Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrab
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik zoek een?
Prestaties: Licht gamen, verder geen veeleisende prestaties nodig.
Duurzaamheid: zoek smartphone waar ik weer even mee vooruit kan, update beleid graag goed.
Batterij: Dag ermee vooruit kunnen qua accu, redelijk vlot opladen is prettig. Hoeft niet draadloos.
Scherm: Redelijk goed scherm is wenselijk.
Koptelefoon: Gebruik ik via blue tooth.
E-sim: Graag
Camera: Niet zo belangrijk, maar wel voldoende voor standaard fotootje.
Opslag: 128GB moet voldoende moeten zijn, heb nu ong. 70GB op huidige telefoon staan
Merkvoorkeur: Geen, heb ervaring met xiaomi, motorola, samsung maar geen sterke voorkeur.
Software: Gebruiksvriendelijk, niet te veel/geen reclame/pop ups/bloatware, etc. Moet vooral niet storend zijn. Aantal overbodige apps vind ik niet zo erg, zolang ze mijn gebruik maar niet beïnvloeden.

Wat is je budget?
~250 Euro, max 300. Maar nadruk op prijs kwaliteit passend bij mijn wensen, niet absolute bedrag.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, browsen, Netflix, relatieve lichte/caual gaming (geen racen/shooters)

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung A35 (spreekt me aan vanwege update beleid, goede reputatie, allround reviews, maar trager opladen??).
Motorola Edge 50 Fusion (wat betere specs lijkt het, kwa scherm bijvoorbeeld, oplader meegeleverd, snel opladen, maar prestaties? update beleid lijkt beter dan verleden maar daadwerkelijk OK? op papier lijkt het beter in ieder geval, wel 50 euro duurder.
Redmi Note 13 Pro, Poco x6 Pro, A54?

Welke vragen heb je hier nog over?
Samsung lijkt de "veilige" route, maar wellicht zie ik alternatieven over het hoofd. Graag jullie "expert opinion" _/-\o_

Huidige toestel
Xiaomi Mi 9 lite

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
A35 heeft wel matige accu, zeker als je wilt gamen...

heb net zelf eentje besteld, maar dat is niet om mee te gamen maar om mee te bellen / whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrab
Ik wil er een spelletje op kunnen spelen inderdaad maar ik bedoel een casual game, zeker geen veeleisend spel zoals een shooter of een race spel die inderdaad veel rekenkracht vragen. eerder een puzzelspel of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:21
Je kunt nog de OnePlus Nord 4 bekijken die 6 jaar updates mee kreeg bij lancering.

En snelheid opladen is dan nog iets persoonlijks. Ik laad om de nacht op, en zet dan bewust snel laden uit want hoeft niet binnen een uur vol te zijn, en trager laden geeft minder warmte waardoor de accu langer goed blijft. En bij twijfel doe ik overdag wel eens iets bijladen, maar vaak dan 20 procent of zo, om zeker te weten dat ik de nacht haal en niet met een lege telefoon zit als ik in het ov wil inchecken om 's nachts thuis te komen of een uber te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrab
Dank, ken hem, maar Nord 4 is serieus boven budget, ruim 400 euro. Dat is niet eerlijk vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:21
MatthijsBrab schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:31:
Dank, ken hem, maar Nord 4 is serieus boven budget, ruim 400 euro. Dat is niet eerlijk vergelijken.
Dan is het de afweging software updates versus hardware.
De telefoon moet gemaakt worden, maar na levering ook software updates en ondersteuning krijgen wat ook geld kost. En dan zie je dat de Chinese merken zoals Xiaomi/Redmi/Poco en Lenovo/Motorola meer inzetten op snellere hardware/opladen, en Samsung meer op software support.

Daarom ook de vraag in mijn vorige post wat je echt nodig hebt/gebruikt aan oplaadsnelheid. Vergelijk het met een auto, hoe lekker is het dat je voor 20.000 Euro meer een auto koopt die 2 seconden sneller weg is bij het stoplicht als exact dezelfde auto die niet in opgeleukte uitvoering bestaat. Sommige mensen hebben dat ervoor over, anderen denken er over na en besluiten dat ze dat geld liever voor andere zaken uitgeven want bij normaal gebruik hebben ze die snelheid niet nodig.
Niemand kan in jou hoofd kijken of op afstand je gedrag beoordelen, dit is de afweging die je zelf moet maken, en dat kan dan ook uitkomen op dat je toch de snellere variant wil nemen, zonder logische onderbouwing, maar omdat je je er goed bij voelt. Uiteindelijk gebruik je de telefoon dagelijks, en is je er goed bij voelen heel belangrijk.

Ga ik nog een stap verder, de Poco X6 heeft bij bepaalde providers problemen met netwerk instellingen heb ik wat posts over gelezen, dus die zou ik laten afvallen.
De A35 is de veilige keuze, maar je zou zeker ook in de winkel het toestel eens vast kunnen houden hoe die werkt om dat voor jezelf te bevestigen.
Motorola Edge 50 Fusion zie ik ook blije reacties van mensen in dagelijks gebruik.

