Nieuwe gebruikte auto oriëntering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09:22
We hebben sinds kort een tweede hond die groter gaat worden dan de huidige auto aan kan en dus hebben we een nieuwe gebruikte auto nodig.

Gebruiksdoeleinden:
- woon/werk (zonder hond), plusminus 25km heen en 25km terug;
- korte ritjes lokaal (één/twee volwassenen, kleinere en grote hond);
- vakanties (twee volwassenen, bagage, kleinere en grote hond; 700/800km; twee/drie maal per jaar);
- trips naar de schoonouders (twee volwassenen, weinig bagage, kleinere en grote hond; 400/500km; drie/vier maal per jaar).

Dat is het grotendeels, geloof ik. We wonen in Duitsland, nogal landelijk met “eingeschränkte Winterdienst” (lees: er wordt niet/nauwelijks gestrooid) en zonder vierwielaandrijving kom ik ‘s winters de berg niet op. (spreek uit ervaring).

Momenteel rij ik een Subaru Impreza uit 2018 en daar ben ik heel tevreden mee, rijdt als een zonnetje.

Ik zoek momenteel eigenlijk niet eens zo zeer specifieke merken/modellen (alhoewel ook welkom), maar meer in welke richting ik zou moeten zoeken. Subaru Outback staat uiteraard op de radar, maar misschien ook iets totaal suf als een Renault Kangoo/VW Caddy/Dacia Jogger? Of maakt met mijn gebruiksdoeleinden alleen een VW bus zin? Wat qua woon/ werk natuurlijk weer ruk is…

Mijn zoekcriteria zijn momenteel:
- automaat
- goede adaptive cruise control (de meest gebruikte “extra” functie op m’n Impreza)
- vanaf 2020
- max 50.000km
- vierwielaandrijving
- CarPlay

Lekker vaag en dan ook nog best bereid tot aanpassen.

Qua prijs. Tja, weet ik niet. Niet het duurdere segment, de BMW’s en Mercedessen vallen af. Volvo is volgens mij ook fiks aan de prijs.

Ofwel: bomen, bos. Heeft iemand een goede tip?

Hello. Is it me you're looking for?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 17:34
Skoda Octavia 4x4? is er alleen met een 190/200pk motor lijkt het zo. Geen straf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:05
Suzuki heeft een behoorlijk grote keus aan 4x4, maar of de honden passen kan ik niet zeggen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

Rijdt in die streken niet iedereen in een G Wagon...? Past alles wel in hoor lijkt mij, als je de lange versie neemt... :7

Afbeeldingslocatie: https://handh.blob.core.windows.net/stock/20058867-1-medium.jpg?v=63829463144443

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fiber schreef op maandag 16 september 2024 @ 23:54:
Rijdt in die streken niet iedereen in een G Wagon...? Past alles wel in hoor lijkt mij, als je de lange versie neemt... :7

[Afbeelding]
Voordat we @iamerwin hier nu een recente G63 (bi-turbo?) AMG uitvoering van de 'GL' gaan aanpraten..... Misschien dat 'ie eens op zoek kan gaan naar een wat oudere maar toch nog wel jonge 'ML' (waar eventueel ook die V8 in past én ook in geleverd is).

Zelfs de ML270 CDi met het 5-Cyl. dieseltje is al praktisch onverwoesbaar.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:06
Vul je eisen eens in op Mobile.de en dan uitgebreid zoeken.

Zie in de resultaten Seat Ateca, Seat Leon Cupra, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai etc etc. Zie eigenlijk zat variatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
Fiber schreef op maandag 16 september 2024 @ 23:54:

[Afbeelding]
Ik zie meer oude Suzuki Jimny’s rijden dan G Wagons…en die gaan niet zo hard en zijn niet zo groot. :p

Die dingen kosten nog heul veel geld trouwens…

[ Voor 5% gewijzigd door iamerwin op 17-09-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
Will_M schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 00:02:
[...]

Voordat we @iamerwin hier nu een recente G63 (bi-turbo?) AMG uitvoering van de 'GL' gaan aanpraten..... Misschien dat 'ie eens op zoek kan gaan naar een wat oudere maar toch nog wel jonge 'ML' (waar eventueel ook die V8 in past én ook in geleverd is).

Zelfs de ML270 CDi met het 5-Cyl. dieseltje is al praktisch onverwoesbaar.
Ja, een G63 AMG is een beetje overkill…en een diesel, ga ik daar geen problemen mee krijgen als ik de stad in wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
Carfanatic schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 00:23:
Vul je eisen eens in op Mobile.de en dan uitgebreid zoeken.

