NAS met lage interne internet snelheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-08 12:12
Hi allemaal,

Ik heb onlangs een NAS (Qnap TS-420) gekocht en geconfigureerd. Alles werkt zoals het hoort, behalve de bestandsoverdrachtssnelheid. Deze komt niet hoger dan 30 MB per seconde, wat een stuk lager is dan ik zou verwachten.

Informatie over de NAS:

- Naam/model: Qnap TS-420
- Firmwareversie: 4.3.3.2784 Build 20240619

Netwerkinstelling:

- Alles is verbonden met Cat6 of Cat6A kabels (dit is ook te zien in de Unifi-topologie).
- IP-adressen: 192.168.10.17 / 192.168.10.19 (NAS is verbonden met twee kabels, beide statisch ingesteld via de UDM).
- Switches: Unifi Flex Mini en een US-8-60W.
- Moederbord: ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI, met een internetsnelheid van 2.5Gbps.

Gebruik van de NAS:

- De NAS zal ik gebruiken uitsluitend voor opslag en als Jellyfin media server.
- Jellyfin zelf draait op mijn PRD-01 server, die de NAS alleen gebruikt voor data-opslag. Alle rekenkracht
komt van PRD-01.

Hier zijn wat Foto's die ik heb gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShY4-QkqhGkI_SqEMBkwDXOwXgw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YBUXbXSJZftchcvwEDwqyVuO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfcvaOvfw4DgRGqILMNtvwS4Vas=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ycT0JPs518bqm3pILw3o01bs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhSyLCIG06BUNvOApOTYYlzTOpM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/df5gUtFTWveSdxtDgCiUMoyA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrL6HJT24ege8rlTJVgUJ2PD_QE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DypRE1aPau3nRyeBoYUPGmyR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApKVP4S6xKp_wDE963smhGB3D_E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e1n2tAvCsIOgXWmL5VXkhvGv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n26GEpU1i8cKENI3x1hgV6hkSmc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9tHAISXwPrsaqyciGfyIPhht.png?f=fotoalbum_large

Heeft iemand suggesties om de bestandsoverdrachtssnelheid te verhogen? Eventuele instellingen of netwerkoptimalisaties zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 16:47

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Welke harde schijven heb je in de NAS zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
WD Red Plus, 4TB

Ik heb hier vier van in een raid 5

uitvoering: WD Red Plus, 4TB (64MB cache)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTilgQBkMuoOWJqIz9rReBgfCvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t9Cv0vbfHS7YsOuxJ3oYDEXf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door TheDutchRitual op 17-09-2024 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:03
Twee aansluitingen van je Nas die niet in een trunk/link aggregation staan geven problemen.
Ofwel moet je ze in een trunk zetten ofwel een weglaten.

Zie hier hoe dat moet.
https://www.qnap.com/nl-nl/qutube/video/R3fL3GjH3D0

Verder zijn er vaak problemen met 2,5Gbps nics in een verder 1Gbps omgeving.
Zet die Nic fixed op 1Gbps.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zie een hoge CPU load en RAID5, is dat software raid 5 en zoja, is je array misschien nog parity aan het berekenen?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:31
deze qnap is een oude nas van ca 10 jaar oud, en heeft ook maar 500Mb aan geheugen.
waarschijnlijk nog een marvel cpu

[ Voor 18% gewijzigd door peter-rm op 17-09-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 10:26
Hoe test je die 30 MB per seconde?
Is dat lezen of schrijven?
Wat is de snelheid op je lokale netwerk (ipv internet)?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Long shot, maar wat ie er op je diverse clients geconfigureerd als DNS server? Is dat die van Ziggo of de lokale dream machine (met forwarding)?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
woow iedereen bedankt voor de feedback! laat ik jullie een voor een antwoord geven en wat data onderaan zetten.
Ben(V) schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:05:
Twee aansluitingen van je Nas die niet in een trunk/link aggregation staan geven problemen.
Ofwel moet je ze in een trunk zetten ofwel een weglaten.

