Kabelgoot buitenmuur voor meerdere buizen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fahr
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo allemaal,

Vanwege installatie van zonnepanelen en warmtepomp op mijn dak lopen er nu 2 19mm buizen langs de gevel van mijn huis naar de meterkast. Dat is geen gezicht en ik wil het wegwerken.

Ik heb vaker bij andere huizen gezien dat men daar een aluminium of plastic cover overheen schroeft. Ik kan alleen niet vinden hoe zo'n ding heet of waar het te koop is/waar ik iemand kan vinden die het kan installeren (gevel is 12m hoog).

Ik heb gezocht op dingen als "kabelgoot buiten", maar dan krijg ik gootjes voor 1 of 2 UTP kabels en dat soort gein.

Ik ben op zoek naar zoiets; https://lockedsafe.nl/ins...-voor-buiten-170cm-1700mm - maar dan dus groot genoeg om 2 volledige buizen onder weg te werken. Plastic is ook een prima optie. En ik heb de nodige bochtstukken nodig.

Weet iemand hoe zoiets heet en waar ik het kan vinden?

Beste antwoord (via Fahr op 04-11-2024 15:53)

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:11
Ik zou daar ook een fake regenpijp omheen doen. Dat is (bijna) altijd mooier dan een airco goot of omega profiel

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grutte Pier
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14:23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PoKi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:53

PoKi

Ik?

Je kan ook een zinken regenpijp gebruiken.
Leidingbuizen daar doorheen, dit zal vast netter staan dan de 2x 19mm buizen zo aan de buitenkant.

Wie, Wat, Waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
wat je linkt heet een omega profiel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:11
Ik zou daar ook een fake regenpijp omheen doen. Dat is (bijna) altijd mooier dan een airco goot of omega profiel

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fahr
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-12-2024
Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga kijken en een regenpijp is inderdaad geen slecht idee. Ik denk dat dat t wordt.
Pagina: 1