Toon posts:

Hoe ver is oneindig

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wiskundig kan een lijn, parabool of hyperbool oneindig zijn. Maar hoe zit dat in de praktijk cq realiteit ? Kan er iets oneindig zijn ? Het heelal misschien ?

Verwijderd

Kan de massa van een zwart gat oneindig worden?

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-12-2025
Nee, maar de dichtheid wel.

Verwijderd

wat is oneindig ????? Ik denk dat wij het niet kunnen bevatten of uitleggen met simpele termen. Daarvoor hebben we niet genoeg voorstellingsvermogen...

Stel dat het heelal uitdijdt met de snelheid van het licht (is theorie) dan is het oneindig omdat theoretisch de lichtsnelheid nooit gehaald kan worden. Is dit een verklaring of juist meer rede voor verwarring ????

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-12-2025
Op woensdag 12 september 2001 14:51 schreef michielk het volgende:
wat is oneindig ????? Ik denk dat wij het niet kunnen bevatten of uitleggen met simpele termen. Daarvoor hebben we niet genoeg voorstellingsvermogen...

Stel dat het heelal uitdijdt met de snelheid van het licht (is theorie) dan is het oneindig omdat theoretisch de lichtsnelheid nooit gehaald kan worden. Is dit een verklaring of juist meer rede voor verwarring ????
Ik denk dat je bedoelt dat het zichtbare heelal met de snelheid van het licht uitdijt. Met welke snelheid het 'werkelijke' heelal uitdijt staat niet vast...

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
[topic=179861/1/25]
[topic=41647/1/25]

Verder voldoet je startpost niet echt aan de eisen van een w&l topic. Een startpost moet goed onderbouwd zijn en aaleiding geven tot een discussie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.