Mijn opstelling is als volgt...
Internet via Odido (voorheen Tele2) onlangs nog een nieuwe modem ontvangen en draait op netwerk 192.168.1.x
Daaraan gekoppeld mij ASUS RT-AX86U in Access Point modus en draait op netwerk 192.168.2.x
Via mijn Asus probeer ik een VPN op te zetten zodat ik van buiten af toegang kan hebben tot mijn
thuis netwerk.
Ik met een OpenVPN server opgezet en een .ovpn bestand geexporteerd.
Tevens heb ik in het ddns een alias aangemaakt, xxx.asuscomm.com
Ik wil dus toegang tot netwerk 192.168.2.x hebben. Kan dat via deze opstelling of moet ik toch
de modem van Odido eruit halen en de Asus in router modus zetten.
Ik krijg geen verbinden als ik via mijn windows 11 laptop een Ovpn client probeer te openen.
Foutmelding: Timeout, Connection failed to establish within given time
Internet via Odido (voorheen Tele2) onlangs nog een nieuwe modem ontvangen en draait op netwerk 192.168.1.x
Daaraan gekoppeld mij ASUS RT-AX86U in Access Point modus en draait op netwerk 192.168.2.x
Via mijn Asus probeer ik een VPN op te zetten zodat ik van buiten af toegang kan hebben tot mijn
thuis netwerk.
Ik met een OpenVPN server opgezet en een .ovpn bestand geexporteerd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| client dev tun proto udp remote xxx.asuscomm.com 1194 resolv-retry infinite nobind float ncp-ciphers AES-256-GCM:AES-128-GCM:AES-256-CBC:AES-128-CBC:CHACHA20-POLY1305 keepalive 15 60 auth-user-pass remote-cert-tls server <ca> -----BEGIN CERTIFICATE----- ...etc |
Tevens heb ik in het ddns een alias aangemaakt, xxx.asuscomm.com
Ik wil dus toegang tot netwerk 192.168.2.x hebben. Kan dat via deze opstelling of moet ik toch
de modem van Odido eruit halen en de Asus in router modus zetten.
Ik krijg geen verbinden als ik via mijn windows 11 laptop een Ovpn client probeer te openen.
Foutmelding: Timeout, Connection failed to establish within given time