Windows 10 opstartschijf vol (120GB SSD), hoe te upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Mijn Windows 10 opstartschijf is een SSD van 120GB die de hele tijd tegen z'n grenzen aanloopt. Windows 10 is zo'n 10GB, OneDrive gebruikt zo'n 3GB dus ik vraag me af waar de rest voor gebruikt wordt... Heel veel verborgen bestanden, in ieder geval. Ik weet niet of en wat ik kan verwijderen...

Dus maar een SSD van 500GB aanschaffen en daar m'n C: schijf van maken?

Ik heb ook twee (S-ATA) HD's in de PC hangen. Het gaat om een oude Medion PC, 8GB geheugen, 64-bits processor.

Het makkelijkst zou zijn 20GB vrij te maken op de C-schijf maar zoals gezegd weet ik niet wat en hoe.

Ik heb ook geprobeerd een bootable USB-stick te maken met CloneZilla maar het systeem ziet die stick helemaal niet, ik heb in het BIOS alle opstart volgordes geprobeerd.

Redelijk radeloos inmiddels, hoop dat iemand kan helpen!
...

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Booten vanaf stick is wel de beste manier om het te doen. Hoe heb je die stick gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Als je niet weet wat ervoor zorgt dat die schijf volzit zou ik daar eerst op focussen.

MS zelf heeft een disk cleanup, begin daar eens mee.

Als dat niet werkt een andere disk cleaner tool (durf er even geen aan te raden aangezien ikzelf er al in geen tijden meer gebruik van heb gemaakt, zou vooral even zoeken op het forum wat aangeraden wordt).

Het lijkt dat er ergens veel (tijdelijke) bestanden/backups staan die moeten worden opgeruimd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 22:57
Als aanvulling op @bebopper : Heb je deze pagina van MS zelf al 'ns doorgenomen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Ipv door allerlei hoepels te springen, veel van de SSD fabrikanten hebben ook tools om de overstap naar een andere SSD makkelijker te maken.

De makkelijkste naar mijn mening is die van Samsung.

Daan haal je een s-ata SSD van 500GB uitvoering: Samsung 870 Evo (MZ-77E500B/EU) 500GB

Je download en installeert Samsung Magician https://semiconductor.samsung.com/consumer-storage/magician/

De gekocht SSD sluit je in de pc aan naast de huidige SSD, eventueel trek je even tijdelijk 1 van de HDD's los om een s-ata aansluiting beschikbaar te krijgen als je geen vrije meer hebt.

Met Magician maak je dan in werkelijk een paar klikken een kloon naar de nieuwe SSD, als die kloon klaar is, zet je de pc uit, haal je de oude SSD eruit en sluit je de nieuwe SSD aan op de plek van de oude... pc aan en klaar is kees!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 17:04
Om een goed idee te krijgen wat de ruimte opneemt, kan je het beste Treesize Free gebruiken.

Deze toont vrij snel welke map(pen) de meeste ruimte in beslag nemen.

https://www.jam-software.com/treesize_free

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Yaksa
Wylana schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:59:Om een goed idee te krijgen wat de ruimte opneemt, kan je het beste Treesize Free gebruiken.
Maar dan moet je wel goed in de materie zitten om te weten wat je mag verwijderen.
Het lijkt mij dat de tips die Microsoft zelf geeft voor iemand die niet zo goed in de materie zit veiliger zijn en waarschijnlijk voor TS ook voldoende om weer een tijdje vooruit te kunnen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Wylana schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:59:
Om een goed idee te krijgen wat de ruimte opneemt, kan je het beste Treesize Free gebruiken.

Ik heb TreesSize geinstalleerd en zie dat Windows 70,8 GB inneemt. 52,2GB voor Installer- heb ik die nodig na installatie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezRZf6dHrSjXhGyrNg9Uqex3Z3s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W7q1ZGKt0wyoAKaNE7t3pXOY.png?f=fotoalbum_large

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:30:
Booten vanaf stick is wel de beste manier om het te doen. Hoe heb je die stick gemaakt?
CloneZilla

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
MicGlou schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:50:
Ipv door allerlei hoepels te springen, veel van de SSD fabrikanten hebben ook tools om de overstap naar een andere SSD makkelijker te maken.

De makkelijkste naar mijn mening is die van Samsung.

