© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
De timings staan in de specificaties van je geheugen en staan los van het os.
Zoek in de handleiding van het bord op wat de maximale timings zijn.
Vaak is dit bij 4 reepjes een stuk lager dan bij 2.
Dit aanpassen doe je in de bios, zoals je zelf al gevonden hebt.
Vaak is dit bij 4 reepjes een stuk lager dan bij 2.
Dit aanpassen doe je in de bios, zoals je zelf al gevonden hebt.
[ Voor 21% gewijzigd door 99ruud99 op 17-09-2024 07:46 ]
Ik snap dat het om hardware gaat, maar voor Windows bestaan programma's waarmee je de timings kan afstemmen, welke je dan vervolgens in je BIOS/UEFI instelt. Ik had gehoopt dat iets soortgelijks ook voor linux zou bestaan.XelaRetak schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:28:
De timings staan in de specificaties van je geheugen en staan los van het os.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Aangezien dit een serverbord is met ECC geheugen, is de kans klein dat je de timing agressiever gaat krijgen - Server borden hebben altijd heel weinig overklok mogelijkheden omdat ze liever stabiel dan snel moeten zijn.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Ah, maar dan wil je dus niet naar de standaardsnelheid, maar op zoek naar de maximaal haalbare stabiele snelheid. Dat is wel een verschil.ocf81 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:00:
[...]
Ik snap dat het om hardware gaat, maar voor Windows bestaan programma's waarmee je de timings kan afstemmen, welke je dan vervolgens in je BIOS/UEFI instelt. Ik had gehoopt dat iets soortgelijks ook voor linux zou bestaan.
Pagina: 1