CAT 6 KABEL

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30
Weet iemand waar dit te krijgen is???? :?

Thnx

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:42

beerns

it is I, Leclerc

bedoel je gigabyte? Da's cat 7

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

dat is toch cat5 utp kabel??

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30
Nee moet echt cat 6 zijn...

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Volgens mij is de cat-6 standaard nog niet vastgesteld, dus zijn die kabels er helemaal nog niet. cat5e is volgens mij het best-nu-leverbare

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Volgens mij bedoel je cat 5e, voor een gigabit verbinding??

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb CAT6 kabels. 800 meter ofzo. Daar kan dus 1000Mbit doorheen :)

They made me do it.

• Horus
  • Laatst online: 02-07 22:25
Cat5 kan ook 1gbit trekken, cat6 is nog niet officieel gespecificeerd.

Verwijderd

koop gewoon glasvezel :P

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:42

beerns

it is I, Leclerc

naar wat ik heb begrepen is er na cat5 een nieuwe kabel ontwikkeld (cat6), deze is echter 'niet goed genoeg bevonden', dus is men door gaan werken en is er een nieuwe standaard ontwikkeld. Genaamd cat7. Bij mij op het werk hebben we sinds afg. mei alleen maar gigabyte kabels. En dat zijn absoluut geen cat 5 kabels....100% zeker.
Je kunt dus ook vragen naar gigabyte kabels, aangezien ik nu op zo'n kabel kijk en er wel gigabyte staat, maar geen cat 5 cat 6 cat 7 of cat82423423.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• Registratie: Mei 2000
  • Niet online
cat 6 = cat 5e. zie: http://www.lannews.be/nr25/2_4.htm
kopen op:
http://www.rammict.nl/

Hoe ik dat weet????
Nou http://www.google.com
en dan zoeken op cat 6 kabel kopen
Moeilijk he

Verwijderd

Cat6 kabel heeft een andere specificatie dan cat5e. Zo loopt cat6 over een 250Mhz frequentie terwijl cat5e maar 100Mhz haalt. Hierdoor is de kern iets dikker en anders afgeschermd dan cat5e utp/ftp.

Waar wil je de kabel eigenlijk voor gebruiken??

• Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Brons: categorie 5 - Link D -100 Mhz.
Zilver: categorie 5E - Link E -200 Mhz. <-------------
Goud: categorie 7 - Link F - 600 Mhz. IBM heeft reeds de Mini C connector

;)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verschillende "smaken bekabeling" :
CAT1 - Snelheden tot 1 Mbit/s - Wordt voornamelijk gebruikt voor analoge telefonie en eventueel ISDN.
CAT2 - Snelheden tot 4 Mbit/s - Wordt Voornamelijk gebruikt in oude Token Ring netwerken. (4 Mbit/s)
CAT3 - Snelheden tot 16 Mbit/s - Wordt gebruikt voor 10BaseT Ethernet en Token Ring. (Voor Token Ring 16/4 Mbit/s)
CAT4 - Snelheden tot 20 Mbit/s - Wordt voornamelijk gebruikt voor 16 Mbit/s Token Ring. Komt voor de rest niet veel voor.
CAT5 - Snelheden tot 100 Mbit/s - Tegenwoordig de meest voorkomende smaak kabel. Geschikt voor 100BaseTX Ethernet.
CAT5E - Snelheden tot 1000 Mbit/s - In principe het "luxe" broertje van CAT5, ook geschikt voor Gigabit. Is dus minder gevoelig voor interferentie dan de normale CAT5.
CAT6 - Snelheden tot 1000 Mbit/s - De standaard Gigabit kabel. (was er ook eerder dan CAT5E)
CAT7 - Snelheden tot 1000 Mbit/s - Standaard staat nog niet helemaal vast. Is de bedoeling om gebruikt te worden voor Gigabit, maar dan voor langere afstanden dan CAT6.
De verschillen tussen de diverse CATegorieën bekabeling zit hem voornamelijk in afscherming voor interferentie, en dempingsfactor.
Zo is bijvoorbeeld een CAT3 geschikt voor een 16 Mhz signaal, en CAT5 voor een 100Mhz signaal. (CAT5E=400 Mhz, CAT6=550 Mhz, CAT7=600Mhz.)

They made me do it.

• GreeTz
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

wel eens gezien in de catalogus van blackbox

Alleen:           DE GROETJES

Pagina: 1