Daan haal je een s-ata SSD van 500GB uitvoering: Samsung 870 Evo (MZ-77E500B/EU) 500GB

Je download en installeert Samsung Magician https://semiconductor.samsung.com/consumer-storage/magician/

De gekocht SSD sluit je in de pc aan naast de huidige SSD, eventueel trek je even tijdelijk 1 van de HDD's los om een s-ata aansluiting beschikbaar te krijgen als je geen vrije meer hebt.

Met Magician maak je dan in werkelijk een paar klikken een kloon naar de nieuwe SSD, als die kloon klaar is, zet je de pc uit, haal je de oude SSD eruit en sluit je de nieuwe SSD aan op de plek van de oude... pc aan en klaar is kees!
Ik ben verkocht!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
bebopper schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:39:
Als je niet weet wat ervoor zorgt dat die schijf volzit zou ik daar eerst op focussen.

MS zelf heeft een disk cleanup, begin daar eens mee.

Als dat niet werkt een andere disk cleaner tool (durf er even geen aan te raden aangezien ikzelf er al in geen tijden meer gebruik van heb gemaakt, zou vooral even zoeken op het forum wat aangeraden wordt).

Het lijkt dat er ergens veel (tijdelijke) bestanden/backups staan die moeten worden opgeruimd.
Heb ik een paar keer gedaan, valt nauwelijks iets te halen...

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Tsja, als je het makkelijker vindt om te migreren naar een nieuwe SSD dan is dat de oplossing voor jou.

Zelf zou ik nog even doorzoeken want volgens MS zelf heeft windows 10 nodig: 16 GB for 32-bit OS or 20 GB for 64-bit OS.

Daar zit je dus flink boven, oftewel, er moet iets opgeruimd worden binnen de windows install. MS heeft hier allerlei tools en tips voor. Die zou ik zelf eerst uitproberen voordat ik een nieuwe SSD zou kopen.

Mijn vermoeden is dat er allerlei (tijdelijke) update/install bestanden bewaard zijn die niet meer nodig zijn.

• Yaksa
VideoWolf schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:11:[...]Ik heb TreesSize geinstalleerd en zie dat Windows 70,8 GB inneemt. 52,2GB voor Installer- heb ik die nodig na installatie?
En dus heb je nog 50GB aan andere 'meuk' op die opstartschijf staan.
Heb je misschien daar ook programma's en de mappen afbeeldingen en documenten staan?
Die kun je misschien ook nog migreren naar een van de harde schijven in je PC.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 12:11
bebopper schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:27:
Tsja, als je het makkelijker vindt om te migreren naar een nieuwe SSD dan is dat de oplossing voor jou.

Zelf zou ik nog even doorzoeken want volgens MS zelf heeft windows 10 nodig: 16 GB for 32-bit OS or 20 GB for 64-bit OS.

Daar zit je dus flink boven, oftewel, er moet iets opgeruimd worden binnen de windows install. MS heeft hier allerlei tools en tips voor. Die zou ik zelf eerst uitproberen voordat ik een nieuwe SSD zou kopen.

Mijn vermoeden is dat er allerlei (tijdelijke) update/install bestanden bewaard zijn die niet meer nodig zijn.
Deels eens. Lange tijd was 120GB groot zat voor Win10 en de eerste paar jaar Win11, sinds een tijdje merk ik overal dat het te snel te vol raakt. 512/256 kost gebruikt geen drol, lekker overzetten, 256 is ook prima ben je er ook vanaf.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 20:35
@VideoWolf
Is het niet gewoon tijd om een andere pc te kopen?
Nieuw kost het al niet veel, maar tweedehands kan je al voor 150 euro klaar zijn.
Bijna net zo duur als een nieuwe SSD:
categorie: Pc's

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Yaksa schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:32:
[...]

En dus heb je nog 50GB aan andere 'meuk' op die opstartschijf staan.
Heb je misschien daar ook programma's en de mappen afbeeldingen en documenten staan?
Die kun je misschien ook nog migreren naar een van de harde schijven in je PC.
Er staat bijna 50GB aan .msp (en .msi) betanden op... Lijkt me niet dat ik die allemaal nodig heb... Bijna 7 gb aan WinSxS (?), 6,4GB aan System32 (?) Zou ik hier wat aan weg kunnen gooien? Ik heb een van die honderden .msp betanden (uit 2017) gekopieerd naar een andere schijf en vervolgens verwijderd... Ik kan nog typen dus... !!

