5G in het buitenland traag? (Provider afhankelijk)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 13:28
Voor een vakantie in Frankrijk, waar er geen wifi in het huisje is, had ik een Lyca (in NL via het KPN netwerk) prepaid sim in een 5G router gedrukt met een 30gb prepaid bundel er op. In de avond wat tv gekeken en dat ging prima tot de boel begon te haperen en stotteren.

15gb gebruikt van de bundel dus nog ruimte genoeg voor wat testen

Verschillende providers geprobeerd: SFR, Orange, en BYTEL en allemaal hetzelfde ongeveer Max 2mbps download (in het begin heb ik 20mbps gezien) en verschrikkelijk schommelend in latency soms 80ms naar Nederland (voor een paar minuten achter elkaar) en soms 180 tot 280ms. Gevolg: streaming tv kijken onmogelijk zonder haperingen

Ik dacht dat het aan de masten hier in de omgeving lagen, overbelast?

Tot ik de sim van mijn vrouw in de router schoof, die had simyo (kpn) en ik had ineens 100mbps aan snelheid.

Zit er dan een throttle op het Lyca netwerk of dat overbelast?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:59
Zou je eens kunnen proberen om de router op 4G te forceren?
Wat ik weleens heb meegemaakt, is in Duitsland specifiek op het Telekom netwerk dat ik na een tijdje verbinding hebben ook maar enkele mbps haalde op 5G tot aan een restart. 4G forceren loste de lage snelheid op. Overigens heb ik dat probleem niet meer in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 15:32
nasdude schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:20:
Zit er dan een throttle op het Lyca netwerk of dat overbelast?
Ik heb in het verleden onder andere hierom afscheid genomen met Lyca (en Lebara). Ze hebben soms in de kleine letters/voorwaarden bij bundels staan dat je maar x deel van het nationale dataverkeer in het buitenland mag gebruiken. Tevens hebben ze ook lagere prioriteit op netwerken met als gevolg dat ik in het buitenland gewoon geheel geen signaal kreeg(en met geen enkel lokaal netwerk handmatig kon verbinden), terwijl de Vodafone NL simkaart in hetzelfde toestel prima signaal en snelheid om hetzelfde netwerk had. En lagere snelheden.

Ik zou je een Vodafone Prepaid simkaart aanraden als je in het buitenland stabiel internet wilt. Ja, het is wat duurder maar je hebt voor dat geld onbeperkte roaming in de EU én maakt gebruikt van de betere netwerken waarmee Vodafone roamingcontracten heeft.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?