Voor een vakantie in Frankrijk, waar er geen wifi in het huisje is, had ik een Lyca (in NL via het KPN netwerk) prepaid sim in een 5G router gedrukt met een 30gb prepaid bundel er op. In de avond wat tv gekeken en dat ging prima tot de boel begon te haperen en stotteren.
15gb gebruikt van de bundel dus nog ruimte genoeg voor wat testen
Verschillende providers geprobeerd: SFR, Orange, en BYTEL en allemaal hetzelfde ongeveer Max 2mbps download (in het begin heb ik 20mbps gezien) en verschrikkelijk schommelend in latency soms 80ms naar Nederland (voor een paar minuten achter elkaar) en soms 180 tot 280ms. Gevolg: streaming tv kijken onmogelijk zonder haperingen
Ik dacht dat het aan de masten hier in de omgeving lagen, overbelast?
Tot ik de sim van mijn vrouw in de router schoof, die had simyo (kpn) en ik had ineens 100mbps aan snelheid.
Zit er dan een throttle op het Lyca netwerk of dat overbelast?
15gb gebruikt van de bundel dus nog ruimte genoeg voor wat testen
Verschillende providers geprobeerd: SFR, Orange, en BYTEL en allemaal hetzelfde ongeveer Max 2mbps download (in het begin heb ik 20mbps gezien) en verschrikkelijk schommelend in latency soms 80ms naar Nederland (voor een paar minuten achter elkaar) en soms 180 tot 280ms. Gevolg: streaming tv kijken onmogelijk zonder haperingen
Ik dacht dat het aan de masten hier in de omgeving lagen, overbelast?
Tot ik de sim van mijn vrouw in de router schoof, die had simyo (kpn) en ik had ineens 100mbps aan snelheid.
Zit er dan een throttle op het Lyca netwerk of dat overbelast?