Brother Printer HL-1110 plotseling verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunjapunja
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-02 17:43
hallo tweakers, ik heb een aantal maanden geleden een "domme" printer gekocht omdat die andere met al die opties op de 1 of andere dag er mee stopte

dus ik kocht een Brother laserPrinter HL-1110 , via usb / zwart (geen wifi puur printen in zwart wit),

werkte prima tot 2 dagen geleden, toen stond die opeens niet meer in mijn printer lijst.

ik kan hem nu met geen mogelijkheid meer installeren, als ik de drivers verwijder en ik doe de usb er opnieuw in dan herkent die hem wel maar installeerd die hem niet als printer maar als apparaat (naast mijn bluetooth koptelefoon bv) en kan ik er niks mee

iemand enige ervaring hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je de laatste drivers?
https://www.brother.nl/ondersteuning/hl-1110/downloads

Daar staat ook een firmwareupdate tool van 29 augustus 2024 versie 1.09, drivers uit 2016 en een verwijdertool.

Welke firmware heb je nu op de printer?
Welke windows versie?

• dunjapunja
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-02 17:43
ja windows 10, 64 bit geloof ik , kan het niet achterhalen

ja ik heb heb geuninstalled en toen weer laatste versie op gedaan

helaas zonder resultaat

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:08
Heb je ook de firmwareupdate geprobeerd? Heb je al een andere USB kabel getest? Heb je het installatieproces uit de handleiding gevolgd of alleen (wat ik hierboven lees) de kabel er in gestopt en daarop gereageerd? Kan je hem via WiFi aansluiten en kijken of dat werkt (weet niet of dat er überhaupt op zit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:31
Toevallig heb ik dezelfde(?) printer Brother Hl-11 (HL-1110) vorige week hier probleemloos geïnstalleerd op een nieuwe Windows 10 installatie.

Deze drivers heb inderdaad ook gebruikt.
Wel dus met alle niet noodzakelijke opties/extra/diagnose/registraties afgevinkt!
Ik dacht eigenlijk dat Windows 10 de driver wel automatisch zou installeren via Windows (optionele) updates, maar dat was dus niet het geval.

Nog geen firmware update gedaan , want daar ik altijd wat terughoudend mee.

Probeer vooral ook andere USB poorten, vooral bij voorkeur USB2 indien aanwezig.

Eventueel ook nog de optie snel opstarten (fast startup) eens uit zetten en de PC volledig aflsluiten.
How To Geek: Shutting Down Doesn’t Fully Shut Down Windows 10 (But Restarting Does)

Dit kan soms de meest vreemde problemen verhelpen, vooral op wat oudere systemen.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 20-09-2024 19:37 ]

Pagina: 1