Hue power on/off gedrag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-05 20:01
Mijn vraag
Tot een paar weken geleden kon ik met de gewone muur knop van mijn hue lamp zorgen dat de lamp vol aan ging. Door hem snel uit-aan te doen. Daardoor had ik als het ware twee standen:
1. Het gewone “custom” gedrag als ik hem aandeed
2. Het vol aan gaan bij snel aan-uit doen

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Laatste updates Hue app en lichten
- Het gebeurt in alle kamers sinds een maand of 3-4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Signify gebeld, had geen idee
- App opnieuw geïnstalleerd
- Lampen verschillende “power on” opties geprobeerd

Iemand een idee hoe we dit weer terug krijgen?

Edit: deze hebben hetzelfde en helaas ook geen oplossing. https://www.reddit.com/r/...after_quick_switching_on/

[ Voor 10% gewijzigd door JohanB op 18-09-2024 12:12 ]

Beste antwoord (via JohanB op 18-09-2024 14:12)

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-05 16:36
Het is dus een firmware update geweest die deze volgens Signify "onbedoelde" functie er uit gesloopt heeft, je hebt ook al dezelfde reddit gevonden die ik wilde posten erover.
Wellicht komen ze er ooit nog weer op terug.

Ik gebruikte de functie sporadisch voor een extra lamp bij mn bureau. (Voorheen een lifx-bulb die dit specifiek als "emergency" feature had beschreven on/off flick om vol aan te zetten)

Alle reacties

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:28
Snel aan en uit (2 of 3 keer uit mijn hoofd) doen is het resetten van je lamp. Dan zou je lamp ook moeten gaan flikkeren totdat je hem weer toevoegt in de app. Ik heb geen idee wat je precies doet, maar het is volgens mij geen feature.

Het gedrag bij het normaal aandoen kun je instellen via de app.

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Door een Hue-lamp simpelweg een paar keer aan/uit te zetten wordt deze in de regel niet gerest naar fabrieksinstellingen. Daar zijn vaak een paar aanvullende handelingen voor nodig. Dat zou ook foutgevoelig zijn als je kleine kind even een paar keer het licht schakelt.

Wat voor setup heb je hier precies? Gaat het over een compleet Hue-armatuur of losse lampen/spotjes? Ik weet dat er verlichting is waar je als het ware door een cyclus van lichtsterktes wisselt door de lamp aan/uit te schakelen. Bijvoorbeeld deze; https://www.lighting.phil...hting--18-w/8719514256644. Daar zit de logica in de lamp zelf. Hoe is dit bij jou?

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:01

Detmer

Professioneel prutser

Bij mijn dimmers heb ik een optie om te kiezen wat ze moeten doen na stroomuitval. Dan kan ik kiezen tussen aan, uit en stand voor stroomuitval. Wellicht hebben/ hadden de lampen hetzelfde?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• JohanB
Thanks, ook even een link bijgezet met anderen die dit hebben. Set-up is heel simpel. Plafond lamp met 1 losse Hue erin.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-05 16:36
Het is dus een firmware update geweest die deze volgens Signify "onbedoelde" functie er uit gesloopt heeft, je hebt ook al dezelfde reddit gevonden die ik wilde posten erover.
Wellicht komen ze er ooit nog weer op terug.

Ik gebruikte de functie sporadisch voor een extra lamp bij mn bureau. (Voorheen een lifx-bulb die dit specifiek als "emergency" feature had beschreven on/off flick om vol aan te zetten)

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 15:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Er staat letterlijk een oplossing in die reddit?
I got a different response from Philips that actually works!

Go to Hue app > Settings> Lights> select the bulb you want to customise> Power On> select the option that suits. I chose default and it works as the double flick did before, annoying I can’t also have my custom setting.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:06
Je moet hem 2 keer uit en aan zetten voor hetzelfde gedrag. Dat is de noodbediening buiten alle apps om.
Wil je dit altijd dan kun je zoals @Detmer aangeeft de voorkeur via de app aanpassen.

Deze firmware update is al echt jaren geleden gedaan.

Als je een armatuur hebt moet je mogelijk een secconde of wat wachten tot de ledvoeding erin echt uit is.

• JohanB
Nog een keer Signify gebeld maar nu met “technische afdeling”. Ze hebben inderdaad in mei deze super functie eruit gehaald om meer spullen te kunnen verkopen. Zonde

[ Voor 12% gewijzigd door JohanB op 18-09-2024 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
CrankyGamerOG schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:09:
Er staat letterlijk een oplossing in die reddit?

[...]
Dat werkt niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-05 18:04
Koop zo'n inbouwmodule die je aansluit op je schakelaar, dan kun je 5 standen instellen.
Aan, stand 1.
Aan uit aan, stand 2.
Aan uit aan uit aan, stand 3.
Etc.
Werkt hier erg goed.
Pagina: 1