Gezocht: UPS met laag vermogen maar hoge capaciteit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Itsacon
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-08 11:14
TL;DR: Ik zoek een UPS met een lage VA rating, maar een hoge Ah capaciteit

Momenteel gebruik ik een oude APC SmartUPS 1400 als backup & surge protectie voor mijn server en netwerk-rack.

Dat werkt prima, en geeft een paar uur backup in het geval van een stroomstoring. (De glasvezel-wijkcentrale zit klaarblijkelijk op een andere wijkverdeler, want mijn internet blijft mooi aan tijdens een stroomstoring).

So far, so good.

Die UPS heeft echter een groot nadeel: Hij is oud en inefficient, wat nog versterkt wordt doordat hij enorm overbemeten is en dus altijd opereert op het slechtste deel van z'n efficiency-curve. Het is een 1400VA apparaat, en alle apparatuur die er aan hangt trekt bij elkaar tussen de 30 en 40 watt, met een piek rond de 150W bij volle serverload.

De UPS legt daar makkelijk 60+ watt bovenop, dus een efficiency van <40%.

Dat vind ik een beetje zonde 8)7

Nu zou ik voor een veel kleinere UPS kunnen gaan, maar dan gaat automatisch ook de capaciteit achteruit, want om de een of andere reden krijg je bij minder VA ook altijd minder Ah.

Dus mijn vraag: Weet iemand van een model UPS met de genoemde wensen: Lage VA rating (en hoge efficiency), maar grote capaciteit, of de optie om externe batterijen toe te voegen voor extra capaciteit?

Het liefste blijf ik bij APC, aangezien de integratie met apcupsd zeer goed werkt, maar ik sta open voor andere opties.

My system is in 64 bits. But superglue keeps it together just fine...

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Koopadviesvragen horen in de koopadviesfora.

Move OH -> CKA

Oslik blyat! Oslik!