Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel al een beetje verklapt, vooral casual gaming, bijv: WOT, BAR, Planet Zoo, Diablo
Wat mag het systeem gaan kosten?
<750 Euro zou mooi zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Seasonic G15 550W
M2 SSD
Fractal Design Case
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuw moederbord, CPU, grafische kaart, geheugen, koeler?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen specifieke voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
liefst een beetje toekomst bestendig, vandaar dit topic
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Meedenken of 100 euro extra voor AM5 tov AM4 in combinatie met de 4060 zin zou hebben.
Vanuit de laatste DBBG, lijkt mij de 1080p desktop wel prima. Mijn idee was echter om de 1440p desktop te pakken met de 4060. Om zo toch het nieuwere AM5 platform te gebruiken, en daarmee de basis (MB+geheugen) wat toekomst bestendiger te hebben.
AM4 lijst:
wenslijst: PC upgrade AM4
AM5 lijst:
wenslijst: PC upgrade AM5
Is dan de 4060 de bottleneck? Is de CPU overkill? Is AM4 nog lang niet uitgerangeerd en lekker die 100 euro in de zak houden? Wat zouden jullie doen?
Zoals de titel al een beetje verklapt, vooral casual gaming, bijv: WOT, BAR, Planet Zoo, Diablo
Wat mag het systeem gaan kosten?
<750 Euro zou mooi zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Seasonic G15 550W
M2 SSD
Fractal Design Case
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuw moederbord, CPU, grafische kaart, geheugen, koeler?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen specifieke voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
liefst een beetje toekomst bestendig, vandaar dit topic
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Meedenken of 100 euro extra voor AM5 tov AM4 in combinatie met de 4060 zin zou hebben.
Vanuit de laatste DBBG, lijkt mij de 1080p desktop wel prima. Mijn idee was echter om de 1440p desktop te pakken met de 4060. Om zo toch het nieuwere AM5 platform te gebruiken, en daarmee de basis (MB+geheugen) wat toekomst bestendiger te hebben.
AM4 lijst:
wenslijst: PC upgrade AM4
AM5 lijst:
wenslijst: PC upgrade AM5
Is dan de 4060 de bottleneck? Is de CPU overkill? Is AM4 nog lang niet uitgerangeerd en lekker die 100 euro in de zak houden? Wat zouden jullie doen?