Zie in de resultaten Seat Ateca, Seat Leon Cupra, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai etc etc. Zie eigenlijk zat variatie.
Dat heb ik natuurlijk al gedaan, alleen op autoscout. :) Ik zoek denk ik meer naar de minder obvious opties, degene die niemand zo 1-2-3 in gedachten heeft. De opties die je opnoemt, zijn volgens mij allemaal niet groot genoeg… :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toch is budget wel een driver. Waar wij 20k voro een tweedehands station niet heel gek vinden kun jij dat wel vinden. Dus doe eens een ballpark figure.
En kom alsjeblieft niet aan met 10k, want daar heb je net een 2015 Ibiza met 130k op de teller voor ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
pauldaytona schreef op maandag 16 september 2024 @ 23:26:
Skoda Octavia 4x4? is er alleen met een 190/200pk motor lijkt het zo. Geen straf.
Beetje hetzelfde segment als een Subaru Outback en met Subaru heb ik goede ervaringen, dan zou ik zelf niet kiezen voor een Skoda….maar, groot genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
The Eagle schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:19:
Toch is budget wel een driver. Waar wij 20k voro een tweedehands station niet heel gek vinden kun jij dat wel vinden. Dus doe eens een ballpark figure.
En kom alsjeblieft niet aan met 10k, want daar heb je net een 2015 Ibiza met 130k op de teller voor ;)
Nee, dat weet ik. M’n huidige Impreza wordt dan ingeruild, dus -er moet nog overlegd worden met de vrouw :p- onder de 30k denk ik. Maar echt heel dunnetjes met potlood geschreven…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:57
@iamerwin

Weet niet hoe groot je hond is of wordt ik heb zelf een Cane Corso en moest ook een andere auto kopen een tweede auto dan voor dat bakbeest

Ik heb een toen een stationwagen gekocht lekkere lage instap voor de hond grote honden krijgen toch meer te maken met gewrichtspijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
bie100 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:49:
@iamerwin

Weet niet hoe groot je hond is of wordt ik heb zelf een Cane Corso en moest ook een andere auto kopen een tweede auto dan voor dat bakbeest

Ik heb een toen een stationwagen gekocht lekkere lage instap voor de hond grote honden krijgen toch meer te maken met gewrichtspijn
Een Cane Corso :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
Duitsland heeft nog wel wat uitvoeringen die we hier in NL niet kennen van specifieke modellen.

Ik zou op zoek gaan naar een station, genoeg ruimte voor de honden maar qua instap ook goed te doen. Een VW Passat 4 Motion moet voor dat budget prima te vinden zijn in Duitsland.
Een Tiguan zal ook wel lukken, maar lijkt mij qua instap voor de honden wat minder praktisch.

Ik vond de adaptieve cruise control op mijn VW destijds erg prettig, volgens mij zit dat de laatste jaren standaard op elke VW. De DSG automaten zijn prima. CarPlay zit er ook standaard op dacht ik. Tot slot heb je met een 4Motion uitvoering ook je vierwielaandrijving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:14
Autorijden, en autokosten, zijn in Duitsland (helaas) niet vergelijkbaar met Nederland. Dat maakt het wat lastiger.

Goede adaptive cruise control kon je al snel uit bij de "grote" merken. Die van bijvoorbeeld Suzuki staat niet heel erg goed bekend. Gezien de premium merken eigenlijk wel afvallen moet ik al snel aan Skoda en Seat denken...Skoda Kodiaq 4x4 of een Seat Tarraco 4drive? VAG heeft prettige automaten en goede adaptive cruise control en de Kodiaq is echt een lel van een auto qua binnenruimte.

De Octavia en Superb zijn ook als 4x4 geleverd in Duitsland. De genoemde VW Caddy is ook als 4Motion te krijgen, geen idee of er andere busjes achtige zijn die je met 4x4 kan krijgen zonder meteen bij het formaat transporter uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
Ach mooi man fantastische honden als ze goed zijn opgevoed uiteraard :)

de mijne 65 kilo schoon aan de haak ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yS5PXp9WQnwMw-ZZfONp2S11Mdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFeSnUEU9eshWJpvfeGvUCkS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
iamerwin schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:19:
[...]

