nikon. schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:55:
Heb reactie van GC:
Goedemorgen, doordat de nota van 17-9-2024 gaat om een bedrag dat je terugkreeg kan dat systematisch helaas niet geblokkeerd worden. Op je normale jaarnota moment in juni wordt de nota weer voor je opgemaakt zodat we weten wat de totale teruglevering van de zonnepanelen had moeten zijn op jaarbasis. Hiermee wordt de saldering vervolgens voor je gecorrigeerd zodat deze niet nadelig voor je uit valt door deze eerdere vervroegde meterwisselnota.
Wat denken jullie, gaat dit goedkomen? 😜
zelf goed in de gaten houden is het beste. Ik kan me voorstellen dat ze een negatieve nota niet tegen kunnen houden, immers kunnen ze niet uitgekeerd geld terug vorderen zonder al te veel moeite. Als het nog niet gestort is zou het moeten kunnen in hun systeem, maar heeft ook met de achterliggende systemen verder te maken of daar rekening mee gehouden wordt.
Voor betalingsachterstanden (dat is als je een nota hebt waarbij je dus moet betalen en ze die gaan blokkeren) zullen ze meer mogelijkheden hebben kan ik me voorstellen gezien de financiele situatie van veel huishoudens.
Zelf dus in de gaten houden en kijken of er inderdaad een correctie plaats gaat vinden als dat nodig is. Alles bewaren en documenteren. Bij voorkeur dus niet bellen, want dan heb je niets op papier staan.