Fietsendrager - 3 of 4 (2 E-Bikes)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:47
Hoi,

Gezien mijn Thule Easyfold 933 onlangs is gestolen in Valkenburg, ben ik op zoek naar een nieuwe. Gezien de huidige en toekomstige situatie, zoek ik er eentje die:
- 4 fietsen (Thule heeft bijvoorbeeld een adapter voor de 4e fiets) waarvan 2 e-bikes. Overige fietsen zijn kinder- of racefietsen.
- inklapbaar
- 13 polig (geen must)
- kantelbaar (geen must)

Het idee is dat de fietsendrager dit keer langer in bezit blijft en dus gaat kwaliteit boven budget. Dat betekent niet dat ik per se graag voor merknamen betaal.

Als ik hierop google krijg ik verschillende resultaten, maar ik ken eigenlijk zelf alleen maar Thule.
- Uebler F42 (max laadgewicht 72kg, niet kantelbaar)
- Uebler I41S (max laadgewicht 60kg, zeer prijzig)
- Thule easyfold st 934 (max laadgewicht 60kg, max 3 fietsen)
- Thule velocompact 3 926 (max laadgewicht 60kg, met adapter uitbreidbaar naar 4)
- Buzz Rack Eazzy 4 (max laadgewicht 60kg, onbekend merk, goedkoopste)

Een andere optie zou zijn om voor een fietsendrager voor 2 of 3 te gaan en de overige fietsen het dak te plakken. Ik rijd echter elektrisch en voor de luchtweerstand en dus de range, lijkt me dit niet het meest gunstige.

Een Seasucker Mini Bomber voor 2 fietsen is 459 euro.
Met bijvoorbeeld een Pro User Diamant SG2 a 399 euro, zou dit nog een optie kunnen zijn, maar geen idee of dit een goed optie is voor 2 e-bikes en of er wellicht betere zijn?
Thule Easyfold 933 (die ik had), was erg fijn maar met ongeveer 750 euro wel erg prijzig in combinatie. Daarbij had ik een adapter om 2 racefietsen mee te kunnen nemen vanwege de positie van de armen.

Wat denken jullie? Beter een fietsendrager voor 4 of een voor 2 plus een seasucker? En welke zou dan het beste zijn en/of heb ik nog opties gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik ben in 2018 voor goedkoop gegaan: Pro-User Saffier IV QC (nu niet meer te koop).

Als je het heel vaak gebruikt wil je wellicht iets meer comfort features. 4 fietsen, kantelbaar, vouwbaar (vouwen is wat werk)

4 fietsen op een drager plaatsen is soms wat puzzelwerk

Houd er rekening mee dat je met 4fietsen/2ebikes hoe dan ook op of over de limiet van de drager en/of max kogeldruk komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 17-09-2024 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Rukapul schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:55:

Houd er rekening mee dat je met 4fietsen/2ebikes hoe dan ook op of over de limiet van de drager en/of max kogeldruk komt.
Ook met max 2 ebikes (accu eruit) en dan een racefiets en/ of kinderfietsen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:57
Ik zou beginnen met uitrekenen hoeveel de fietsen bij elkaar wegen en wat de max kogeldruk is van je auto.
Dan heb je je antwoord of je voor een 4 fiets model moet gaan of 2 model icm dakdrager :)

Zelf heb ik de pro-user sg3. Opzich prima maar ik vind hem wel alle kanten op gaan tijdens het rijden. Weet alleen niet of dat door het opvouwbare komt of door mn elektrisch uitklapbare trekhaak.

Kogeldruk mijn auto: 75 kg
Mijn fietsen wegen zonder accu:
Sg3: 21kg
Ebike 1:23 kg
Ebike 2: 29kg
Mijn 3e kinderfiets mag dus 2kg wegen :+

Ik denk niet dat je uit gaat komen met 4 fietsen waarvan 2 ebikes

[ Voor 21% gewijzigd door laurens0619 op 17-09-2024 21:15 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
De Pro-User Amber IV lijkt wel wat op wat ik heb. Ze noemen hem zelf niet inklapbaar :+
crimby schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:00:
[...]

Zo'n drager weeg zelf ca 20kg en mag meestal 60kg dragen.
Een e-bike weegt al snel 25kg.
Een kinderfiets zal ook al snel 10kg zijn. Racefiets ook zoiets?

Kogeldruk varieert sterk tussen auto's maar een station is vaak 75kg, soms 90kg.

