Beveiligingscamera's nieuwbouwwoning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerU
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04-03 19:53
Hallo mede Tweakers,

We hebben een project nieuwbouwwoning gekocht en zijn momenteel bezig met het samenstellen van de lijst voor extra opties. Ik wil graag al rekening houden met de plaatsing van beveiligingscamera’s zodat ik deze naderhand makkelijk via PoE kan aansluiten.

Aan de voorkant van de woning is het vrij makkelijk om een plek te kiezen voor de camera. Op de afbeelding bij punt 1 wil ik deze plaatsen zodat ik goed zicht heb op de voordeur en oprit.

Aan de achterkant is het lastiger. De achterkant bestaat uit een grote raampartij, schuifpui en drie deuren.

Op welke plek kan ik hier het beste een camera plaatsen om goed zicht op alle deuren te houden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YB_6-zGU2PdYVl0-S9_xmTAOaqI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sFoj1hqix5PeEvTb8jZn4Qug.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:08
op de plek van 'keerwand'

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:56
op plek 2 kan je in principe alles wel in beeld krijgen met 1 camera
op plek 5 word dat uitdagender, omdat die gevel koeter is, en je dus met de kijkhoek van de camera niet de lange gevel helemaal in zicht krijgt als je ook de korte gevel wilt zien.

Plek 2 en 5 beide doen zou ideaal zijn.
Dan hoef je de camera niet perse strak langs de gevel af te stellen

Tip, hang ze niet te hoog op.
2m tot 2,5m is hoog zat, en dan heb je veel meer kans gezichten in beeld te krijgen.

Huidige camera's kunnen met gezichtsherkenning ook een hoop, zoals bekende gezichten herkennen waardoor je niet 5000 meldingen krijgt omdat je vrouw in de tuin rondloopt.
Maar wel een melding sturen wanneer er een vreemde vent rondloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerU
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04-03 19:53
Dank voor de reacties en bedankt voor de tips.

Bij de keerwand is helaas geen optie dat is op vloerniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvRijn
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:47
Op plek 5 lijkt mij het meest ideaal. Als je de camera niet direct tegen te muur aan monteert maar met een beugel er een klein stukje van af. Je heb beveiliging camera's met groothoek lenzen (180°+) .

Je zou ook een camera op zowel plek 2 als 5 kunnen hangen om gerichter naar de deuren te kunnen kijken.