Verder: Mijn gebruikers account gebruikt bijna 28GB waarvan 26,5GB aan AppData. Zie nu 20GB aan Mail! 15,7GB aan ImapMail en 4,6GB aan Mail. Ik gebruik Thunderbird. Ben erg huiverig om iets weg te gooien omdat ik laatst de opslaglokatie van Thunderbird had veranderd (vanwege opslagproblemen) en toen zag ik m'n oude email niet meer. Nog steeds is me dat niet gelukt te herstellen, maar dat is een andere topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
VideoWolf schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:15:[...]
Er staat bijna 50GB aan .msp (en .msi) betanden op... Lijkt me niet dat ik die allemaal nodig heb... Bijna 7 gb aan WinSxS (?), 6,4GB aan System32 (?) Zou ik hier wat aan weg kunnen gooien? Ik heb een van die honderden .msp betanden (uit 2017) gekopieerd naar een andere schijf en vervolgens verwijderd... Ik kan nog typen dus... !!
Verder: Mijn gebruikers account gebruikt bijna 28GB waarvan 26,5GB aan AppData. Zie nu 20GB aan Mail! 15,7GB aan ImapMail en 4,6GB aan Mail. Ik gebruik Thunderbird. Ben erg huiverig om iets weg te gooien omdat ik laatst de opslaglokatie van Thunderbird had veranderd (vanwege opslagproblemen) en toen zag ik m'n oude email niet meer. Nog steeds is me dat niet gelukt te herstellen, maar dat is een andere topic.
Willekeurig bestanden wegmieteren moet je nooit doen, tenzij je 100% zeker weet dat je die echt niet nodig hebt. Stel nou dat je achteraf (na het verwijderen) tot de ontdekking was gekomen dat je niet meer kon typen, hoe had je het dan opgelost?
Er zijn aardig wat bestanden in gebruik die al jaaren niet zijn aangepast (don't fix it if it ain't broken), maar die nog steeds door sommige programma's gebruikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:30
Windows schijfopruiming al eens gebruikt?
Normaal wordt dat regelmatig al automatisch door Windows update uitgevoerd , maar je kan het nog eens extra controleren.
Google: Windows Disk Cleanup Schijfopruiming:
Wel even goed kijken wat je opruimt natuurlijk.

Misschien staan hier nog wat nuttige tips en info:
SSD plaatsen en clonen oude SSD

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 18-09-2024 19:27 ]

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Yaksa schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:22:
[...]

Willekeurig bestanden wegmieteren moet je nooit doen, tenzij je 100% zeker weet dat je die echt niet nodig hebt. Stel nou dat je achteraf (na het verwijderen) tot de ontdekking was gekomen dat je niet meer kon typen, hoe had je het dan opgelost?
Er zijn aardig wat bestanden in gebruik die al jaaren niet zijn aangepast (don't fix it if it ain't broken), maar die nog steeds door sommige programma's gebruikt worden.
Je hebt gelijk natuurlijk maar ik kon de verleiding niet weerstaan... Er staat daar zeker 30GB gewoon niks te doen... onverteerbaar!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
The_Doman schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:25:
Windows schijfopruiming al eens gebruikt?
Normaal wordt dat regelmatig al automatisch door Windows update uitgevoerd , maar je kan het nog eens extra controleren.
Google: Windows Disk Cleanup Schijfopruiming:
Wel even goed kijken wat je opruimt natuurlijk.

Misschien staan hier nog wat nuttige tips en info:
SSD plaatsen en clonen oude SSD
Zoals eerder gezegd heb ik schijfopruiming inderdaad gebruikt maar zonder veel winst, gaat dan echt om max 100MB... Het klonen blijft een optie, dank.

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Ik zie dat Gmail mappen heel veel ruimte innemen: 7.2GB voor imap.gmail.com. Aangezien gmail web-based is zou ik die mappen toch zonder gevaar weg kunnen gooien?

