurlijk 1 geluid geeft, hoor je ook de akoestiek van de kamer. Als er veel/weinig ruimte is, dempende meubels en gordijnen, etc, dan kan het in de winkel anders klinken dan bij jou thuis in de woonkamer of slaapkamer en dus ook weer anders in je nieuwe huis.THE_BASE schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:36:
Inmiddels aan het kijken naar de Q930 aangezien dat misschien al voldoende is en behoorlijk wat geld scheelt. Tot er hier in huis iemand riep: zijn twee Homepod’s geen optie.
Aangezien we gaan verhuizen, is het misschien verstandig om te wachten tot we in de nieuwe setting kunnen testen. Ik lees hier en daar dat een soundbar in elke kamer weer een ander geluid kan geven?