Toon posts:

Wat voor videokaart cooler gebruiken jullie???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wel eens weten wat voor coolers jullie gebruiken op je videokaart. Het mag geen blue orb zijn, die heb ik namelijk nu zelf en ik vindt dat ding veels te luidruchtig. :( Dus wat is een goed alternatief voor de blue orb??

En waar heb je die gekocht??

Cooler.
Afmetingen.
Waar gekocht.
Geluidsproductie.

Verwijderd

Da's niet zo moeilijk.. je koopt (of sloop hem ergens uit) een oud 486 40x40 mm fannetje, maak'm ff schoon, en zet hem vast op je normale heatsink.

werkt beter dan een blue orb en is veel stiller.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 19:19

bloasfist

Slot-A Crew

Cooler: coolermaster ball bearing athlon classic fan
Afmetingen: 50*50mm
Waar gekocht: Hcc '99
geluidsproductie: ?? (meer dan een blorb denk ik >:)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 14:02 schreef Techwarrior het volgende:
Da's niet zo moeilijk.. je koopt (of sloop hem ergens uit) een oud 486 40x40 mm fannetje, maak'm ff schoon, en zet hem vast op je normale heatsink.

werkt beter dan een blue orb en is veel stiller.
Hoe zet je die vast? Zonder te lijmen?

Verwijderd

Blue orb!! even clicken en klaar!

Verwijderd

een koelblok dat op m'n K6-2 500 zat, krijg m'n core nu probleemloos op 170 zonder voltagemods.

Verwijderd

Hier ook een blue orbje, gratiz gekregen van guillmot :P
en ik hoor em niet eens :z *D

Verwijderd

Topicstarter
NO BLUE ORB!

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 14:34 schreef marcell het volgende:
NO BLUE ORB!
Topic: Wat voor videokaart cooler gebruiken jullie???
Mogen we zelf ff bepalen welke koeler we gebruiken op de videokaart |:(

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

McBoom

Broem

Een Blue Orb >:)
Ik hoor 'm niet, maar dat is niet zo gek met een Dragon Orb 7000RPM in de kast. :)

The ramblings of an idiot

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 14:34 schreef marcell het volgende:
NO BLUE ORB!
Waarom niet, als je zo'n dom antwoord geeft dan moet je ook wel een goede motivatie erbij geven!! en anders een koeler die je beter vindt!!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

ik citeer:
Door marcell - woensdag 12 september 2001 13:59

Ik wil wel eens weten wat voor coolers jullie gebruiken op je videokaart. Het mag geen blue orb zijn, die heb ik namelijk nu zelf en ik vindt dat ding veels te luidruchtig. Dus wat is een goed alternatief voor de blue orb??

OK, topic is misschien een beetje misleidend, maar als hij vraagt om alternatieven voor de BLORB en je zegt dan: neem een BLORB, dan kan ik me zijn frustratie goed voorstellen

Forza Mucca!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
tia-sol fan ofzoiets
gekocht voor 5 piek op een beurs
5x5 cm

werkt perfect

• kosz
  • Laatst online: 08:29
Sunon 40x40x10 op mijn standaard koelblokje van mn Prophet MX.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 14:48 schreef Rollerjooster het volgende:
ik citeer:
Door marcell - woensdag 12 september 2001 13:59

Ik wil wel eens weten wat voor coolers jullie gebruiken op je videokaart. Het mag geen blue orb zijn, die heb ik namelijk nu zelf en ik vindt dat ding veels te luidruchtig. Dus wat is een goed alternatief voor de blue orb??

OK, topic is misschien een beetje misleidend, maar als hij vraagt om alternatieven voor de BLORB en je zegt dan: neem een BLORB, dan kan ik me zijn frustratie goed voorstellen
Eindeijk iemand die me begrijpt.

Verwijderd

sorry ik had mij vergipst Ik heb een beetje dislectie..
al mag ik daar niet mee spotten

Nogmaals het spijt me,.. :'(

• Kippenijzer
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Geen... 3 Videokaarten, enkel gekoeld met m'n case-fans, maar m'n HDD's koelblokken maken dusdanig veel lawaai dat ik m'n case-fans niet eens hoor... Lang leve de koptelefoon...

Verwijderd

tja, ik heb niet zo'n vette videokaart :'( dus heb ik ook geen vette cooler nodig >:)

trouwens, is er al een tweaker in het bezit van een GeForce 3?

zo ja, mag ik je bankr nummer ff???

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op woensdag 12 september 2001 15:00 schreef mvruiter het volgende:
Nee iedereen heeft die blorb op een S3 Virge... |:(
Die dingen zijn al een paar maanden te koop, en wij zijn computerfreaks, dus er zijn al tientallen tweakers met een GF3 (en ik ben er 1 van)

BTW, mijn vidkaart krijgt binnenkort een mooi koperen waterblok + peltier op zijn GPU, da's pas stil!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Nee iedereen heeft die blorb op een S3 Virge...
Die dingen zijn al een paar maanden te koop, en wij zijn computerfreaks, dus er zijn al tientallen tweakers met een GF3 (en ik ben er 1 van)
BTW, mijn vidkaart krijgt binnenkort een mooi koperen waterblok + peltier op zijn GPU, da's pas stil!
heb nog geen GF3 ... maar wel een koperen koelblok ... stiller kan niet >:)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 12 september 2001 15:00 schreef mvruiter het volgende:
tja, ik heb niet zo'n vette videokaart :'( dus heb ik ook geen vette cooler nodig >:)

zo ja, mag ik je bankr nummer ff???
Hoezo? Ga je dan geld bijstorten?

Maar gewoon een 486 koeler of een P1 koelertje kopen en die erop zetten, drupjes secondenlijm op de hoekjes, AS in het midden, erop plakken en gamen maar. :)

Verwijderd

Cooler: Zalman ZM17CU
Afmetingen: 125x52x17mm oftewel niet hoog. Je raakt slechts 1 PCI slot kwijt en als het echt moet kan je daar ook nog wel een kaartje in krijgen maar da's niet echt bevorderlijk voor de airflow voor deze koeler.
Waar gekocht: Space Promotion
Geluidsproductie: geen :P En hij koelt ongeveer evenveel als een Blue Orb. Et hangt natuurlijk ook een beetje van de airflow in je kast af, maar het grote koperen oppervlak helpt echt heel erg veel. Eventueel kun je zelfs nog een optionele fan kopen die in noiseless mode gewoon stil is en op normale snelheid heeeel zachtjes te horen is met de kast open. Met deze fan zijn de prestaties zelfs nog beter dan met een blue orb.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Cooler.

486 heatsink + 50mm ys-tech fan

Afmetingen.

40x40x25

Waar gekocht.

Van een 486 gehaald :P

Geluidsproductie.

Op 7 volt gaat ut wel :)

iStockphoto

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 16:05

Bene

list incomprehension

Oud koelblok van een P150.. Koelt stukken beter en stiller dan de BLORB in mijn gewone bak. Daar staat tegenover dat 'ie gelijmd moest worden en dus permanent vastzit. Kostte me ook meteen mijn garantie begreep ik.
Pagina: 1