Radiator zomaar af te koppelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:15
Mijn vraag

Om in de badkamer die grenst aan de slaapkamer toch lekker warm te hebben in de ochtend wil ik de bestaande CV radiator vervangen voor een elektrische kachel die met een slimme plug van shelly aan te sturen is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
1 kleine badkamer radiator.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb eerder al een radiator losgehaald maar dat was voor tijdelijke aard. Nu weet ik niet zeker of ik deze gewoon kan afkoppelen en dat de stroming in de rest van de woning dan nog goed gaat of dat deze is doorgelegd naar een andere CV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lg4jt50R4UpgwljeAH6G6BBSTQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMMro7aWS4sSSB5Do5wEoOw1.jpg?f=fotoalbum_large

dit is het koppelstuk. kan ik deze gewoon afsluiten en kijken of het werk zonder problemen of moet ik er een speciaal stuk op doen dat het water door kan stromen?

Beste antwoord (via jeppekroezen op 17-09-2024 15:35)

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:55
Rukapul schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:12:
Bouwtekeningen opgevraagd bij gemeente? Bij buren gevraagd?

In serie plaatsen van radiatoren komt voor, maar in moderne woningen relatief weinig. (In mijn woning helaas de badkamer radiator wel met een slaapkamerradiator wat slecht werkt en dus 1 verwijderd en doorgelust.)

Als je deze radiator dichtdraait en de thermostaat hoger dan horen alle andere radiatoren nog warm te worden. Er lijkt geen onderblok met bypass gebruik te zijn.
With Stupid hiero. Gewoon dicht draaien terwijl radiator gemonteerd is.kachel op standje tropicana en kijken of alles warm wordt. Zo ja antwoord wat je wilt. Zo nee, ook een antwoord. Alleen niet wat je wilt. 8)

En dan doel ik op die twee met schroevendraaier te bedienen en tegelijkerijd standinicatoren he. Beide nu open. Draai ze maar haaks op de stroming.

[ Voor 8% gewijzigd door __R__ op 17-09-2024 15:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:22

Agent47

I always close my contracts.

Knelkoppeling(en) kan niet?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Als er een thermostaatknop op de radiator zit, en de electrische kachel stel je ook in op een temperatuur, kan die toch gewoon blijven hangen? Als het al warm in door de electische, dan zal de CV radiator niet opwarmen, en omgekeerd.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
naftebakje schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:04:
Als er een thermostaatknop op de radiator zit, en de electrische kachel stel je ook in op een temperatuur, kan die toch gewoon blijven hangen? Als het al warm in door de electische, dan zal de CV radiator niet opwarmen, en omgekeerd.
ik wil hem op die plek hangen om ruimte te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
lijkt me niet nodig, ik kan ze dichtdraaien als het goed is op de leiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:12

In serie plaatsen van radiatoren komt voor, maar in moderne woningen relatief weinig. (In mijn woning helaas de badkamer radiator wel met een slaapkamerradiator wat slecht werkt en dus 1 verwijderd en doorgelust.)

Als je deze radiator dichtdraait en de thermostaat hoger dan horen alle andere radiatoren nog warm te worden. Er lijkt geen onderblok met bypass gebruik te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 17-09-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:24
Kun je niet gewoon met een Tado (of achtig) systeem die badkamer radiator aan laten sturen? Dat die gewoon op een timer wel aangaat en de slaapkamer niet.

[ Voor 8% gewijzigd door timmert26 op 17-09-2024 15:19 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:55
Rukapul schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:12:

With Stupid hiero. Gewoon dicht draaien terwijl radiator gemonteerd is.kachel op standje tropicana en kijken of alles warm wordt. Zo ja antwoord wat je wilt. Zo nee, ook een antwoord. Alleen niet wat je wilt. 8)

En dan doel ik op die twee met schroevendraaier te bedienen en tegelijkerijd standinicatoren he. Beide nu open. Draai ze maar haaks op de stroming.

[ Voor 8% gewijzigd door __R__ op 17-09-2024 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
__R__ schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:32:
[...]

yes dankjewel!
Pagina: 1