Brievenbuspost uit de UK

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Hi all

Ik bestel heel vaak uit het buitenland en meeste dingen worden met tracking verzonden en gaat vrijwel altijd goed. Vorige maand (begin aug) heb ik iets “goedkoops”’gekocht op eBay vanuit de UK. De verkoper heeft het verzonden als brievenbuspost zonder tracking via Royal Mail. Dit is nooit bij mij aangekomen en heb een refund gekregen, geen probleem kan gebeuren.

Maar een aantal weken terug heeft een vriend uit de UK een paar tijdschriften/boekjes toegezonden voor de verzameling, waarde was niet zo groot, dus ook om de kosten te dekken heeft die als brievenbuspost zonder tracking verzonden. Nu 3 weken later, nog steeds niets… Hij heeft hetzelfde pakketje naar een vriend in Frankrijk toegezonden. Die heeft hem inmiddels al 1,5 week binnen. Normaal kwamen untracked post uit de UK ook wel binnen 2 weken binnen.

Is er iets aan de hand met Royal Mail - PostNL untracked verzendingen? Anderen met recente ervaring? Of heb ik nu de pech dat het gewoon 2x op een rij niet goed gaat?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 454358

zal wel postnl zijn, er is volgens mij geen slechtere bezorger in heel europa dan postnl

msscien dat beide pakketjes over een paar weken alsnog aankomen, douane kan best enkele weken duren. Of het is weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-04 23:39

Grannd

da Granndest

In mijn ervaring is 2-3 weken verzendtijd (en incidenteel nog langer) met brievenpakketjes via Royal Mail naar Nederland al jaren lang normaal, en na de Brexit eerder toe- dan afgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:15

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Wellicht ligt het nog bij de douane?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Sinds de Brexit gaat verzenden van en naar de UK uitermate traag, ik koop regelmatig films uit de UK en die worden vaak ook verzonden zonder tracking en meestal komen ze tussen de drie en vijf weken pas aan.

Soms blijft het hangen bij de douane maar soms ook niet en duurt het gewoon lang in de UK.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Royal Mail staat erom bekend dat ze (op het moment) enorm onbetrouwbaar zijn. Zo had ik ook een brief (gewoon persoonlijke pust) uit het VK die pas na 3 maanden aan kwam.

Hier stond toen ik ging kijken op de website van PostNL ook een waarschuwing over, en op internet las ik heel veel verhalen van mensen die vergelijkbare problemen hadden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Royal Mail UK staat bekend om het verkloten van papierwerk voor de douane, mogelijk dat het daar misgaat?

Zelf helaas ook vaak genoeg gehad dat ik (wanneer iets via/vanuit de UK de EU binnenkomt) bij ontvangst nogmaals inklaringskosten moet dokken omdat Royal Mail het heeft verkloot, eBay heeft daar een restitutiepagina voor, die de administratieve kosten van PostNL overigens niet vergoed (alleen de dubbel geïnde btw).

Mogelijk dat de vertraging door douane gerelateerd gedoe komt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Xtince
Wow, dank voor alle antwoorden. En ik ben blij dat het nog helemaal gek nog niet is en nog steeds binnen kan komen. Misschien is mijn untracked ervaring uit de UK ook te lang geleden al (in ieder geval na Brexit).

Ik zal nog geduldig afwachten. Maar misschien een tip voor anderen; als het belangrijke post is uit de UK laat het dan verzekerd en tracked opsturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Xtince Of met een ander bedrijf dan Royal Mail, geen idee of ze daar alternatieven hebben voor briefpost, in NL wel.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:47
Heb laatst nog wel wat via tracking van Royal Mail uit Engeland gekregen. Aan de andere kant van het kanaal ging het allemaal goed, maar zodra het daar de douane voorbij was en in Nederland kwam was het een ramp. Uiteindelijk kon zelfs de bezorger van PostNl het niet interesseren en heeft de aangetekende brief niet eens bezorgt, moest het van een postnl punt ophalen, na een goede week in Nederland te hebben gelegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:04
PostNL is niet denderend de laatste tijd, (brievenbus)post uit Engeland blijft soms weken liggen voordat PostNL het oppakt.

Maar Royal Mail maakt af en toe gebruik van lokale postbezorgers, die maken er nog wel eens een potje van.

Langste, wel is waar een pakket zonder track and trace was 4 maanden wachten en de bezorger durfde niet eens aan te bellen, maar heeft het gewoon voor de deur gezet.

• Xtince
Nikey3 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:42:
PostNL is niet denderend de laatste tijd, (brievenbus)post uit Engeland blijft soms weken liggen voordat PostNL het oppakt.

Maar Royal Mail maakt af en toe gebruik van lokale postbezorgers, die maken er nog wel eens een potje van.

Langste, wel is waar een pakket zonder track and trace was 4 maanden wachten en de bezorger durfde niet eens aan te bellen, maar heeft het gewoon voor de deur gezet.
Pff 4 maanden is wel echt lang. Absurd. Maar goed ik kan alleen maar afwachten, grote kans dat ze dus ooit binnenkomen. Dank!
Pagina: 1