Wat doen die mappen daar uberhaupt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
VideoWolf schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:31:
Je hebt gelijk natuurlijk maar ik kon de verleiding niet weerstaan... Er staat daar zeker 30GB gewoon niks te doen... onverteerbaar!
Bij twijfel of iets echt wel verwijderd kan worden kan je het ook verplaatsen als je de ruimte beschikbaar hebt en later definitief verwijderen.
Gebruik daarvoor dan een goede file-manager zoals bijvoorbeeld Total Commander
Hier ook, als je ruimte beschikbaar hebt kan je ook een image backup maken van je systeemdrive op je andere HDD's en weer terugplaatsen op je een nieuwe SSD.
Maar die opties staan ook genoemd in dat gelinkte topic.

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
The_Doman schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:45:
[...]

Bij twijfel of iets echt wel verwijderd kan worden kan je het ook verplaatsen als je de ruimte beschikbaar hebt en later definitief verwijderen.
Gebruik daarvoor dan een goede file-manager zoals bijvoorbeeld Total Commander

[...]

Hier ook, als je ruimte beschikbaar hebt kan je ook een image backup maken van je systeemdrive op je andere HDD's en weer terugplaatsen op je een nieuwe SSD.
Maar die opties staan ook genoemd in dat gelinkte topic.
Dankje. Ik heb 15GB aan Gmail mappen gevonden. Ik gebruik Mozilla Thunderbird voor al mijn email adressen. Misschien heb ik ooit aangegeven dat ik de email lokaal wilde bewaren maar aangezien Gmail web based is, zou ik die mappen gewoon kunnen verwijderen, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:40
VideoWolf schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:48:
[...]

Dankje. Ik heb 15GB aan Gmail mappen gevonden. Ik gebruik Mozilla Thunderbird voor al mijn email adressen. Misschien heb ik ooit aangegeven dat ik de email lokaal wilde bewaren maar aangezien Gmail web based is, zou ik die mappen gewoon kunnen verwijderen, toch?
Thunderbird houdt zoals bijna elke mailclient lokaal een database bij met je berichten. Dan heb je namelijk op het moment dat je Thunderbird opent zonder internet toegang tot je mail. Deze database bevat al je berichten (en hij vraagt periodiek of je die wilt comprimeren, of het gaat automatisch). Dit staat in je profielfolder. Dat profiel is hier ook iets van 20GB groot. Je kan dat niet zomaar even weggooien.

Misschien kan je hier iets mee:
https://support.mozilla.org/en-US/questions/1327791

Zorg wel voor backups natuurlijk. Is al een iets ouder bericht dus google even of er voor je huidige versie van TB iets recenters online staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Korvaag op 18-09-2024 20:14 ]

UNOX: The worst operating system

• The_Doman
VideoWolf schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:48:
Dat weet ik natuurlijk niet?
In zulke gevallen voor de zekerheid , maak een hele kopie van je Thunderbird profiel map?
Ik moet regelmatig voor kennissen Thunderbird klusjes/migraties/updates uitvoeren, dan maak ik altijd eerst een backup voor de zekerheid. :)

[ Voor 5% gewijzigd door The_Doman op 18-09-2024 19:56 ]

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Korvaag schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:53:
[...]

Thunderbird houdt zoals bijna elke mailclient lokaal een database bij met je berichten. Dan heb je namelijk op het moment dat je Thunderbird opent zonder internet toegang tot je mail. Deze database bevat al je berichten (en hij vraagt periodiek of je die wilt comprimeren, of het gaat automatisch). Dit staat in je profielfolder. Dat ding is hier ook iets van 20GB groot. Je kan dat niet zomaar even weggooien.
Waarom niet? Alles staat toch in de cloud? Een dag zonder internet is geen bezwaar voor mij.
(Ik heb trouwens we; een kopie van de mappen op 1 van m'n andere schijven bewaard ;-))

[ Voor 3% gewijzigd door VideoWolf op 18-09-2024 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
VideoWolf schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:56:
[...]

Waarom niet? Alles staat toch in de cloud?

(Ik heb trouwens we; een kopie van de mappen op 1 van m'n andere schijven bewaard ;-))
Omdat je daarmee je profiel sloopt. Als je een stuk software hebt wat files verwacht en die haal je weg dan gaat de software stuk. Je gaat toch niet random files weghalen die gebruikt worden door programma's. Je moet eerst zeker weten dat het kan.

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Begrijp ik maar dit is een afweging. Al m'n gmail staat online. Het ergste wat kan gebeuren is dat Thunderbird emails niet laat zien, toch?