Zie hier hoe dat moet.
https://www.qnap.com/nl-nl/qutube/video/R3fL3GjH3D0

Verder zijn er vaak problemen met 2,5Gbps nics in een verder 1Gbps omgeving.
Zet die Nic fixed op 1Gbps.
Ik heb een netwerk kabel uit de NAS gehaald. In het principe van het lekker simpel houden.
Over de NIC. Ik heb een foto gemaakt (check beneden) van mijn snelheid in mijn internet apator deze is op een link speed van 1000 Mbps. Ik zie niet echt opties om de snelheid van mijn NIC te veranderen.
Bertus schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:08:
Ik zie een hoge CPU load en RAID5, is dat software raid 5 en zoja, is je array misschien nog parity aan het berekenen?
Euh.... Ja de raid 5 is array is zelf door QNAP software gemaakt. Ik denk dat die niet meer een parity aan het berekenen is. Bij status staat namelijk ready.
peter-rm schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:13:
deze qnap is een oude nas van ca 10 jaar oud, en heeft ook maar 500Mb aan geheugen.
waarschijnlijk nog een marvel cpu
Ja deze QNAP is aardig oud. Maar in de documentatie staat dat die 1Gbps aan kan. Ik heb alle overige servies uit gezet op QNAP zoals internet toegang en mailware scan. als die niks aan het doen is dan zit de CPU op 3%. Wanneer ik bezig ben met data overdracht dat zit die wel op 97%.
GarBaGe schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:14:
Hoe test je die 30 MB per seconde?
Is dat lezen of schrijven?
Wat is de snelheid op je lokale netwerk (ipv internet)?
Via windows zelf doe ik dit. wanneer je een bestand er naar toe wilt kopieren dan komt er een venster met je snelheid. Ik weet dat het niet superaccuraat is. maar er is wel een verschil tussen gewenste snelheid en de snelheid die ik krijg
The Eagle schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:32:
Long shot, maar wat ie er op je diverse clients geconfigureerd als DNS server? Is dat die van Ziggo of de lokale dream machine (met forwarding)?
Ik weet niet helemaal wat je bedoeld omdat ik een amateur ben maar laat ik me best doen met antwoorden.
1. op al mijn client devices staat alles op automatch. Ik heb niks aan hun netwerk veranderd.
2. Als ik iets veranderd dan doe ik het op mijn UDM level met Static IP bijvoorbeeld.
3. Ik heb op UDM level een regel gezet dat mijn NAS geen verbinding kan maken met het internet (het ding is te oud om op het web te hebben). Lokaal is de service nog wel te bereiken.
4. Mijn ziggo internet snelheid is 900mbps down en 100 mbps up. Als het via ziggo zou gaan dan zou me upload snelheid niet meer dan 12 MB moeten zijn.

Nogmaals bedankt voor alle feedback en vragen!
Hier zijn de fotos

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_I8nmguD3cFFs-AzFPmxpyPj60I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tUI39lIsKzQmzuybWWRLdOSO.png?f=user_large
Jaja hij zit nu op 12.5 tijdens deze moment opname. maar hij heeft snelheden bereikt van 30 Mbps

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FHHHoEh6xCqp28wO2wR6clBzzY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q0iZN7FSoIsUV9XtPUVS6mmK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJvWSawABrTID9wwNxWqNK5MNyc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ow8DSeNnst3DMMX9BNMbAwoA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:59

FreakNL

Well do ya punk?

Dit heeft natuurlijk helemaal niks met "Internetsnelheid" te maken...

Het gaat om de snelheid waarmee de NAS de bestanden wegschrijft... Dat meet je in MB/sec... De NAS heeft een gigabit poort (1000 Mbps) , dus in theorie kan hij max 125 MB/sec wegschrijven.. Dat haal je echter nooit...

