Volgens mij is @
JayStout er vandaag niet, dus ik neem even de honneurs waar voor het antwoorden
We volgen politici die ICT in hun portefeuille hebben al jaren. We hebben al sinds ik hier werk contact met leden van de Tweede Kamer die ICT namens hun fractie doen en we brachten afgelopen jaren onder meer nieuws over Nederlandse en Europese politici die hiermee bezig zijn, zoals de aanstelling van de nieuwe staatssecretaris van Digitalisering in Nederland.
Je hebt helemaal gelijk dat de reden van het vertrek niet ligt in beleid rondom technologie of technologie zelf, en ik vind dit om die reden ook echt een grensgeval, zeker omdat de nieuwe Commissie ook op moment van publicatie al bijna aangesteld zou worden. We hebben, als ik zo snel kijk, afgelopen jaren meer dan 80 keer over Breton geschreven en daardoor vind ik zijn opstappen de moeite waard voor een nieuwsbericht op de frontpage.
Er is een categorie van nieuws die ik altijd aanduidt als 'de 5 procent': 95 procent van de discussies over nieuws, ook intern, gaat over de 5 procent van berichten die we vaak prima kunnen brengen, maar die zeker niet noodzakelijk zijn. Ik vind dit hieronder vallen: prima dat we het hebben gepost, maar het had ook weer niet gehoeven. Want voor het posten ervan zijn prima argumenten te verzinnen (en die heb ik nu gegeven) en om het niet te posten zijn ook prima argumenten te geven (en dat deed jij al @
tweaker29789 )
@
Uhuruburu aanpassingen waar we precies over schrijven zijn al bijna zo oud als Tweakers zelf. Er is ooit discussie geweest of we over smartphones moesten gaan schrijven 20 jaar geleden ('het zijn toch in feite kleine computers') en diezelfde discussies hebben we later nog veel vaker gevoerd over allerlei onderwerpen. We doen lang niet álles: we zijn bijvoorbeeld heel terughoudend geweest over e-stepjes en dergelijke voertuigen. Maar waar we wel en niet over schrijven blijft altijd een discussie en zo hoort het ook.
@
vanaalten het is een bewuste keuze en bij al die stappen hebben we gekeken naar vragen als 'past het bij ons?' en 'zitten lezers erop te wachten?'. Aan de andere kant: je kan er voor kiezen om artikelen níet te lezen. We zijn óók meer componenten gaan doen afgelopen jaren. Het aantal nieuwtjes van Computex in juni bijvoorbeeld over processors, koelers, grafische kaarten en alle andere componenten was veel, veel hoger dan het jaar ervoor (30 vorig jaar, 80 dit jaar

)