RCA kabel gebruiken zonder officiële aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Maik_H
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 18-01 13:39
Goeiedag,

Ik heb een vraag over het aansluiten van een versterker in de auto.

Het aansluiten van een versterker/ subwoofer in een auto gaat mij altijd goed af, heb dit al meerder keren gedaan zonder problemen. Nu wil een goede vriend van mij ook een versterker inbouwen. We zijn begonnen met het installeren totdat we bij de RCA kabel kwamen. (je weet wel, die blauwe dubbele kabel, 1 kant rood L en 1 kant wit R) echter zit in zijn radio geen ingang voor deze kabels. Het is ook dat er een standaard radio in zit.

Is er een andere mogelijkheid om deze kabel aan te sluiten zonder deze uitgang? door bijvoorbeeld ergens anders stroom/ energie van te tappen?

Verdere info.....
Auto: Saab 93 1.8t uit (als ik me niet vergis) 2007 (de radio versterker zit ook
onder de stoel..... wie dat bedacht heeft.....)

Radio: standaard, dus geen aftermarket.

Kabelset: Caliber kabelset tot 1000 Watt.

Kan iemand mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 09:22

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik neem aan dat de betreffende radio een ISO10487-connector heeft. Is in die connector het C1-blok aanwezig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WPA3aU9SJ81HJXtCDHlOvN1ylE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d1DuJEd1wq4B2QbnlTwKd37j.png?f=fotoalbum_large

Zo ja? Dan kun je een verloopje van het C1-blok naar tulpstekkers kopen. Als het C1-blok aanwezig is, dan is het overigens geen garantie dat daar ook geluid op aanwezig is. Bij sommig auto's moet het C1-blok namelijk geactiveerd worden en hoe dat geactiveerd moet worden staat in de documentatie voor autotechnici. Je moet dan je lokale garage lief aankijken. Maar als het C1-blok aanwezig is, dan is het technisch mogelijk en is gewoon proberen een poging waard.