Verwachting prijsdaling van refurbished iphones?

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickdk00
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17-09-2024
Mijn vraag

Ik heb een vraag namelijk: ik overweeg een refurbished iphone te kopen bij jullie. Aangezien de nieuwe iphone vrijdag uitkomt lijkt het mij dat jullie aanbod aan telefoons ook groter wordt. Denken jullie dat de prijzen van oudere iphone modelen verlagen ivm de komst van de nieuwe iphone?

Zo ja, wat zijn de prijsontwikkelingen bij eerdere iphone releases geweest? Wat zou ik eventueel kunnen verwachten aan prijsdaling bij bedrijven zoals swappie etc?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:01
Tweakers verkoopt geen producten

Je kunt via de Pricewatch wel eerdere modellen opzoeken en kijken naar de prijstrend rondom het uitbrengen van nieuwere modellen.

Wellicht dat je daar iets wijs uit wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:59

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Deze week is het perfecte moment om dat zelf te observeren!

Noteer de prijzen van de iPhone 14/15/Pro-modellen zoals ze nu bij CEX/Rebuy etc. verkocht worden, en waarvoor ze volgende week dinsdag verkocht worden.

Echter verkoopt Tweakers niks - dus hier kun je niet terecht ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 17-09-2024 08:43 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Met de komst van nieuwe Iphones worden de oudere modellen inderdaad wat goedkoper. Ook bij Apple zelf. Al kan je bij Apple bijvoorbeeld de oudere Pro modellen niet meer kopen, wel de 'gewone' 15 en 14.

Een 15 pro is nu bijv 13% goedkoper dan vorig jaar.

Refurbished is weer een andere tak, dat zijn kapotte telefoons die gerepareerd zijn. De vraag is altijd maar, wt de kwaliteit van die reparatie is geweest. Persoonlijk koop ik die nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-04 19:52
Kurios schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:43:
Refurbished is weer een andere tak, dat zijn kapotte telefoons die gerepareerd zijn. De vraag is altijd maar, wt de kwaliteit van die reparatie is geweest. Persoonlijk koop ik die nooit.
Refurbished zijn niet noodzakelijk toestellen die defect zijn geweest maar worden in het geval van defecten wel vaak hersteld met niet-officiële onderdelen. :) (Ik heb zelf in zo'n zaak gewerkt, persoonlijk zou ik ze ook niet kopen. :p)

Apple verkoopt zelf ook refurbished toestellen met nieuwe behuizing/batterij/scherm en fabrieksgarantie, die doen in kwaliteit niet onder voor een nieuw toestel (maar de prijs is er dan ook naar).

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-05 12:14
Patrickdk00 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:34:
Mijn vraag

Ik heb een vraag namelijk: ik overweeg een refurbished iphone te kopen bij jullie. Aangezien de nieuwe iphone vrijdag uitkomt lijkt het mij dat jullie aanbod aan telefoons ook groter wordt. Denken jullie dat de prijzen van oudere iphone modelen verlagen ivm de komst van de nieuwe iphone?

Zo ja, wat zijn de prijsontwikkelingen bij eerdere iphone releases geweest? Wat zou ik eventueel kunnen verwachten aan prijsdaling bij bedrijven zoals swappie etc?
Ik heb mijn oude iPhones net aan Swappie verkocht, en ze geven er zo veel voor dat ik heel verbaasd was - 260 euro voor een iPh 12 128gb in goede staat(niet nieuwstaat), en 335 voor een iPh 13 in dezelfde staat. Dat is ongeveer gelijk aan wat ik er in de V&A of Marktplaats voor zou krijgen, maar dan met nul moeite.

Het zou mij dus verbazen als ze de prijzen heel erg naar beneden doen terwijl ze ze nu duur inkopen.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:24
*snip* niet andermans topic kapen

[ Voor 90% gewijzigd door Daedalus op 18-09-2024 07:39 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@Patrickdk00 welkom op GoT :)

Voor de zekerheid: "Wij" (Tweakers) verkopen geen refurbished iPhones. Het enige wat we hier hebben is een Pricewatch, waar je een overzicht kunt zien van de prijzen bij verschillende winkels. Je kunt daar doorklikken om het desbetreffende product te kopen. Hier kun je ook aan de prijsgrafiek zien wat de prijsontwikkelingen zijn.

Verwachte prijsdalingen van de huidige refurbished iPhones hangt van veel factoren af (vraag, aanbod, repareerbaarheid) en is puur speculeren. Omdat hier weinig discussiewaarde aan zit gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.