Problemen bij Bose?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-06 13:59
Er lijken problemen te zijn bij Bose Nederland (en België). Dit voorjaar hebben ze hun distributiecentrum in Tongeren gesloten en ook de lokale support lijkt te zijn verdwenen.
De wachttijden voor vervangingen en reparaties zijn opgelopen tot meer dan 2 maanden en de mogelijkheid om online producten te bestellen is verdwenen, je wordt doorgestuurd naar Mediamarkt en Coolblue. Via een reviewer van Bright begreep ik ook dat ze geen producten meer kregen om te reviewen.

Als jarenlang tevreden Bose gebruiker heb ik in het verleden altijd zeer goede ervaringen gehad met hun support, maar ik maak me nu wat zorgen om hun solvabiliteit. Ik wacht sinds 5 juli op een vervanging van QC Ultra Earbuds die gewoon in stock zijn. Het lijkt erop dat ze moeite hebben om reparatieaanvragen te verwerken.
Weet iemand wat er speelt of heeft iemand soortgelijke ervaringen met reparatieafhandelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:53

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Gezien dit niet om aankoopadvies gaat, heb ik dit verplaatst naar Audio en Hifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
Dit staat nu in hun algemene verkoopvoorwaarden:
Bose Products B.V. verkoopt haar producten sinds 28 augustus niet meer online. Bose-producten zijn nog steeds te vinden bij onze geautoriseerde verkopers in Nederland. De onderstaande voorwaarden blijven online tot en met 28 november, zodat onze consumenten informatie kunnen terugvinden over hun eerdere aankopen en al hun rechten kunnen uitoefenen, waaronder het herroepingsrecht, het recht op retournering en het recht op terugbetaling. (https://www.bose.nl/nl_nl/legal/terms_of_sale.html)
Ik heb vandaag een mail gekregen waarin staat:
Bedankt voor je bestelling. Helaas kunnen we je bestelling WSXXXXXXX for repair RMA niet voltooien vanwege service center transition, en daarom is je bestelling geannuleerd.* Onze excuses voor dit ongemak. Je autorisatie of overmaking via je betaalmethode zijn geannuleerd en er zijn geen kosten in rekening gebracht. Je hoeft verder niets te doen.
Ik heb op 12 juli mijn product naar ze opgestuurd voor vervanging en had al een bevestiging dat ze het hebben ontvangen. Dit is toch onacceptabel? Support is nog steeds onbereikbaar. Ik zie op Trustpilot dezelfde klachten staan, dit zou wat mij betreft groter nieuws moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:53

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
In ieder geval wordt hun voormalig kantoor sedert enkele maanden gebruikt voor het opvangen van Oekraïense vluchtelingen:

https://www.rodi.nl/purme...ang-oekraiense-ontheemden

Als ik op internet kijk worden er nog wel nieuwe producten uitgebracht, maar het klinkt een beetje als ze zich uit de Benelux aan het terugtrekken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
dmantione schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:32:
In ieder geval wordt hun voormalig kantoor sedert enkele maanden gebruikt voor het opvangen van Oekraïense vluchtelingen:

https://www.rodi.nl/purme...ang-oekraiense-ontheemden

Als ik op internet kijk worden er nog wel nieuwe producten uitgebracht, maar het klinkt een beetje als ze zich uit de Benelux aan het terugtrekken zijn.
Hmm erg zonde dat zo'n iconisch merk genoodzaakt is om zoveel terug te schalen. Een van Bose's unique selling points was ook altijd de goede support die ze leverden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit zal dus de nationale onderdelen zijn? Het moederbedrijf heeft net nieuwe earbuds aangekondigd, de Bose QuietComfort, die goedkoper zijn dan de Ultra's.

Nu is het duidelijk dat ze bezuinigen op creatieve naamgeving ;) , want de Bose QC earbuds zijn oud, de QCII is al vervangen en nu dus de Bose QC earbuds...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1