Maar de meest logische opvolger van je Xiaomi Mi9 lite is toch wel de Xiaomi 13t (de letters mi er tussen hebben ze laten vallen in hun hoofdlijn toestellen). Echter die zit 75 Euro boven je budget, maar is het meest vergelijkbaar en je hebt erg lang veel plezier gehad van je 9 lite. bedenk ook dat de 9 lite indertijd 300 Euro kostte en je enorme inflatie gehad hebt, dus nu voor diezelfde prijs kwalitatief minder krijgt, de salarissen e.d. moeten wel betaald worden.
Redmi is een submerk waar de hardware wat ouder in is over het algemeen waardoor ze wat goedkoper kunnen opereren (test in de winkel de performance).
Poco de lijn die zich mikt op performance over software en support (verzeker je dat jou telecom provider dit toestel ondersteunt en pas op met grijze import).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrab
Mooie heldere reactie, ik heb de samsung recent bekeken in de winkel en dat viel me niet tegen. Gaat overigens toch nog een hoesje omheen dus kwa design maakt het me allemaal niet zo heel veel uit. De update policy van samsung staat me erg aan, dat is ook waarom mijn Mi nu faalt (alsnog na 5 jaar).

mi13T ook naar gekeken. Toch net wat te duur, eerder te vergelijken met Nord 4 kwa prijs (tegen de 400). Ik begrijp de inflatie overweging hoor, maar budget is budget. 260 vs 380 is toch serieus verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Welke provider heb je?

Sommige providers geven een leuke korting bij een abo verlenging.

Ik heb de Samsung A55, en die was maar 258 icm Vodafone abo verlenging.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrab
ik gebruik toestel via mn werk als bring your own device, heb dan data pakketje, en verder prepaid voor eigen data/bellen, dus geen abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
MatthijsBrab schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:21:
Software: Gebruiksvriendelijk, niet te veel/geen reclame/pop ups/bloatware, etc. Moet vooral niet storend zijn. Aantal overbodige apps vind ik niet zo erg, zolang ze mijn gebruik maar niet beïnvloeden.
[/i]
Samsung en Xiaomi(=Poco) passen wat dat betreft minder goed bij je. Motorola heeft veruit de schoonste Android variant.

Als je de camera niet bijzonder belangrijk vindt is de Poco X6 (niet Pro) nog een interessante optie. Dit is zo goed als dezelfde telefoon als de Redmi Note 13 Pro 5G, maar dan met een iets mindere camera en daardoor goedkoper. Beide toestellen krijgen net als de Moto Edge 50 Fusion 4 jaar beveiligingsupdates (maar zijn wel al een half jaar ouder).
99ruud99 schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:22:
A35 heeft wel matige accu, zeker als je wilt gamen...

heb net zelf eentje besteld, maar dat is niet om mee te gamen maar om mee te bellen / whatsapp.
De A35 zou volgens GSMArena juist een bovengemiddelde accuduur voor gamen hebben (9 uur tegenover de 6-7 uur van de concurrentie).
https://www.gsmarena.com/...axy_a35-review-2682p3.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 22:51
Kan je wachten tot black friday voor wellicht een betere deal, of betere telefoon voor hetzelfde geld, bijv A55 ipv A35?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
review: Galaxy A35 en A55 - Luxe upgrade voor Samsungs populairste niet heel speciale accuduur hoor :)
De a54 en a55 zijn langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrab
ja ik kan wel even afwachten tot een mooie deal, ik zat ook al vooruit tekijken naar black friday, dan zijn er altijd wel paar goede deals. Als het echt moeite waard is, dan wil ik mijn budget nog wel iets naar boven toe verhogen, maar bijvoorbeeld max 350, maar dan moet het al wel echt de moeite waard zijn.

Repareerdroid, zou je dus op de motorola uitkomen? Weet niet of jij de Fusion ook kent en of je die zou aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royobodzjo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik overweeg om van mijn galaxy a34 over te stappen naar de moto edge 50 Fusion omdat ik deze goedkoop van iemand kan overnemen.

Is het een een upgrade? De afmetingen en het snelladen lijken mij prettig, voor de rest ben ik erg tevreden met de a34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Royobodzjo schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:30:
Ik overweeg om van mijn galaxy a34 over te stappen naar de moto edge 50 Fusion omdat ik deze goedkoop van iemand kan overnemen.

Is het een een upgrade? De afmetingen en het snelladen lijken mij prettig, voor de rest ben ik erg tevreden met de a34.
Het is op meerdere punten een lichte verbetering, maar niet echt een upgrade. De Fusion is iets sneller, heeft een iets helderder scherm, op papier i.i.g. iets betere camera's en is bijna 25 gram lichter. Naast de al genoemde (dunnere) afmetingen en sneller laden. De camera's kunnen door de software wellicht minder bevallen dan die van Samsung, en als je de apps en instel mogelijkheden van Samsung fijn vindt kan dat ook tegenvallen op de Moto.
Pagina: 1