Meten is weten :) Kogeldruk kun je opzoeken (vaak een sticker, anders voertuigspecificatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Thanks, ik zie dat de max kogeldruk 75kg is.
Mijn eigen ebike is 25kg en die van mijn vrouw is 26kg. Dat houdt dus 24kg over voor een fietsendrager en 2 fietsen. Niet te doen.

Dan maar inderdaad voor een drager voor 2 fietsen en later een seasucker of andere variant. Dit geeft in ieder geval meer opties.
- Pro user Diamant (320 euro, 18kg gewicht)
- Thule easyfold 933 (749 euro, 17,9kg gewicht)
- Hapro Atlas Premium Xfold (368 euro, 16kg)
- Yakima FoldClick 2 (559 euro, 16kg)
- Uebler i21 (879 euro, 13kg)

Allen zijn voor 2 ebikes, inklapbaar en kantelbaal met 13 polige stekker. Mis ik nog opties? En wat zou de betere optie zijn? Is Thule of Uebler echt beter of vooral duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
crimby schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:00:
[...]

Een gemiddelde fiets voor volwassenen is 20kg. Ebikes hebben een motor, zijn nog wat zwaarder. Met 2 ebikes en een drager van 15kg zit je al over het max kogelgewicht van je auto.
Racefiets is meestal aluminium of carbon frame, die wegen niks. Kinderfietsen zijn juist extra zwaar. De Cortina transportfiets van onze oudste weegt meer dan mijn Batavus 28" herenfiets met verhoogd frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:57
Ik zag laatst trouwens een duitser met een 4 fietsendrager met een spanband naar het dak.

Geen idee of dat legaal is maar vond het wel creatief om onder de kogeldruk limiet uit te komen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
@_JGC_ racefiets zit op ongeveer 7,5kg. Die cortina is 19kg zag ik idd, maar het duurt wel even voor deze maat thuis staat. De kleine man is nu 2 en de 2e zit nog in de buik. Dus heb wat marge hehe
Maargoed, met de ebikes is het dus al nauwelijks mogelijk. Dus ga ik voor een fietsendrager voor 2.

[ Voor 20% gewijzigd door crimby op 17-09-2024 22:16 ]

• crimby
Als in het zo lees lijkt het tussen de volgende drie te gaan:

Yakima Foldclick 2
€559
16kg
Werkt niet met klemmen maar met straps. Dat levert een voordeel voor de niet ronde carbon buizen van mijn racefiets

Uebler i21
€879
13kg
Lichtgewicht en verbeterde wielhouders waardoor de wielen steviger zouden staan. Wel echt heel duur.

User Diamant FG
€449
17kg
Best geprijsd

Wie kan er nog iets zinnigs zeggen over deze 3?

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-05 15:07
Je kunt ook nog kijken naar XLC (ALMADA Work-e of Xtra WT). Die zijn ook geschikt voor zowel Ebikes and andere fietsen.

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-05 16:41
Voor Uebler zou denk ik een F24 ook kunnen.
DIe bevalt me goed.
Wel inklapbaar, niet kantelbaar. Maar zonder fietsen erop is de beugel om te klappen om bij de klep te komen.
Is zelf mooi licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
@timmert26 @Marcel Br ook prima opties denk ik.. maakt de keuze niet makkelijker hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@crimby welke heb je uiteindelijk besteld?

Ik ben ook aan het kijken en vindt het gat in prijs tussen hapro of een pro user diamant, tegenover uebler en thule. Ene kant gaat zo’n drager heel lang mee en is iets meer uitgeven niet erg, tegelijkertijd is het ook iets dat ik niet maandelijks gebruik…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:18
Die uebler i21 was de beste koop van de consumentengids, maar bleek in de reviews nogal kwetsbaar. Die zou ik niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Sander schreef op zondag 29 december 2024 @ 21:25:
@crimby welke heb je uiteindelijk besteld?

Ik ben ook aan het kijken en vindt het gat in prijs tussen hapro of een pro user diamant, tegenover uebler en thule. Ene kant gaat zo’n drager heel lang mee en is iets meer uitgeven niet erg, tegelijkertijd is het ook iets dat ik niet maandelijks gebruik…
Nog niks hehe! Heb besloten dat ik h’m direct koop als ik deze nodig heb. Zal aankomend jaar zeker gebeuren.j
Maarja, welke… ik neig naar de User Diamond.

[ Voor 3% gewijzigd door crimby op 30-12-2024 09:26 ]

Pagina: 1