Beetje hetzelfde segment als een Subaru Outback en met Subaru heb ik goede ervaringen, dan zou ik zelf niet kiezen voor een Skoda….maar, groot genoeg?
De Octavia heeft een heel grote bagageruimte, groter dan de Volvo V70 bv. En je koopt ze onder de 30k. Ik neem aan dat je op mobile.de al gekeken hebt? Alleen een hond die heel hoog is past misschien niet, maar dan kom je er met een stationcar niet.
Ik heb een Seat leon st, dat is technisch een broertje maar kleiner, hij wordt nu 9 jaar en heeft afgelopen 7 jaar behalve normale beurten niets gehad. ACC werkt prima. En in Duitsland kan je overal terecht voor service natuurlijk. Golf/Octavia en Leon delen alle techniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nooberke schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:04:
Goede adaptive cruise control kon je al snel uit bij de "grote" merken. Die van bijvoorbeeld Suzuki staat niet heel erg goed bekend.
Ik ben geen BMW o.i.d. gewend, maar mijn suzuki adaptive cruise control vind ik erg relaxed. Gebruik hem altijd.

Dus kijk eens naar de Vitara, heeft apple carplay, adaptive cruise en standaard nog een hoop andere safety meuk. En is leverbaar in 4x4 automaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:14
bie100 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:49:
@iamerwin

Dit is serieus wel belangrijk. Of misschien zelfs een loopplank. Vooral grote honden krijgen heupproblemen van in- en uitspringen.

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
S0epkip schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:24:
[...]

Dit is serieus wel belangrijk. Of misschien zelfs een loopplank. Vooral grote honden krijgen heupproblemen van in- en uitspringen.
Ja de loopplank is zeer zeker belangrijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 19:27
Je kan wel merken dat er weinig mensen ervaring hebben met een Subaru. Ik heb een outback gehad en die kan ik iedereen aanraden. Perfecte auto en de 4x4, maar dat weet je zelf ook is superieur. Grote auto nu niet meer nodig maar ik heb er soms nog spijt van dat ik de outback heb weggedaan. Je kan natuurlijk ook voor en Forester kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door piotr123 op 17-09-2024 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De vraag is denk ik ook of je in 2024-2025 nog aan een grote 2,5 liter 6 cilinder boxer motor wilt beginnen.
Een E-TSI gebruikt een stuk minder brandstof.

Ik weet niet of je tevreden bent met je huidige gebruik in de Impreza?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:22

hbsJR

All rounder

Jammer de BMW afvalt, want ik ben echt wel onder de indruk van de BMW 5 serie ( zowel de x5 en de 5 touring). Hoop ruimte, veel luxe, en met Xdrive eronder kan je menig terrein wel aan.

Je zou nog aan een Land Rover Discovery Sport kunnen denken: https://www.autowereld.nl...arming-40242295/foto.html

De nieuwe defender is helaas wel takke duur.

Een alternatief is nog de Kia Sorento: https://www.autotrack.nl/...-55498437?level=2&image=0

Maar goed, ik denk dat je al wel in de juiste denkrichting zit. Wat vooral gaat worden is de prijs en in Duitsland zijn de prijzen weer anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
hbsJR schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:52:
Jammer de BMW afvalt, want ik ben echt wel onder de indruk van de BMW 5 serie ( zowel de x5 en de 5 touring). Hoop ruimte, veel luxe, en met Xdrive eronder kan je menig terrein wel aan.

Je zou nog aan een Land Rover Discovery Sport kunnen denken: https://www.autowereld.nl...arming-40242295/foto.html

De nieuwe defender is helaas wel takke duur.

Een alternatief is nog de Kia Sorento: https://www.autotrack.nl/...-55498437?level=2&image=0

Maar goed, ik denk dat je al wel in de juiste denkrichting zit. Wat vooral gaat worden is de prijs en in Duitsland zijn de prijzen weer anders.
Een goede Disco Sport lijkt me voor 30k wel een uitdaging, ook niet de goedkoopste in onderhoud. Hoe 4x4 moet die 4x4 zijn? Daar zit nog wel wat verschil tussen. Zeker in de laatste jaren wordt tractiecontrole vol op gebruikt om energie van het ene wiel naar het andere wiel te verplaatsen. Volgens mij gebruikt VW een haldex systeem of een Torsen slip dif.. Die werken beide (zover ik weet) net wat anders dan die van je Subaru Impreza.

Als iets in die hoek volstaat heb je eigenlijk een eindeloze bak keuzes aan auto's, waarbij ik vermoed dat die max 50k km je beperkende factor is in relatie tot de prijs. Ik denk dat als je dat oprekt naar 100k je een best behoorlijk aanbod hebt en je gewoon rond moet gaan kijken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
pauldaytona schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:19:
[...]

