Geen wifi verbinding met zonnepanelen voor meer dan 1 jaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:13
Beste

Mijn ouders komen zojuist achter dat hun zonnepanelen niet meer werkten. Eigenlijk werken ze wel, maar hadden ze geen wifi connectie. Deze heb ik (na wat onderzoek) weer even hersteld voor hen.
Het blijkt al meer dan 1 jaar dat er geen wifi connectie was.
De energieleverancier zei ze al die tijd teruglevering zijn misgelopen, want de teller is blijven hangen.

Klopt dit?
Dus zonnepanelen hebben wel gewerkt, maar door foute wifi connectie hebben ze nu ongeveer 3000kWh misgelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 18:41
Volgens mij zou dit niet moeten kunnen in Nederland, het terugleveren van stroom aan het net staat los van of de omvormer wel of geen internetverbinding heeft.

Hebben je ouders al een slimme meter? Zo ja, zou je wellicht kunnen inloggen bij hun energieleverancier om bij het verbruik te zien of er stroom teruggeleverd is in het afgelopen jaar. Wat ook zou kunnen is dat de medewerkers van de energieleverancier salderen en terugleveren hier met elkaar verwarren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat heeft geen wifi met teruglevering te maken? In mijn ogen niets?

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 17-09-2024 17:23 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Ja dat is dus het vage
Volgens Green Choice is de teller (slimme meter) niet veranderd en daardoor hebben wij 0 teruglevering.
Maar teruglevering gaat niet via een Wifi verbinding.

Wel moet ik erbij zeggen dat ik op de SolarEdge app geen opwek en terugleveringen kan vinden, behalve vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 04:35
Het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten? De boel kan in theorie een jaar in storing hebben gestaan én de wifi verbinding kan niet hebben gewerkt.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
sdk1985 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:54:
Het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten? De boel kan in theorie een jaar in storing hebben gestaan én de wifi verbinding kan niet hebben gewerkt.
Maar enige wat ik heb gedaan is herstellen van de wifi? Vergeet oude netwerk en verbinding maken met nieuwe netwerk. Verder ben ik niet technisch genoeg om iets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:16
Die panelen hebben toch iets van een Appje of een cloud omgeving waar je als klant van hen op kan inloggen. Daarin kan je toch de status en historie terugzien?

En anders gewoon via het display + knoppen op de omvormer door het log van de omvormer heen bladeren. Staat er een oude storingsmelding in? Is er iets anders terug te vinden in het log?

En los van de omvormer, log even in bij Greenchoice, kan je per dag/maand/jaar precies zien wat er is afgenomen en teruggeleverd. En Greenchoice heeft ook een App. Installeer die ook op de telefoon van je ouders. Kunnen ze alles zelf in de gaten houden.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

sdk1985 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:54:
Kan maar dan is er meer aan de hand dan alleen geen wifi verbinding waar de TS het alleen over heeft.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
kx22 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:51:
Ja dat is dus het vage
Volgens Green Choice is de teller (slimme meter) niet veranderd en daardoor hebben wij 0 teruglevering.
Maar teruglevering gaat niet via een Wifi verbinding.

Wel moet ik erbij zeggen dat ik op de SolarEdge app geen opwek en terugleveringen kan vinden, behalve vandaag.
Hoe denk je dat die app aan zijn info komt? Door uploaden gegevens via Wifi naar de cloud dus dat is logisch dat je daar niets ziet.

Maar als je slimme meter geen teruglevering aangeeft is er meer aan de hand dan alleen Wifi die niet functioneert. Dan hebben je panelen gewoon helemaal niet gefunctioneerd. Onderzoekje waard hoe dit komt en wijze les nooit meer zolang te wachten monitoring te controleren.

[ Voor 6% gewijzigd door MotorBeast op 17-09-2024 19:35 ]

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 10:14
Solaredge werkt normaal de totalen wel bij ookal is er een jaar lang geen wifi verbinding geweest.
Dus als de app, nu er wel verbinding is ook aangeeft in je jaar of maand overzicht dat er 0 is opgewekt heb je 2 problemen gehad.

Heeft de schakelaar onderop de omvormer niet gewoon op 0 gestaan gedurende het jaar?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:39
Over hoeveel panelen gaat het? Kan het niet zo zijn dat de levering vanuit de panelen minder was dan het verbruik? Dan klopt het namelijk wat GC zegt dat er geen teruglevering is geweest maar wel een verlaging van het “normaal” verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
Hmm ik denk dat er toch een groter probleem is en dat het puur toeval is geweest dat de Wifi reset ook de omvormer heeft gereset.
Gisteren na een reset deed alles het weer wel. Vandaag zie ik nu dat hij het weer niet doet, terwijl er wifi nu goed op zit.

Helaas is Bongo Solar failliet, dus ga ik even een andere installateur zoeken die dit wilt overnemen.
Pagina: 1