Sequoia update blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 12:16
Ik heb nu al voor een 3 de keer proberen de update installeren (via opstartopties geforceerd), alles lijkt vlot te lopen in het begin.
Totdat ik een eerste maal een login scherm krijg, daar log ik dan in en krijg ik Apple logo met progress bar te zien. Deze gaat eventjes verder, maar dan stop hij. Zelfs na 3 uren wachten geen verschil.

Het betreft een iMac M1, op dit moment kan ik deze dus niet meer gebruiker (geen backup beschikbaar in Time machine).

Ik merk dat er nog verschillende mensen zijn met hetzelfde probleem, echter nog geen echte oplossing gevonden...

Wat kan ik nog doen?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Opstarten in recovery en macOS herinstalleren, dat is in de regel met behoud van data.

In het vervolg wel een back-up maken voor een OS upgrade, dat kan altijd misgaan.

I reject your reality and substitute my own

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 12:16
Ik heb niet zoveel ervaring met Mac en recovery modes.

Wat ik heb gedaan (3x):

Login scherm bleef vast hangen voor enkele uren.. dan maar:
1) powerbutton ingehouden totdat pc uitging
2) powerbutton terug ingehouden totdat er opstart opties kwamen, daar had ik de keuze tussen HD opstarten / Opties
3) Opties gekozen, en daar de keuze Sequoia gekozen om te installeren. Dan is de pc opnieuw beginnen installeren, totdat ik op het login scherm kom (reeds Sequoia, aangezien het login scherm nieuw is en de nieuwe achtergrond met de bomen zichtbaar is).
4) ingelogd met zelfde gebruiker als tijdens installatie, dan gaat de desktop image weg en toont hij het Apple logo met progress bar, maar terug blijft hij hangen op dit scherm.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:47

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Kleine kans dat dit het is, maar toen ik gisteren Sequoia installeerde dacht ik ook dat ie was blijven hangen op het inlogscherm. Toen ik beter keek zag ik dat er onderaan een "continue" knop was waar ik eerst op moest klikken.
Je weet maar nooit ;)

Discogs