De Octavia heeft een heel grote bagageruimte, groter dan de Volvo V70 bv. En je koopt ze onder de 30k.
Verdomd, dat is inderdaad groter dan ik gedacht heb. Die gaat ook op de radar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
bie100 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:17:
[...]

Ach mooi man fantastische honden als ze goed zijn opgevoed uiteraard :)

de mijne 65 kilo schoon aan de haak ;)

[Afbeelding]
Die van ons is pas vier maanden, dus past nog in de auto…maar een goede meid is op haar toekomst voorbereid. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:22:
[...]

Ik ben geen BMW o.i.d. gewend, maar mijn suzuki adaptive cruise control vind ik erg relaxed. Gebruik hem altijd.

Dus kijk eens naar de Vitara, heeft apple carplay, adaptive cruise en standaard nog een hoop andere safety meuk. En is leverbaar in 4x4 automaat.
Die vind ik echt niet zo hübsch :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
B-Real schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:58:

Ik zou op zoek gaan naar een station, genoeg ruimte voor de honden maar qua instap ook goed te doen. Een VW Passat 4 Motion moet voor dat budget prima te vinden zijn in Duitsland.
Een Tiguan zal ook wel lukken, maar lijkt mij qua instap voor de honden wat minder praktisch.
Eerder dit jaar heb ik een nieuwe VW camper gehuurd en ik was echt niet onder de indruk van de elektronica. Vergeleken met m’n Impreza was dat, alhoewel veel nieuwe, geen vooruitgang. Heeft een Passat betere software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:01
iamerwin schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:19:
[...]

Subaru Forester heeft 500L bagage ruimte een Octavia 700L, hoeveel groter wil je het hebben?
Als dat beest rechtop moet kunnen staan kan je denk ik beter een paardentrailer kopen.
Nu ik dat zeg, is dat sowieso niet goedkoper voor de enkele keer dat je dat bakbeest lieftallige schoothondje meeneemt? ;)
https://www.wt-metall-hondensport.nl/aanhangers/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
Blasterxp schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:42:
De vraag is denk ik ook of je in 2024-2025 nog aan een grote 2,5 liter 6 cilinder boxer motor wilt beginnen.
Een E-TSI gebruikt een stuk minder brandstof.

Ik weet niet of je tevreden bent met je huidige gebruik in de Impreza?
Ik kijk eerlijk gezegd nooit zo naar verbruik… Een drie cilinder waar dan 150pk uitgeperst wordt, gaat m’n onderbuikgevoel altijd een beetje naar van doen. “Dat kan nooit goed zijn”, maar op meer dan onderbuikgevoel is dat niet gebaseerd. :)

De boxer van m’n Impreza doet het al 60.000km zonder slag of stoot in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
iamerwin schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:09:
[...]

Verdomd, dat is inderdaad groter dan ik gedacht heb. Die gaat ook op de radar. :)
Neem dan ook de SuperB mee in je zoektocht. Nog groter, één van de grootste stations, die je kunt krijgen :)
iamerwin schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:16:
[...]

Eerder dit jaar heb ik een nieuwe VW camper gehuurd en ik was echt niet onder de indruk van de elektronica. Vergeleken met m’n Impreza was dat, alhoewel veel nieuwe, geen vooruitgang. Heeft een Passat betere software?
Ik heb in 2020 een paar maanden een VW Golf als voorloopauto gehad en vond de multimedia en ACC al met al erg prettig. Beter/fijner dan bij Opel (al was die auto met bouwjaar 2016 wat ouder) en Ford (die hagelnieuw was in 2020).

Ik denk dat de software (uitgaande van ongeveer gelijke bouwjaren) aardig vergelijkbaar is binnen het modelgamma van VW.

ACC is typisch zo'n optie waarbij je jezelf moet aanpassen aan het systeem, het systeem past zich namelijk niet aan aan jou. Besef je daarnaast dat het een hulpmiddel is en niet is bedoelt om autonoom te rijden. Lukt je dat, dan is het erg prettig naar mijn mening. Ik vond de ACC zowel bij VW, Ford als BMW gewoon prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
simon schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:01:
[...]

Ik denk dat als je dat oprekt naar 100k je een best behoorlijk aanbod hebt en je gewoon rond moet gaan kijken.
Als ik 100k onder m’n kussen had liggen, was de keuze een stuk gemakkelijker.. 8)

Oh. Kilometer natuurlijk! 7(8)7 :D :D

Ja, die grens moet misschien wat omhoog inderdaad. M’n Impreza zit nu op de 109k en daar merk je eigenlijk niks van.

