Auto kopen van een Nederlandse Exporteur. Rest BPM betalen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21:49
Hi Mede Tweakers!

Vaak heb ik al hele hulpvolle antwoorden gekregen op mijn vragen dus bij deze nog een vraag.

Ik ben voor mijn vriendin op de markt voor een tweedehands auto. Nu heb ik er vandaag een gezien die aan al mijn wensen voldoet en zou ik graag willen bezichtigen. Deze auto heb ik vorig jaar ook al gezien op marktplaats maar bleef er lang op staan en nu zat ik op autoscout te kijken en tadaa, hij staat er nog op.

Nu heb ik een rapport gedownload van kentekencheck en dan zie je ook dat de auto vanaf medio vorig jaar grofweg 3000 euro goedkoper is geworden. Ik belde op en hij zei dat hij ook geen idee had waarom de auto nog niet was verkocht. De auto was in nette staat. Hij vertelde dat zij alleen maar in leaseauto's handelen en deze exporteren naar het buitenland. Bij deze auto zat volledige documentatie en onderhoudshistorie. Het is een Nederlandse auto die door Stern is uitgegeven en hierna in handen van deze exporteur terecht is gekomen.

Nu staat de auto voor 12100 euro te koop en hij vertelde dat als ik hem in nederland wil houden er ongeveer 850 euro rest bpm bij op komt. Hij zei dat zij exportprijzen hanteren en dat is exclusief de nederlandse bpm.

Nu is mijn vraag: klopt dit?

Nu ben ik wel bekend met importeren en betaal dan ook altijd rest BPM, maar is het dus ook zo dat als je iets gaat exporteren je de rest bpm terug kan krijgen? En hij dus met deze prijs adverteert?

Ik kijk erg uit naar jullie reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:45
Klopt, alleen bij elektrische auto's is de exportprijs gelijk aan de particuliere verkoopprijs (want geen BPM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:26
Behalve dat je op autoscout met de rijklaar prijs moet adverteren.... Of het moet er uitermate duidelijk bij staan...