Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:18
Hallo,
Ik maak gebruik van de (betaalde) P1 Homewizard stroommeter en het viel me op dat afgelopen zondag 15 september er sprake was van een spanningsval over alle drie de fase naar rond de 213-215 volt. Dit in een tijdsbestek van circa 3 uren van 17 uur tot 20.15 uur.
Daarna wordt er ergens ingegrepen en gaat de spanning weer naar de 230V.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_92_FIgoYCGBW6xuWeh9HpRAiQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkLfZfjAnGdDFUKruyf2B43l.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet inmiddels dat er verderop bij ons in het dorp ook sprake van was van een dergelijke spanningsval. Wij vallen onder postcode 8474

Wat ik me afvraag:
Wat is hier aan de hand?
Hoe groot was dit probleem?
Zijn er meer mensen die dit (op dit moment) hebben gehad? Zoja, dan graag een reactie met jou grafiek en vermelding van het postcodegebied waar je woont.

Ik ben eigenlijk op zoek naar lokale netvoltage gegevens en netfrequentie gegevens maar dat lijkt niet echt openbare info.
Alvast mijn hartelijke dank!

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 15:51
De minimale spanning is 207 V (10% afwijking tov 230 V). Dus er was nog niks aan de hand.

In de praktijk zullen in je buurt steeds meer zonnepanelen stoppen met leveren rond dit tijdstip of dat al lang niet meer doen. Men is thuis, kijkt tv, waterkoker aan, etcetera etcetera.

Niks om je echt zorgen over te maken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wie is je stroomleverancier/netbeheerder? Als ik het zo zie Liander. Kijk eens op de storingspagina of er iets aan de hand was of bel ze even. Die kunnen je veel meer informatie geven.

Even je volledige postcode hier invullen: https://www.liander.nl/storingen-en-onderhoud

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:22

Smoke

Maverick Reploid

Een val naar 213VAC valt nog steeds netjes binnen de netcode dus er is eigenlijk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:16
213V is binnen de 10%, dus niets aan de hand.
Mogelijk dat alle zonnepaneel installaties in je regio afhaken na een zonnige dag en daarmee je spanningsdip rond 17:00 ?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:18
Ok, allen dank voor de antwoorden.
Zelf dacht ik dat 215 de ondergrens was, vandaar mijn post.
Alarm ingetrokken.
:-)
Mag een slotje op.

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Pagina: 1