Het enige relevante is de screenshot. 12MB/sec (wat iets heel anders is dan 12Mbps) is niet heel snel.. 30MB/sec daarentegen is prima voor een NAS van die leeftijd. Let wel, 30MB/sec = ongeveer 240Mbps...

[ Voor 99% gewijzigd door FreakNL op 17-09-2024 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
TheDutchRitual schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:12:
[...]

Via windows zelf doe ik dit. wanneer je een bestand er naar toe wilt kopieren dan komt er een venster met je snelheid. Ik weet dat het niet superaccuraat is. maar er is wel een verschil tussen gewenste snelheid en de snelheid die ik krijg

[...]
Dit is schrijven.
Van je PC naar je NAS.
Welke snelheid krijg je met lezen van de NAS naar je PC?

Een RAID5 (wat je op je NAS hebt) gebruikt parity die "on-the-fly" berekent wordt.
Dit betekent doorgaans dat schrijven langzamer is en meer CPU gebruikt.
Lezen moet sneller gaan, omdat je NAS dan direct data van meerdere schijven tegelijkertijd kan lezen.
Ook doet hij bij het lezen geen parity, waarmee de CPU belasting in je NAS dan ook veel lager is.

Mogelijk is dit gewoon een oude NAS met een oude CPU en kan je in RAID5 (op deze NAS) nooit veel meer dan 30MB/sec halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

GarBaGe schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:17:
[...]

Mogelijk is dit gewoon een oude NAS met een oude CPU en kan je in RAID5 (op deze NAS) nooit veel meer dan 30MB/sec halen.
TS denkt dat netwerk-snelheid gelijk is aan lees/schrijf snelheid.

Zo werkt het natuurlijk niet.

Mijn pa heeft ook een ouwe QNAP (model uit 2011).. Dit heeft ook een gigabit poort. Maar bestanden wegschrijven gaat niet veel sneller dan 30/40 MB/sec

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 17-09-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
conclusie so far:
  • Je doet niet aan een LACP, reken je echter niet rijk door te stellen dat 1x 1Gb/s NIC aansluitingen 2Gb/s doorvoersnelheid is. De bandbreedte verdubbeld wel, maar de snelheid niet.
  • Dat je NAS 1Gb/s connectivity heeft wil niet zeggen dat je ook 1Gb/s kan halen. Die genoemde waarde is puur de ondersteunde connectie.
  • Files heen en weer kopiëren van/naar netwerk share is geen goede test om te zien wat de werkelijke snelheid kan zijn. Probeer daarom eens een iPerf.
  • Wellicht zijn je kabels niet goed: Cat6/7/etc zegt niet zoveel als ze niet goed afgemonteerd zijn
En wees heel duidelijk en precies met de waardes: er worden Megabit, milibit, Megabyte door elkaar gebruikt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SniperGuy op 17-09-2024 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDutchRitual
Oke nu snap ik mijn bottle neck! Ik zat alleen te kijken naar mijn internet snelheid niet mijn NAS schrijf snelheid! bedankt @FreakNL !

@GarBaGe Zodra ik wat mappen op mijn NAS heb gezet zal ik kijken naar de lees snelheid.

@SniperGuy daarom kom ik ook met zo veel screenshots. Het probleem zit namelijk standaard tussen de monitor en het bureu stoel :P

Hoewel ik werk in de veld ICT voel ik me aardig vaak een aap die zijn toetsenbord aan het typen is XD.

bedankt voor jullie tijd en geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:13
Ik zou variabelen weghalen en 1 voor 1 testen:
- Wat is de performance van je NAS lokaal? Ik las dat er op de qnap een test knopje zit
https://docs.qnap.com/ope...mance-tests-CD5AB446.html

Pas als bovenstaande hoog resultaat zou ik verder kijken:

- Wat is de performance als je een utp kabel direct van de nas in je pc stopt?
- Wat is de netwerk performance, bv iperf, tussen nas en pc?

