Intex jacuzzi is lek

Pagina: 1
Acties:

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 17:28
Goedemiddag!

Gisteravond gaf de jacuzzi de E90 error en heeft mijn vriendin hem uitgezet. Toen ik later keek zag ik dat hij aardig leeg was.

Vandaag wilde ik hem opruimen maar nu blijkt er veel water in het 'lucht' gedeelte te zitten. Er is dus ergens een lek helaas.

Weet iemand toevallig hoe ik het water eruit zou kunnen krijgen? Ik ben bang dat het open snijden word :(

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-07 22:03
Waterstofzuiger erop zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-07 21:23
Road-runner83 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:22:
Goedemiddag!

Gisteravond gaf de jacuzzi de E90 error en heeft mijn vriendin hem uitgezet. Toen ik later keek zag ik dat hij aardig leeg was.

Vandaag wilde ik hem opruimen maar nu blijkt er veel water in het 'lucht' gedeelte te zitten. Er is dus ergens een lek helaas.

Weet iemand toevallig hoe ik het water eruit zou kunnen krijgen? Ik ben bang dat het open snijden word :(

Thanks!
Wat voor ventiel zit er op dat bad? Is dat zeg maar zo'n soort zwembandjes ventiel? Want dan is het gewoon ingeknepen houden en op het bad gaan liggen als een waterbed, dan loopt het er wel uit.

• Road-runner83
Yes heb ondertussen bedacht dat hij sowieso leeg moet en er komt nu ook flink water uit (ventiel is groter dan van een zwembadje). Via die weg moet het vast lukken en anders is een waterstofzuiger ook een idee :)

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefferson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-07 10:55
En anders gewoon een stuk tuinslang erin en aanzuigen? Loopt het vanzelf weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb geen idee wat of Intex dit ook meelevert, maar Bestway heeft hier een adapter voor.

Je kunt namelijk met die adapter (waar je zowel het bad mee opblaast via de pomp) ook het bad leeglaten.
Even in de handleiding kijken hoe dat zit.

Als ik die gebruik zuigt die namelijk lucht en water aan en blaast die de lucht en water naar buiten (middels het venturi effect). Werkt als een trein :)

• Road-runner83
Ahh ja nu je het zegt! Via de pomp kun je hem opblazen maar leeglopen idd ook...is een tijdje geleden. Even checken, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
BlueKeenan schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:24:
Ik heb geen idee wat of Intex dit ook meelevert, maar Bestway heeft hier een adapter voor.

Je kunt namelijk met die adapter (waar je zowel het bad mee opblaast via de pomp) ook het bad leeglaten.
Even in de handleiding kijken hoe dat zit.

Als ik die gebruik zuigt die namelijk lucht en water aan en blaast die de lucht en water naar buiten (middels het venturi effect). Werkt als een trein :)
Top het is gelukt! Heb deze functie eigenlijk nooit gebruikt en altijd zelf leeg laten lopen :o

Hij is nu leeg incl. water. Volgend jaar maar weer opzetten en het lek zoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Goed om te horen dat het gelukt is!

Bij mij was het helaas een lek aan de binnenzijde ergens tussen het lucht gedeelte en de liner zelf, Hierdoor bleef er water weglopen in de liner.

Was helaas niet zelf te fixen, na 4 jaar gebruik toch maar een nieuwe gekocht.
Het zijn niet de meest kwaliteitsitems helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
@BlueKeenan

Ik ben bang dat het bij mij idd ook daar zit. Bad was flink leeg en heel veel water dus in het lucht gedeelte :(

Ik heb hem inmiddels al wel een jaar of 7 (elk jaar ongeveer 2mnd opgezet). Maargoed is toch nog wel te snel stuk vind ik.
Pagina: 1