[ Voor 21% gewijzigd door iamerwin op 17-09-2024 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

iamerwin schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:16:
[...]

Ja en nee. Als dat een camper was op basis van de nieuwe transporter is dat het laatste nieuwe systeem. Die is nog wat buggy soms, veel touch. Passat systeem is wat ouder maar de kinderziektes zijn er wel uit :)

Maar met die honden zou ik geen Passat nemen. Past wel, maar zou liever iets hoger / groter pakken dan. Denk Kodiaq / Tarraco / Tiguan Allspace.
De Allspace is ook in 4motion geleverd.

Maar ergens denk ik: je hebt dan een hele luxe auto waar je relatief weinig in rijdt. Een Vitara zou ook prima voldoen. En je Subaru is ook redelijk spartaans vergeleken met wat er nu uitgeleverd wordt, en dat voldoet ook. Zoveel rij je er niet in.
Als het maar 4x4 is.
Octavia is ook 4x4 geleverd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
Zou het gek zijn een 60kg zware Cane Corso mee te nemen naar een proefrit? O-)
“Ja, hij moet toch passen” 🤷🏼‍♂️
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
The Eagle schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:24:
[...]

En je Subaru is ook redelijk spartaans vergeleken met wat er nu uitgeleverd wordt,
Dat valt best mee, eigenlijk. Maar ik noteer je suggesties, dank u. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
VW Tiguan 4x4 van het vorige model 2022 oid zijn in Duitsland al stuk voordeliger te krijgen en ik heb daar de afgelopen 3 jaar met veel plezier in gereden. Goede automaat en adaptieve cruise control.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

iamerwin schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:29:

[...]

:D
Ik zou eerder een paar chipsdozen ter grootte van die hond meenemen. Stuk lichter en ik verwacht niet dat een dealer graag een enorme hond in een demo auto wil hebben :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Christ1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:43
Grote station: Skoda Superb! In Duitsland ook goed als 4x4 vindbaar. Dat is nog echt een flinke slag groter dan een Octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
Christ1000 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:49:
Grote station: Skoda Superb! In Duitsland ook goed als 4x4 vindbaar. Dat is nog echt een flinke slag groter dan een Octavia.
Ah, die zijn er wel voor iets over 30k met rond de 70k kilometer…interessant. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:56

Audi-Arjan

★★★★★

En evt een oudere 2e auto erbij? Caddy oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
Ga gewoon eens wat proefritjes maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F1k
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:17

F1k

Captain Obvious

Staar je niet blind op Carplay: wij hebben dit in onze nieuwe occasion geregeld met een 1 din radio vanuit de grote Chinese platforms voor 70 euro, met een mooi klapschermpje en een achteruitrijcamera. Door die optie kwamen er voor ons (1 baby, 1 peuter, 2 herdershonden, 2 volwassenen) een boel modellen bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batur
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
iamerwin schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:29:

[...]
Of neem simpelweg een meetlint mee :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

Yucon

*broem*

F1k schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:03:
Staar je niet blind op Carplay: wij hebben dit in onze nieuwe occasion geregeld met een 1 din radio vanuit de grote Chinese platforms voor 70 euro, met een mooi klapschermpje en een achteruitrijcamera. Door die optie kwamen er voor ons (1 baby, 1 peuter, 2 herdershonden, 2 volwassenen) een boel modellen bij.
ik zoek ook een 1din, maar dat viel me tot nu toe erg tegen. Fijn dat hij goed bevalt. Heb je een linkje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keipi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:35
Hoe ben je van plan de honden te vervoeren? Moet er een passende autobench komen?

Auto’s die ik nog kan bedenken:
- Toyota RAV4
- Subaru Forester

Grote auto’s van betrouwbare merken 😊

• iamerwin
The Eagle schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:40:
[...]

Ik zou eerder een paar chipsdozen ter grootte van die hond meenemen. Stuk lichter en ik verwacht niet dat een dealer graag een enorme hond in een demo auto wil hebben :P
Dat was een grapje, natuurlijk gaat er geen verharende hond mee op proefritjes. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batur
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Wellicht vind je deze ook het bekijken waard.
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi ASX
Mitsubishi Pajero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:24

DjVe

Hatsaflats!

Ik zat ook direct met een Outlander PHEV in mijn hoofd. Die tikt al je eisen aan en je kan daarmee je woon-werk elektrisch doen.

Ik heb alleen geen idee of dat helemaal binnen je budget valt.

• iamerwin
Outlander, ga ik checken! Dank u 👍🏻

Pagina: 1