Hoihoi,
Ik ben bezig met het aansluiten van buitenlampen, vanuit de nieuwbouw hebben ze daarvoor een loze leiding en schakelaar al klaargezet.
Nu wil ik de buitenkabel aansluiten (Bruin/Blauw/Groen) op de schakelaar maar daar zitten al 2 bruine draden in. Ik vermoed 1 vanuit de meterkast en 1 draad die naar de volgende schakelaar gaat.
Waar zou ik dan mijn draden vanuit de buitenkant moeten aan sluiten?
Extra vraag: Vanuit buiten is er uiteraard een aarde draad, die zit ook in de lasdoos in een lasklem, die kan ik neem ik aan gewoon met een aarde draad aansluiten op de schakelaar?
fotos ter verduidelijking:
:strip_exif()/f/image/0TIRLozllbbolsLNLGCwyftq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AEg8hMajECMtJf08HUCbVs4w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Yqxv2MIDYkId9ko1s8IHZsDT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gb6zeQenwprWNED3G7lzP6MV.jpg?f=fotoalbum_large)
Meer technische installatie wordt het niet => schopje
Ik ben bezig met het aansluiten van buitenlampen, vanuit de nieuwbouw hebben ze daarvoor een loze leiding en schakelaar al klaargezet.
Nu wil ik de buitenkabel aansluiten (Bruin/Blauw/Groen) op de schakelaar maar daar zitten al 2 bruine draden in. Ik vermoed 1 vanuit de meterkast en 1 draad die naar de volgende schakelaar gaat.
Waar zou ik dan mijn draden vanuit de buitenkant moeten aan sluiten?
Extra vraag: Vanuit buiten is er uiteraard een aarde draad, die zit ook in de lasdoos in een lasklem, die kan ik neem ik aan gewoon met een aarde draad aansluiten op de schakelaar?
fotos ter verduidelijking:
:strip_exif()/f/image/0TIRLozllbbolsLNLGCwyftq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AEg8hMajECMtJf08HUCbVs4w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Yqxv2MIDYkId9ko1s8IHZsDT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gb6zeQenwprWNED3G7lzP6MV.jpg?f=fotoalbum_large)
Meer technische installatie wordt het niet => schopje
[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 18-09-2024 16:24 ]