Op donderdag 13 september 2001 18:05 schreef tonus het volgende:
de gevoeligheid van kegeltjes in mijn netvlies is ook een curve, en ik kan toch geen uv zien, hoe kan dat nou???
Als jij met een blank huidje een dag in de tropen loopt kun jij de UV stralen niet zien. Maar ik denk dat je het de volgende dag wel kunt merken... (doordenkertje, klopt ook niet helemaal. ) Aan de andere kant van het spectrum kun je bv. infrarood wel weer met je huid waarnemen (warmtestraling).
Over mijn
curve-stelling: tuurlijk, het houd een keer helemaal op.
Ik zie net dat je geedit hebt:
in een genetische mutatie raak je inderdaad informatie kwijt omdat je geen exacte kopie meer hebt, maar tegelijkertijd wordt informatie veranderd (gen kodeert nu wat anders)... Kan de evolutietheorie toch

Ach, stom. Ik zie dat jij het levende bewijs voor mutatie bent

(grapje, niet serieus nemen

)
Ik had het eigenlijk over
informatie. Niet over de rauwe
data (a, c, t, g, sequentie of 0-en en 1-en).
Over DNA: je krijgt ander DNA>RNA> ander proteïne of geen eiwit dat geen nuttige functie uitvoert.
Bovendien is levend materaal zo opgebouwd dat vele proteïnen exact in een bepaalde volgorde aanwezig moeten zijn of er gebeurt helemaal niets. Het organisme of cel is niet meer levensvatbaar. Huidkanker ontstaat ook door UV dat het DNA in de huid verandert.
Maar zoals ik al zei: dat is een heel andere discussie.
Waarom ik hier kwam kijken is dat ik een (nogal) dure audioinstallatie heb, en blijkbaar nooit uit kan leggen waarom iets nou beter klinkt. (ik heb ook een draaitafel (Linn), als ik daar muziek op speel ben ik gewoon veel langer geboeid aan het luisteren).
Ik heb pas sinds 2 jaar een echt goede cd-speler (Miryad, daarvoor NAD).