AZ - Galatasaray

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:18
Vrienden van me uit Turkije zijn Galatasaray fan. Zij komen binnenkort naar Nederland voor een vakantie en als zij hier zijn speelt GS uit tegen AZ. Ik lees op de AZ site dat fans van GS via GS kaartjes moeten kopen en dat zij geweigerd worden bij de AZ vakken. Nu is het onmogelijk om via GS kaartjes te kopen, die worden gescalped en gaan voor 400 euro ps. Nu willen ze proberen via AZ kaartjes te kopen.

Het binnenkomen in het stadion lijkt me het probleem niet. Eenmaal daar binnen wel. Er wonen genoeg Turken in Alkmaar, maar ik denk niet dat ik met twee toeristen lekker onopvallend kan gaan zitten.

Kortom ik denk dat het een slecht idee is. Maar misschien denken jullie hier anders over. Zijn er familievakken waar het publiek gewoon normaal is itt gekke hooligans? Gebeurt het vaker dat uit-teams stieken bij de thuisploeg in de vakken gaan zitten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:20
Dat mag niet en moet je niet doenen als het echte fans zijn kunnen ze echt wel via GS tickets regelen.. dus ze zijn een soort van one day fly fans ..

[ Voor 63% gewijzigd door boyette op 17-09-2024 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37
Niet in de vakken V tm Y gaan zitten, maar op de lange zijde. Niet te gek doen dan is het geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VrolijkeFrans!1
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-07 22:58
Kan het? Ja zeker.

Is het wettelijk ook toegestaan? Nee, dus je loopt de kans dat je niet eens binnenkomt, danwel dat je er halverwege wordt uitgezet. Kaarten gaan tegenwoordig op naam, en vaak met extra voorwaarden bij ricisco wedstrijden (zal nu wel iets zijn van Nederlandse Identiteit hebben etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-07 18:56

Agent47

I always close my contracts.

Als je gewoon op de lange zijde gaat zitten en ook blijft zitten gebeurd er weinig.
Precies wat je zegt: Er zijn best wat Turkse mensen in Nederland.

Vooral niet uitlokken. Gewoon normale kleding aan doen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

boyette schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:46:
Dat mag niet en moet je niet doenen als het echte fans zijn kunnen ze echt wel via GS tickets regelen.. dus ze zijn een soort van one day fly fans ..
Dat is een slecht argument van je, sorry. Ik ben supporter van een club uit Nederland in hart en nieren. Bij mijn club moet je voor een uitwedstrijd eerst een seizoenkaart hebben, dan een uitkaart en dan moet je punten sparen om uberhaubt die kaart te behouden + je mag opstappen op een opstap punt.

Mensen met een gezin of ploegendiensten komen daar echt niet tussen. Bij mijn club gaan nagenoeg altijd mensen mee en zijn de uitvakken altijd uitverkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

VrolijkeFrans!1 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:04:
Kan het? Ja zeker.

Is het wettelijk ook toegestaan? Nee, dus je loopt de kans dat je niet eens binnenkomt, danwel dat je er halverwege wordt uitgezet. Kaarten gaan tegenwoordig op naam, en vaak met extra voorwaarden bij ricisco wedstrijden (zal nu wel iets zijn van Nederlandse Identiteit hebben etc)
Bij risico wedstrijden kunnen ze inderdaad een ID check doen. Als ze een Turkse ID / passpoort hebben en geen Nederlandse, dan worden ze ongetwijfeld geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
ID check, ja dat is ook nog een ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

HenkEisDS schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:57:
ID check, ja dat is ook nog een ding natuurlijk.
https://az.nl/wedstrijden...-league/az-galatasaray-sk

"Koop uitsluitend kaarten via de officiële kanalen (www.az.nl) Er geldt een dringend advies geen kaarten via de niet-officiële kanalen te bestellen. Grote kans dat kaarten die daar worden aangeboden vals zijn of geblokkeerd. Daarnaast zijn er door de grote vraag oplichters actief.

Bij het betreden van het stadion gelden er aanvullende voorwaarden (o.a. voor AZ Clubkaarthouders een legitimatieplicht). Als daar niet aan kan worden voldaan wordt de toegang geweigerd."

Heeft geen zin dus ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 07:37
Werkelijk waar nog nooit zo'n controle gezien bij een stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Ik zie dat ze op AliExpress voor 8 euro AZ shirtjes verkopen. Dan zitten we sowieso wel veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-07 18:40
Kan prima, zolang ze zich gewoon gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:29

St@m

@ Your Service

VrolijkeFrans!1 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:04:
Kan het? Ja zeker.