edit:
of nog simpeler een benchmark van internet halen :P
Afbeeldingslocatie: https://www.smallnetbuilder.com/wp-content/uploads/2013/07/qnap_ts420_benchmark_summary.jpg

Raid 5 file copy performance zit op 34MB/sec dus het lijkt erop dat alles zoals "expected" is en de performance van je nas te beperkt is

[ Voor 26% gewijzigd door laurens0619 op 17-09-2024 10:45 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

https://www.qnap.com/en/product/ts-420/specs/hardware

Tjah.. Het beestje is al wat ouder, heeft een halve Gig aan RAM en moet ook nog eens druk bezig met pariteitsberekeningen voor RAID5. Ik durf te stellen dat 30MB/s schrijfsnelheid op die hardware nog niet eens zo heel absurd traag is. Ik verwacht echter wel een hogere leessnelheid - maar die vermeld je voor zover ik zie niet. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

TheDutchRitual schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:42:
Oke nu snap ik mijn bottle neck! Ik zat alleen te kijken naar mijn internet snelheid niet mijn NAS schrijf snelheid! bedankt @FreakNL !

..
Stop met het gebruik van Internetsnelheid in deze aub.. Dit heeft echt helemaal niks met Internet te maken...

Je keek naar de netwerkverbinding, die was 1Gbps. Zoals verwacht. Maar dat wil niet zeggen dat je ook met 1Gbps (of 125MB/sec) kunt schrijven..

Je Internetsnelheid is afhankelijk van je abbo en je router.. En dat heeft hier 0.0 mee te maken...

[ Voor 74% gewijzigd door FreakNL op 17-09-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
@laurens0619
Wauw bedankt voor de informatie! Ik zal zelf nog even een test uitvoeren met de links die je hier in hebt gezet.

@D4NG3R Zodra de data overdracht opdracht klaar is, zal ik lees snelheden gaan testen. Alleen duurt de huidige schrijf opdracht nog anderhalf uur. een moment geduld aub.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

SniperGuy schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:35:

• Files heen en weer kopiëren van/naar netwerk share is geen goede test om te zien wat de werkelijke snelheid kan zijn. Probeer daarom eens een iPerf.

)
Is een prima manier hoor. Zeker als dat de gebruikte methode is om gewoon te werken.

Leuk dat je in iPerf een licht hogere waarde haalt maar als je altijd met SMB werkt is dat verder totaal niet relevant.. Ik zou pas met iPerf aan de gang gaan als je via SMB een echt lagere waarde dan verwacht haalt...

30MB/Sec is een prima waarde zoals ook uit de benchmark van @laurens0619 blijkt... Om dan nog te gaan testen met iPerf is verder niet super relevant meer...

[ Voor 16% gewijzigd door FreakNL op 17-09-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:03
TheDutchRitual schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:12:

Ik heb een netwerk kabel uit de NAS gehaald. In het principe van het lekker simpel houden.
Over de NIC. Ik heb een foto gemaakt (check beneden) van mijn snelheid in mijn internet apator deze is op een link speed van 1000 Mbps. Ik zie niet echt opties om de snelheid van mijn NIC te veranderen.
Niet verstandig, een trunk maken is veel slimmer en ook erg simpel.
En die 2,5Gbps nic zit in je pc niet die in de Nas want die zijn maar 1Gbps.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
laurens0619 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:43:
...
edit:
of nog simpeler een benchmark van internet halen :P
...
Kneiters!
Een RAID 5 File Copy Read is lager dan (single disk) File Copy Read (63 vs 79 MB/sec)
en
Een RAID 10 File Copy Read is lager dan (single disk) File Copy Read (62 vs 79 MB/sec)

Dat is echt niet wat ik verwacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
GarBaGe schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:04:
[...]

