Gaatje van lichtcel van muis zit steeds vol stof en haren,

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPYmaps
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-04 15:51
Ik zoek dus een goede gaming muis waar geen lichtcel onderin zit, of eentje waarin geen vuil
zich kan ophopen zodat de muis niet meer (goed) werkt.

Zoek een betaal bare muis, dus tot 50 euro liefst.

Liever nog hoor ik een oplossing voor mijn probleem zodat ik mijn huidige muis kan blijven gebruiken,
want hij werkt verder uitstekend. Hij wijst enkel niet meer juist aan door kleine katten haren en stof.
Natuurlijk houd ik mijn muismat zo schoon als mogelijk, maar dan nog hoopt zich er altijd stof en
pluisjes in op, in dat gaatje.

Wat raad je aan hier tegen te doen, want ik kan niet de enige zijn met dit probleem.
Vroeger zat er gewoon een balletje onderin, dat je eruit kon halen en schoon maken, zoveel makkelijker.

Leon

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Bureau vaker schoonmaken, niet alleen muismat :)
als je elke week even schoonmaakt zal dat gaatje niet verstoppen :) (althans, bij mij na 10 jaar nog steeds niet dat ik zeg goh er kleeft nu stof aan). Wel bij de pootjes vaak :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:51
@SPYmaps welke muis gebruik je nu?
Ik moet eerder zeggen dat ik alleen problemen heb gehad met muizen, toen deze nog een muisbal hadden.
Maar alles van de laatste 25 jaar.... nog nooit stof of vuil issues...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:44

voz

De echte kenner

Oplossing: accepteren dat je af en toe het gaatje moet ontstoffen… zet een busje perslucht op je bureau en blaas af en toe de muis even schoon.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-04 12:38

Asitis

Dus.

Ik draai net m'n jarenoude muis om, om te kijken wat je bedoeld en ik heb daar echt nog nooit last van gehad. Tijd voor een nieuwe muismat misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:15
Ik denk dat je enige optie dan is om een trackpad/touchpad te kopen. Maar voor gaming is dat niet heel handig.

Voor de prijs van een apple trackpad en het geklooi met de drivers kun je ook een goedkope stofzuiger/kruimeldief kopen. De meeste andere fabrikanten zijn inmiddels geloof ik gestopt met het maken van losse trackpads.

Nadat de muizen over zijn gegaan op optisch ipv balletjes heb ook ik idd nooit meer problemen met het vollopen van de sensor gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door NESFreak op 16-09-2024 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-05 19:58
Nog nooit last van gehad, misschien helpt het om je muismat wat vaker schoon te maken. Met een pluizenroller bijvoorbeeld https://www.action.com/nl...t-plus-gel-pluizenroller/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPPWgimRfaIoZP9xptejdYFpnM4=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/GYRRgZm4C77CbKVaY40xcAM9.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door TwiSteD1 op 16-09-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:38

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Asitis schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:45:
Ik draai net m'n jarenoude muis om, om te kijken wat je bedoeld en ik heb daar echt nog nooit last van gehad. Tijd voor een nieuwe muismat misschien?
Dit dus. Ik heb ook een kat, dus dat kan het verschil ook niet maken, en ik heb precies dezelfde ervaring. Ik heb gerust wel eens gehad dat er een verdwaalde haar of vuiltje voor de sensor zat, maar dat probleem lost zichzelf eigenlijk vrij snel op (en gebeurt maar zelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Als je ĂĽberhaupt veel stof en haren door je kamer hebt zweven, dan kun je misschien ook kijken naar een luchtreiniger? Vinden je longen ook wel fijn. Niet vergeten om het filter zelf dan soms schoon te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:16
Kat en vriendin de deur uit. Scheelt veel stof. Stofzuiger en stofdoek aanschaffen om het bij te houden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:45
SPYmaps schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:29:
Ik zoek dus een goede gaming muis waar geen lichtcel onderin zit, of eentje waarin geen vuil
zich kan ophopen zodat de muis niet meer (goed) werkt.

Zoek een betaal bare muis, dus tot 50 euro liefst.
Alstublieft muizen zonder gaatje waar een optische sensor achter zit (dat vervuild raakt precies waar dit topic over gaat), aan de onderkant. ;)
categorie: Muizen

[ Voor 8% gewijzigd door Hell-Slave op 16-09-2024 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Hell-Slave schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:07:
[...]

Alstublieft muizen zonder gaatje onderin. ;)
Die uitvoering: Logitech MX Ergo zit wel zeker een gaatje onderin. Daarmee kun je het balletje eruit wippen. Iets wat nodig is omdat ie die juist wel regelmatig moet schoonmaken :9

Verder voor productiviteit wel een erg fijne muis, hoewel voor gaming ik juist een gewone muis of game controller Pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:24
Kat kaal scheren en bijhouden is denk ik meer werk dan dat gaatje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Ik ben benieuwd wat voor muis dat dan is.

Bij de mijne zit een venstertje van 1 x 0,5 cm met LED en sensor. Dat is geen klein gaatje en raakt ook nooit verstopt.
En ik ben echt geen fanatieke schoonmaker.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Sorry speciaal voor jou omdat ik niet wil dat je mieren gaat bezwangeren, een aanpassing van mijn bewoording. :9

Alstublieft muizen zonder gaatje waar een optische sensor achter zit (dat vervuild raakt precies waar dit topic over gaat), aan de onderzijde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
JukeboxBill schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:41:
Ik ben benieuwd wat voor muis dat dan is.

Bij de mijne zit een venstertje van 1 x 0,5 cm met LED en sensor. Dat is geen klein gaatje en raakt ook nooit verstopt.
En ik ben echt geen fanatieke schoonmaker.
Blijft alleen trackball muizen over denk ik.
Ik muis al 15 jaar op bed met verschillende muizen en nooit last gehad van vervuiling.
Kwam er wel achter dat laser muizen het niet zo goed doen op bed. (te jumpy)
Pagina: 1