Is het niet wettelijk toegestaan om een kaart te kopen voor een vak op de thuistribune als je stiekem voor de uitspelende partij bent? Iemand met een SCC of CC kan toch gewoon extra kaarten halen :? Wat is het probleem?
Ik ga vaak zat naar uitwedstrijden en zit dan gewoon tussen het thuispubliek. Gewoon wettelijk toegestaan hoor. Andersom gebeurt ook, als bekenden mij vragen om 1/2/3 kaarten extra te halen.. prima hoor, als je je maar gedraagt.

En als je gewoon normaal doet, is er helemaal niets aan de hand. In geen enkel stadion.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 17-09-2024 15:39 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-07 10:43
Ja het mag. Je kunt gewoon een kaart kopen via AZ. Vraag is alleen of jij 3 kaarten kunt krijgen via AZ?

Als dat gelukt is even rekening houden met de volgende zaken:
  • Ze verbieden vooral uitingen van de verkeerde clubkleuren.
  • Ga op de wat duurdere plekken zitten, daar zitten over het algemeen de normalere supporters.
  • probeer vooral niet al te enthousiast te juichen bij doelpunten tegen de thuisclub, ook dat kan problemen opleveren.
Ik heb het hier niet alleen over AZ, maar meerdere NL clubs

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
Ja we zijn uiteraard van plan respectvol om te gaan met onze gastheer. We komen voor de wedstrijd en hebben geen enkele animositeit richting AZ. Ik zelf heb helemaal niets met voetbal dus ik heb er ook geen probleem mee hard te juichen voor AZ. :D
bregweb schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:46:
Vraag is alleen of jij 3 kaarten kunt krijgen via AZ?
Ja verwacht je dat dit lastig gaat worden?

[ Voor 37% gewijzigd door HenkEisDS op 17-09-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VrolijkeFrans!1
St@m schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:35:
[...]

Is het niet wettelijk toegestaan om een kaart te kopen voor een vak op de thuistribune als je stiekem voor de uitspelende partij bent? Iemand met een SCC of CC kan toch gewoon extra kaarten halen :? Wat is het probleem?
Ik ga vaak zat naar uitwedstrijden en zit dan gewoon tussen het thuispubliek. Gewoon wettelijk toegestaan hoor. Andersom gebeurt ook, als bekenden mij vragen om 1/2/3 kaarten extra te halen.. prima hoor, als je je maar gedraagt.

En als je gewoon normaal doet, is er helemaal niets aan de hand. In geen enkel stadion.
Ik raad je aan de voorwaarden bij het aanschaffen van een ticket eens goed door te lezen. Dat het kan (en vaak goed gaat) is iets anders dan dat het mag. Daarnaast benoem ik nog specifiek in het geval van risico-wedstrijden en bewoordingen als kans op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

VrolijkeFrans!1 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:03:
[...]

Ik raad je aan de voorwaarden bij het aanschaffen van een ticket eens goed door te lezen. Dat het kan (en vaak goed gaat) is iets anders dan dat het mag. Daarnaast benoem ik nog specifiek in het geval van risico-wedstrijden en bewoordingen als kans op.
Nee, jij zegt dat het wettelijk niet toegestaan is. Je reinste onzin is dat. En anders kom je maar met de wet waarin dat staat.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-07 10:43
HenkEisDS schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:47:
Ja we zijn uiteraard van plan respectvol om te gaan met onze gastheer. We komen voor de wedstrijd en hebben geen enkele animositeit richting AZ. Ik zelf heb helemaal niets met voetbal dus ik heb er ook geen probleem mee hard te juichen voor AZ. :D

[...]

Ja verwacht je dat dit lastig gaat worden?
Mijn ervaringen zijn vooral bij een andere NL-club en het NL elftal, niet bij AZ, maar ik zou nu vast gaan informeren bij AZ wat de voorwaarden zijn. De seizoenkaarthouders mogen als 1e kaarten kopen, als er kaarten over zijn volgen mensen met een AZ-clubcard.

Zoals ik het nu in schat heb je beide niet, dus jij komt pas als 3e in aanmerking voor kaartjes.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

VrolijkeFrans!1 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:03:
[...]
Dat iets in algemene voorwaarden bij een webshop staat is gelukkig echt compleet wat anders dan dat het 'wettelijk toegestaan/verplicht' is :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VrolijkeFrans!1
St@m schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:06:
[...]

Nee, jij zegt dat het wettelijk niet toegestaan is. Je reinste onzin is dat. En anders kom je maar met de wet waarin dat staat.
Nee. Kom jij maar met een wet waarin staat dat zulke voorwaarden er zijn om geschonden te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

VrolijkeFrans!1 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:36:
[...]

Nee. Kom jij maar met een wet waarin staat dat zulke voorwaarden er zijn om geschonden te worden.
Ik laat het hier maar bij. Ik vind het prima dat jij denkt dat je als toeschouwer van een wedstrijd niet voor de uitploeg mag zijn als je op de thuistribune zit, en dat dit zelfs wettelijk is vastgelegd.

Pagina: 1