Scheuren in het kitwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Guardian
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-09 20:20
Hoi Tweakers community,

We zouden jullie hulp hier erg waarderen. Onlangs hebben we onze badkamer verbouwd. De kit is aangebracht langs de randen van de tegels in de doucheruimte. In de hoeken zien we echter scheuren (zijn dit scheuren?) die binnen een of twee dagen ontstonden. We hebben het kitwerk niet aangeraakt / hebben niet gedoucht binnen 72 uur. Waarom ontstonden ze? Is dit normaal? En waarom zien we scheuren ook tussen de tegels en het kitwerk? Ter info: de kit die werd gebruikt was een Siliconenkit met azijnzuur.

Alvast dank voor het meedenken!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUqSNjHAH6f3FxJmaNZLczGQafo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZknKkBhz6j9t4odUW0fHo4x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3A30YFiP2MD81twzxcj8CayY6v0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jIh9OBRiyGuPjJI86UtrqgG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Black Guardian op 16-09-2024 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Zelf gekit en afgestreken met zeepsop?
Zie geen scheuren maar wel dat het aan de randen niet overal 100% hecht.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyriel85 op 16-09-2024 20:46 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:46
Ik ben geen pro, maar klusser. Als mijn kitnaden er in de badkamer er zo uitzien, sneed ik ze eruit en deed ik het fijntjes opnieuw..

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk ondergespoten met een sopje en dan pas afgestreken, gezien de slechte hechting her en der. Als je dit hebt laten doen zou ik ze terug laten komen, als je het zelf hebt gedaan tijd voor poging 2.
https://youtu.be/kwhwrUyJDtk?si=rK0ITVYA6vc43qJc

Scheuren geen idee. Misschien niet goed af kunnen strijken in een hoekje? De linker strook ziet er sowieso matig gestreken uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2024 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uzuri
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:31
Ook flinke voegen zo te zien die niet helemaal afgedekt zijn door de kit (vooral de staande). Je moet wel afdoende overlap hebben van kit op tegel en uiteraard goede hechting dus ontvetten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-09 20:37
Ja, duidelijk geval. Hier en daar te weinig kit gebruikt, met sop ingespoten en dan afgestreken. Daardoor geen hechting op de ondergrond. Knoeiwerk door met de vingers te af te strijken.
Beste oplossing: alles er uit en opnieuw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kitstrijker gebruiken en geen/minder zeepsop. Dit kan kwalitatief beter, nier lullig bedoeld.

Los van de esthetiek, hier zie je ruimte tussen kit en horizontale tegel. Gevolg is dat hier water in kan/zal komen. Wil je niet.

[ Voor 42% gewijzigd door Boudewijn op 18-09-2024 00:55 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-09 15:28

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

paQ

:D
"Het lijkuh wel fabrieksnade... onnegelofelijk!"

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Black Guardian
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-09 20:20
Dank je wel iedereen! We gaan het nog een keer laten doen.
Pagina: 1