Mechanisch toestenbord defect, hulp gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

• Mipje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 11:05
Zoals de titel zegt is mijn toetsenbord defect en ik wil hem graag repareren. Garantie periode is voorbij.

De defect is ontstaan voordat ik de nodige km's er op heb gemaakt (ik was te lui om er gelijk wat aan te doen, want het gebeurde al vrij snel na mijn aankoop). Daarnaast is het defect geen effect van kinetische schade, vallen, rammen, slaan. Dat heb ik mijn toetsenbord altijd bespaard.

Het is een Coolermaster CK350, Mechanische toetsenbord.
Defect: sommige toetsen slaan slecht aan, vooral de G moet ik mijn best op doen.

Overige toetsen doen het goed.
Schoonmaken heeft niet geholpen. (Met schoonmaken bedoel ik, toetsen er af, bord schoonmaken en toetsen er weer op. Ik heb hem dus niet verder uit elkaar gehaald.)
USB kabel ziet er goed uit, in en uit gedaan en van USB poort gewisseld. (daarnaast is het probleem ook erg consistent op de zelfde toetsen, dus doet doet mijn vermoeden van kabel defect teniet).

De F toetst doet het perfect bijv.
Als ik de F en de G neem, kan ik de F half indrukken en slaat die aan, bij de G moet ik helemaal naar onderen en soms dan nog meerdere keren proberen voordat hij aanslaat.

Heeft iemand ervaring hiermee? Is dit een definitieve defect, of kan ik wat bereiken door het toetsenbord uit elkaar te schroeven?

Alvast bedankt!

Edit: dit toetsenbord heeft niet hot swappable Outemu Red switches.

[ Voor 4% gewijzigd door Mipje op 18-09-2024 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:55
Nieuwe switches erop klikken of solderen? Haal de betreffende keycaps er eens af, en zat er een switch tangetje bij je kb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:33
Wat voor switches gaat het om?

Mocht je switches hebben met een bump / click - heeft de G toets deze click nog of niet?

Het zou ook nog vuil in de switch zelf kunnen zijn of de switch is gewoon aan z'n eind.

YouTube: Keyboard Modding: Replacing Mechanical Keyboard Switches - TechRoden...

De switches zijn van het merk Outemu deze zijn iets minder durable dan de Cherry switches.

Depending on hoe de switches in het PCB vastzitten kan je dit met een beetje geluk en een soldeerbout zelf vervangen.

[ Voor 7% gewijzigd door tdm850ed op 18-09-2024 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:55
Volgens mij zijn de switches swappable, voor de ck270 wel:

https://landing.coolermas...-swap-out-switches-ck720/

Misschien is een keer reseaten met de switch puller al voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:57
pennywiser schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:25:
Volgens mij zijn de switches swappable, voor de ck270 wel:

https://landing.coolermas...-swap-out-switches-ck720/

Misschien is een keer reseaten met de switch puller al voldoende.
Volgens mij heeft de CK350 (net zoals mijn CK550) geen swappable switches.

• Mipje
pennywiser schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:22:
Nieuwe switches erop klikken of solderen? Haal de betreffende keycaps er eens af, en zat er een switch tangetje bij je kb?
De knoppen, keycaps, zien er goed uit. Geen slijtage of defect. zat geen tang bij. leer nu overigens van jou dat je die dingen kunt vervangen blijkbaar?
tdm850ed schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:22:
Wat voor switches gaat het om?

Mocht je switches hebben met een bump / click - heeft de G toets deze click nog of niet?

Het zou ook nog vuil in de switch zelf kunnen zijn of de switch is gewoon aan z'n eind.

YouTube: Keyboard Modding: Replacing Mechanical Keyboard Switches - TechRoden...

De switches zijn van het merk Outemu deze zijn iets minder durable dan de Cherry switches.

Depending on hoe de switches in het PCB vastzitten kan je dit met een beetje geluk en een soldeerbout zelf vervangen.
Zoals je zelf zegt zijn het de Outemu Red .
Ik ga onderzoeken of deze switches vast zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mipje
Ah al gevonden, niet hot swappable.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mipje schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:41:
Ah al gevonden, niet hot swappable.
Dan is het een soldeerklusje. Vervangende switches regelen, bord demonteren, gare switches desolderen, nieuwe op de plek solderen.

Als je alleen maar een of twee vervangt zou ik sterk aanraden zelfde type te nemen, verschillende switches ongeacht type typt waardeloos.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1