Kneiters!
Een RAID 5 File Copy Read is lager dan (single disk) File Copy Read (63 vs 79 MB/sec)
en
Een RAID 10 File Copy Read is lager dan (single disk) File Copy Read (62 vs 79 MB/sec)

Dat is echt niet wat ik verwacht....
Bij dit soort snelheden is de schijf zelf nog lang niet de bottleneck. (Dat zal ergens in de buurt van de 150MB/sec liggen), dus je hebt geen voordeel van verschillende schijven parallel zetten, maar wel het nadeel dat je de data nog softwarematig aan elkaar moet plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
hier dus de beperkingen van de zwakke marvel cpu het knelpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
Kleine update voor iedereen.

Lees snelheid (dus een bestand van de NAS naar me P.C kopieren). Zit rond de 80 MB per seconde.
Hier ben ik zeer tevreden mee. Nogmaals iedereen bedankt voor het helpen en hun tijd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vHJKokfOnsECqJqUa7ISh6Jjp0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Dqsg1HjxT2iNf6dpLeQR50BX.png?f=user_large

tenzij iemand nog wat te delen mag er van mij een slotje op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:21

lier

MikroTik nerd

Je zou kunnen kijken met welke versie van SMB de NAS ingesteld heeft. Wellicht kan je naar SMB 3:
https://www.qnap.com/en/h...to-use-smb-3-0-in-qts-4-2

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
lier schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:13:
Je zou kunnen kijken met welke versie van SMB de NAS ingesteld heeft. Wellicht kan je naar SMB 3:
https://www.qnap.com/en/h...to-use-smb-3-0-in-qts-4-2
Chill!

Ik ben nu met een data overdracht van 7 uur bezig. Zodra die klaar is kan ik wat netwerk instellingen aanpassen. Als ik ze nu aanpas dan verliest ik tijdelijk alle huidige verbindingen die de nas dan heeft. Ik wacht even liever.

Bedankt voor de tip. al betwijfel ik of die SMB 3.0 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
Zo voor nu.

SMB 3 kan helaas niet machine is te oud.

Voor snelheid is schrijven rond de 30 mb per sec en lezen rond de 80 MB per sec.
Nogmaals bedankt voor alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:30

mjl

Ugh

TheDutchRitual schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:39:
Zo voor nu.

SMB 3 kan helaas niet machine is te oud.

Voor snelheid is schrijven rond de 30 mb per sec en lezen rond de 80 MB per sec.
Nogmaals bedankt voor alles :)
Even mosterd na de maaltijd: ik heb deze NAS vroeger ook gehad, die snelheden zijn heel normaal, ding is gewoon veel te traag qua processor en ook veel te weinig geheugen om veel tasks tegelijk te doen.

Ik deed er ook torrents en newsgroups mee… dat ging ook niet heel enthousiast. Als je een snelle NAS wil, moet je toch echt iets dieper in de buidel tasten. Ik heb hier een TS-431P2 als backup systeem, die trekt het aardig (wel max geheugen in gezet), ca 60mbyte/s up en 115 down.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:30

mjl

Ugh

Wil je veel sneller dan zit je al snel aan een TS-x73A bijv, de voorloper daarvan (TS-x73) haal ik maximaal 6 Gigabit/s (~600mbyte/s) down over een 10gbit interface (6 disk RAID5 HDD’s).

[ Voor 61% gewijzigd door mjl op 20-09-2024 18:31 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Aan de andere kant 30 MB/Sec is natuurlijk prima als je niet dagelijks grote hoeveelheden heen en weer pompt. Of dat bestand nou in 1 of 2 minuten over is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stapper55
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-09 17:28
Ik draai de concurrent synology maar goed dat maakt weinig verschil.

je maakt een kleine denkfout.
Het hangt er vanaf wat je verstuurt, is dat een file van een paar gig, dan zal ik bv op het lokale netwerk een 110 mbs halen.
Stel je verstuurd iets van dezelfde grote maar nu een map met duizenden kleine bestandjes, dan zul je idd ergens bij die 30 mbs uitkomen die nas moet dan veel meer aan het werk.
Pagina: 1