• Korvaag
VideoWolf schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:00:
Begrijp ik maar dit is een afweging. Al m'n gmail staat online. Het ergste wat kan gebeuren is dat Thunderbird emails niet laat zien, toch?
Nee, het ergste is dat je Thunderbird sloopt en je niets meer kan met je profiel. Google wat je kan weghalen en valideer het.

Je zou een nieuw profiel aan kunnen maken en al je mail weer instellen. Daarna kan je het oude profiel weggooien. Echter: hij zal in het nieuwe profiel wederom de mail ophalen en locale caches op gaan bouwen. Dat is nou eenmaal hoe Thunderbird werkt.

Een andere optie is om met Speedyfox ofzo te kijken of je je profiel wat kan comprimeren. Ik heb dit zelf echter nog nooit gebruikt. Eigen risico dus :)

[ Voor 40% gewijzigd door Korvaag op 18-09-2024 20:11 ]

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Korvaag schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:00:
[...]

Nee, het ergste is dat je Thunderbird sloopt en je niets meer kan met je profiel. Google wat je kan weghalen en valideer het.

Je zou een nieuw profiel aan kunnen maken en al je mail weer instellen. Daarna kan je het oude profiel weggooien. Echter: hij zal in het nieuwe profiel wederom de mail ophalen en locale caches op gaan bouwen. Dat is nou eenmaal hoe Thunderbird werkt.

Een andere optie is om met Speedyfox ofzo te kijken of je je profiel wat kan comprimeren. Ik heb dit zelf echter nog nooit gebruikt. Eigen risico dus :)
Dank. Als ik die 15GB weg mieter, kan ik weer een paar jaar vooruit, hopelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
VideoWolf schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:59:
[...]

Dank. Als ik die 15GB weg mieter, kan ik weer een paar jaar vooruit, hopelijk!
Dat hangt er dus maar net vanaf. Als je dat account niet uit Thunderbird haalt of aanpast zal ie alles wederom op gaan halen. Als je cloud-mail helemaal niet lokaal hoeft moet je die mail gewoon benaderen via web en niet via een client.

Wellicht kan je hier wat mee in al je account settings om te beperken wat ie lokaal houdt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hostkyj1l2maBYvLFvO1tNaATyU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XKh8FGS4Du3yyDNbT1gXkvFJ.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Korvaag op 18-09-2024 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-09 22:22
VideoWolf schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:35:
[...]

Zoals eerder gezegd heb ik schijfopruiming inderdaad gebruikt maar zonder veel winst, gaat dan echt om max 100MB... Het klonen blijft een optie, dank.
Heb je disk cleanup ook als admin gedraaid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Is dit niet het moment om een goedkope ssd schijf te kopen en een schone installatie te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
D-dark schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:35:
Is dit niet het moment om een goedkope ssd schijf te kopen en een schone installatie te doen
Inderdaad, haal nu toch zo snel mogelijk een grotere SSD in plaats zo door te blijven rommelen. :)
Migreer/clone dan de oude SSD daarnaartoe
Kan je meteen de oude SSD als voorlopige backup houden.
Schoon installeren kan natuurlijk achteraf altijd nog een keer.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 18-09-2024 21:43 ]

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Korvaag schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:01:
[...]

Dat hangt er dus maar net vanaf. Als je dat account niet uit Thunderbird haalt of aanpast zal ie alles wederom op gaan halen. Als je cloud-mail helemaal niet lokaal hoeft moet je die mail gewoon benaderen via web en niet via een client.

Wellicht kan je hier wat mee in al je account settings om te beperken wat ie lokaal houdt:

[Afbeelding]
Ik had al een nieuw Thunderbird profiel gemaakt op m'n SATA schijf dus er is geen enkele consequentie, realizeer ik me :-) 12GB vrij op de c-schijf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Wylana schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:59:

Dit programmaatje is geweldig want niet alleen kon ik zien wat zoveel ruimte in beslag nam (oa 12GB aan Gmail!!), ik kon die mappen ook gelijk verwijderen! Gevaarlijk idd als je niet weet wat je doet maar met Gmail hoef ik geen lokale kopieën) Gouden Tip want mijn probleem is -in ieder geval voor langere tijd- opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Ik wil iedereen nog even bedanken voor alle goede tips en suggesties. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden maar voorlopig ben ik goed geholpen. Door jullie hulp is het gelukt, dank voor het meedenken!

Pagina: 1