Hi allemaal,
Ik heb onlangs een NAS (Qnap TS-420) gekocht en geconfigureerd. Alles werkt zoals het hoort, behalve de bestandsoverdrachtssnelheid. Deze komt niet hoger dan 30 MB per seconde, wat een stuk lager is dan ik zou verwachten.
Informatie over de NAS:
- Naam/model: Qnap TS-420
- Firmwareversie: 4.3.3.2784 Build 20240619
Netwerkinstelling:
- Alles is verbonden met Cat6 of Cat6A kabels (dit is ook te zien in de Unifi-topologie).
- IP-adressen: 192.168.10.17 / 192.168.10.19 (NAS is verbonden met twee kabels, beide statisch ingesteld via de UDM).
- Switches: Unifi Flex Mini en een US-8-60W.
- Moederbord: ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI, met een internetsnelheid van 2.5Gbps.
Gebruik van de NAS:
- De NAS zal ik gebruiken uitsluitend voor opslag en als Jellyfin media server.
- Jellyfin zelf draait op mijn PRD-01 server, die de NAS alleen gebruikt voor data-opslag. Alle rekenkracht
komt van PRD-01.
Hier zijn wat Foto's die ik heb gemaakt:
/f/image/YBUXbXSJZftchcvwEDwqyVuO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ycT0JPs518bqm3pILw3o01bs.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/df5gUtFTWveSdxtDgCiUMoyA.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/DypRE1aPau3nRyeBoYUPGmyR.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/e1n2tAvCsIOgXWmL5VXkhvGv.png?f=user_large)
/f/image/9tHAISXwPrsaqyciGfyIPhht.png?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand suggesties om de bestandsoverdrachtssnelheid te verhogen? Eventuele instellingen of netwerkoptimalisaties zijn welkom!
Ik heb onlangs een NAS (Qnap TS-420) gekocht en geconfigureerd. Alles werkt zoals het hoort, behalve de bestandsoverdrachtssnelheid. Deze komt niet hoger dan 30 MB per seconde, wat een stuk lager is dan ik zou verwachten.
Informatie over de NAS:
- Naam/model: Qnap TS-420
- Firmwareversie: 4.3.3.2784 Build 20240619
Netwerkinstelling:
- Alles is verbonden met Cat6 of Cat6A kabels (dit is ook te zien in de Unifi-topologie).
- IP-adressen: 192.168.10.17 / 192.168.10.19 (NAS is verbonden met twee kabels, beide statisch ingesteld via de UDM).
- Switches: Unifi Flex Mini en een US-8-60W.
- Moederbord: ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI, met een internetsnelheid van 2.5Gbps.
Gebruik van de NAS:
- De NAS zal ik gebruiken uitsluitend voor opslag en als Jellyfin media server.
- Jellyfin zelf draait op mijn PRD-01 server, die de NAS alleen gebruikt voor data-opslag. Alle rekenkracht
komt van PRD-01.
Hier zijn wat Foto's die ik heb gemaakt:
/f/image/YBUXbXSJZftchcvwEDwqyVuO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ycT0JPs518bqm3pILw3o01bs.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/df5gUtFTWveSdxtDgCiUMoyA.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/DypRE1aPau3nRyeBoYUPGmyR.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/e1n2tAvCsIOgXWmL5VXkhvGv.png?f=user_large)
/f/image/9tHAISXwPrsaqyciGfyIPhht.png?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand suggesties om de bestandsoverdrachtssnelheid te verhogen? Eventuele instellingen of netwerkoptimalisaties zijn welkom!