Welk materiaal nodig, renoveren zijkant muur?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag!

Ik heb twee muren waar eigenlijk een kozijn in moet. Maar de muren zijn van bovenaf gezien schuin, zoals hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sy-tmEaZCWdVVAAaTRlgXtuKVVc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GoS3O6naGmIJmmlFvS9wOKcw.png?f=user_large

Ook de bovenkant loopt zo schuin weg. (soort toog nu). Dit is ongeveer een cm of 2 schuin op een afstand van 10cm.

Waarmee kan ik dit rechtmaken? Stucpasta kant en klaar lijkt me niet echt een optie, gezien het niet iets kleins is. En als ik de bovenzijde wil renoveren, moet het niet 'losdruipen'. Tevens heb ik stuchoeken nodig lijkt me, voor de stevigheid en dat het niet na 1 botsing weer afbreekt.

Maar wat heb ik nodig. Gewoon rood/geel/whateverband, en dan dichtsmeren? Of toch wat anders?

Dank!

Professioneel Heftruck Syndroom

Beste antwoord (via NeFoRcE op 18-09-2024 16:14)

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Belangrijkere vraag, hoe ga je het afwerken.
2cm verloop is niet spannend.

Ga je het aftimmeren dan kan er wat pur langs, ga je stuccen dan zet je stucprofielen op de juiste plaats (dikke klodder stuc of montagekit) en smeer je het af. 2cm zit daarbij ook in de marge van stucwerk, ga je tegelen dan heb je geen profiel nodig, maar kun je wel wat bijwerken.

Bij stucwerk:
Sowieso zijn de kant en klare spullen niet geschikt voor dergelijke diktes. Maar rood band oid kan dan prima. Het hangt meer af van wat je nog meer wilt doen. Zet je de hele muur in de stuc, dan bepaalt dat je materiaal.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Belangrijkere vraag, hoe ga je het afwerken.
2cm verloop is niet spannend.

Ga je het aftimmeren dan kan er wat pur langs, ga je stuccen dan zet je stucprofielen op de juiste plaats (dikke klodder stuc of montagekit) en smeer je het af. 2cm zit daarbij ook in de marge van stucwerk, ga je tegelen dan heb je geen profiel nodig, maar kun je wel wat bijwerken.

Bij stucwerk:
Sowieso zijn de kant en klare spullen niet geschikt voor dergelijke diktes. Maar rood band oid kan dan prima. Het hangt meer af van wat je nog meer wilt doen. Zet je de hele muur in de stuc, dan bepaalt dat je materiaal.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 16:38

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Maar je gaat toch wel eerst dat kozijn plaatsen hoop ik? Ik krijg de indruk dat je het netjes recht wil maken en dan een gat voor een kozijn wil zagen.

Of begrijp ik niet goed wat je met kozijn bedoelt?

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
We wilden eerst een kozijn plaatsen, maar bij nader inzien gaan we het gewoon netjes aftimmeren met een lijst rondom (binnenzijde, voorzijde, en achterzijde). Dus het moet wel iets van strak aangesmeerd worden, maar het hoeft niet verf/behang klaar zeg maar. :)

[ Voor 8% gewijzigd door NeFoRcE op 19-09-2024 08:40 ]

Professioneel Heftruck Syndroom